Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence 1,5 dCi vs Fluence 1,6 110 kM lub 2.0 140 kM


andrew271

Rekomendowane odpowiedzi

Osobiście posiadam Fluenca 1,6 110 kM wersja Privilige (od blisko roku) i chciałbym uzysakć opinie użykowników wersji beznynowych i diesela. Mianowicie chodzi o średnie spalanie jakie wam wychodzi oraz o ewentualne usterki w działaniu silnika (czy takowe były). W moim przypadku po 16500 km, brak jakichkolwiek usterek. Spalanie w mieście w korkach (Wrocław) średnio 9,5. Trasa 6.2 (paliwo 98 oktan). Ciekaw jestem w szczególności spalania w jeździe miejskiej 1,5 dCi 110 kM, gdyż koszt zakupu w stosunku do mojej wersji był w 2011 roku o 10500 zł większy i poza komfortem jazdy (super moment obrotowy) czy są jakieś inne plusy zakupu tejże wersji. ;)

 

/0cool: zły dział, przeniosłem.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.6 Expression. W moim podpisie po kliknięciu masz raporty ze spalania. 90% to spokojna trasa. Zastanawiałem się nad dCI 90 ale sobie odpuściłem ze względu na cenę i zbyt niską jak na to auto moc. Diesel 110 cenowo przekraczał poziom benzynowej Laguny. Z usterek "silnikowych" u mnie (mam ok.19000 przebiegu w 10 miesięcy): czyszczenie przepustnicy (poważne problemy z odpalaniem zimą), wymiana uszczelki pod nią oraz wyciek oleju spod pokrywy zaworów. Ponadto do dzisiaj mam problem z lekkim falowaniem wolnych obrotów (zgłaszam to na najbliższym przeglądzie). Poza tym raczej bezproblemowo. Generalnie (nie wiem dlaczego), ale ten silnik wyraźnie lepiej pracuje na benzynie 98 niż 95. Poprzednią Megane II też poiłem 98, we Fluensie zrobiłem pewien eksperyment i przez pewien czas śmigałem na 95. Silnik równiej pracuje na 98, a ponadto to nieszczęsne falowanie obrotów na lepszym paliwie jest dużo mniej zauważalne. Poza tym u mnie w Żorach różnica w cenie pomiędzy 95 a 98 na trzech różnych stacjach (Lukoil/Bliska/Auchan) to tylko 10 groszy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czyli potwierdza się spalanie. Według tego testu :http://moto.pl/Testy/1,113542,8528090,Renault_Fluence_1_5_dCi___test___Za_kierownica.html

diesel nie wychodzi za dobrze przy niedużych przebiegach, ale frajda z jazdy niezła.

Ps. Może ktoś z silnikiem 2.0 16V 140 kM wypowie się ? :)

 

Dodano: 15 sty 2013 - 08:14

:) Przejechane już 32000 km, bez uwag. Spalanie w normie, ale dalej ciekaw jestem jak tam silniki 2.0 16V 140 kM i 1,5 dCi 110 kM we Fluencach się sprawują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnie spalanie po mieście w zimie z klimą nonstop jak dotąd u mnie wychodzi 7,5 litra, ale dodam, że jest to tylko i wyłącznie miasto i dość krótkie odcinki drogi. Trasa zimą, to jakieś 6,7 litra, ale jest to najczęściej autostrada i dużo większe prędkości, poza tym często autko jest załadowane rodzinką przez co nieco większe spalanie. Opony zimowe jak i letnie to 205/55/17, więc wiadomo spala więcej.

Autko to Scenic III 1,5 dci 110 kM. Latem wiadomo mniej, ale bez przesady na powietrze to one nie jeżdżą i w trasie wychodzi koło tych 6 litrów. Wydaje mi się też że, wersje z FAP, ja takową posiadam palą ciut więcej niż pozostałe. Filtr FAP też się przecież wypala. Fluence jak i meganki przy tym silniku teoretycznie powinny spalać jeszcze mniej bo mają mniejsze, niższe, lżejsze budy.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A to były w ogóle Fluence z silnikiem 1,6 w Privilege ? Sądziłem , że ta wersja wyposażenia zarezerwowana jest dla TCe i Dci ?

Czy w obec tego Fluence 1,6 Privilege ma takie samo wyposażenie jak Scenic 1,4 TCe Privilege ? Czy jednak jest Privilege i "privilege" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mozna tak oceniac aut, i nie chodzi tylko o to ze jest Privilege i privilege. Podam prosty przyklad na Megance i Fluencie. Fluence juz w podstawowej wersji ma ESP a Megane nie, dopiero Privilege ma ESP w standardzie.

Jak dla mnie Privilege oznacza tyle ze jest to najlepsza opcja wyposazenia dla danego modelu.

Do autora postu. U mnie w Megance przy 6 biegowej skrzyni jest strasznie glosno przy wiekszych predkosciach\wyprzedzaniu.Zakladam w dieslu jest to lepiej rozwiazane bo nie trzeba go tak wkrecac na obroty.

Powiem ze 14 letnia Laguna 1.9 dci jest cichsza od nowej Megane 1.6 :D

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Megance przy 6 biegowej skrzyni jest strasznie glosno przy wiekszych predkosciach\wyprzedzaniu.Zakladam w dieslu jest to lepiej rozwiazane bo nie trzeba go tak wkrecac na obroty.

Powiem ze 14 letnia Laguna 1.9 dci jest cichsza od nowej Megane 1.6 :D

 

czyli z Megane II do Megane III nic się nie zmieniło. Megane II huczy od 130km/h i to samo widać robi Megane III na 6 biegu! Czyli to co gdzieś pisane było na forum, że przełożenia skrzyni niefajne.

Co ciekawe Megane I 1,6 90KM był wygodny i cichy!!! całkiem komfortowo pruł 160km/h! Megane II 1,4 98KM huczy od 130km/h! - nie bardzo się w ogóle nadaje na autostradę niestety (pomijając, że to autko kompaktowe a nie typowy cruiser autostradowy klasy Laguna, Mondeo, Insignia)

Edytowane przez zaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem Megane I 1,4 E7J to było najlepsze auto. Nigdy mnie nie zawiódł. Auto proste i wygodne , jedyny mankament to był brak klimy.

A wracając do tematu to w Megane III 1,6 to chyba konstrukcja silnika (nienajnowsza już) powoduje , że auto jest dużo głośniejsze niż nowsze Tce czy nawet Dci. Poza tym Diesel ma inną częstotliwość hałasu no i nie te obroty co w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak jeszcze może poza tematem to za wyjątkiem wydechu. Fabryczne wydechy w Megane I trochę kpina, co dziwne Francuzi to poprawili w generacji II do poziomu "dziwne, że aż tak dobrze", wyjątkowe trwałe jak na benzynowy kompakt.

 

Do autora wątku: do listy plusów za 10tyś. :D niech sobie dopisze cichszą (sporo? dla Fluence) pracę przy wysokich prędkościach. Generalnie klekot wiadomo, fajna sprawa, przy czym za nowy dopłata jak widać, w używanym 1/3 tego można puścić z torbami na niedomagania klekota, jego osprzętu i innych ;p

coś za coś

Edytowane przez zaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z góry dzięki wszystkim za odpowiedzi. :)

Według mnie przy zakupie nowego, bo o takim mowa w temacie, różnica 10000 zł do 1,5 dCi 110 kM lub bodajże 8500 zł do wersji 1,5 dCi 90 kM jest istotna. W poście chodziło mi głównie o wrażenia z użytkowania i spalania 1,6 110 kM oraz silników dCi. Wersja PRIVILIGE we FLUENCE nie była najbogatsza bo jeszcze była SPORTWAY, ale tak jak poprzednik zauważył nawet w wersji podstawowej za 50000 zł jest ESP, klima manual i 6 poduszek. To u mnie przeważyło na korzyść fluenca w stosunku do megi III, której w wersji dynamiq trzeba była za ESP dopłacać - w tamtym czasie. Ponadto turbobenzyny, nie były dostępnę i do dzisiaj nie są (szkoda :P ), nawet w nowym fluence ma być nowy 1,6 115 kM silnik beznynowy ze skrzynią bezstopniową, ale nie turbo. Na pociechę ma być nowy silnik dCi 1,6.

Na koniec powiem co do głośności, fakt takowa jest powyżej 120 km/h, ale ta wersja silnikowa ma 5 biegową skrzynie, może w 2,0 140 kM (gdzie jest 6 biegowa) jest trochę ciszej, ale na pewno drożej przy zakupie (5 tysi więcej od 1,6 110 kM) oraz drożej na stacji - spalanie.

Może ktoś kto ma fluenca z silnikiem 2,0 140 kM coś powie ?

Dzięks za posty. :)

Ps. Aktualnie 34000 tys. przebiegu i prawie nic .... koło kierownicy skórzanej (ekologicznej) się wytarło - do wymiany na gwarancji.

Edytowane przez andrew271
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w trasie masz spalanie średnie 6,2 to jaką średnią prędkość masz?

Swoim co prawda uzyskałem nawet średnie na poziomie 5,7litra,ale prędkości osiągałem wręcz zabójcze- większość czasu 60-70km/h,w porywach 90km/h.

Jak już weźmiemy prędkości autostradowe do 140km/h to średnie 8,5-9litrów. Przy wyższych prędkościach to o ekonomicznym spalaniu już mówić nie można :)

 

A co do głośności to do 130,a nawet 140 jest znośnie. Powyżej tej prędkości też można spokojnie i komfortowo słuchać muzyki bez zbytniego podgłaśniania,tak samo jak rozmawiać przez zestaw słuchawkowy. Ale to spalanie zniechęca do szybkiej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!