Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik SAM wchodzi na wysokie obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , ostatnio pojawił się dziwny problem – w czasie jazdy (obroty około 2,5 tys.) nagle silnik SAM wszedł na wysokie obroty (4,5 tys). Tak wysokie obroty utrzymywały się przez około 15 km jazdy - nie pomagało gaszenie i ponowne uruchamianie silnika. Linka od pedału gazu chodziła swobodnie.

 

Dopiero po tych 15 km obroty zaczęły spadać, a dokładnie: raz spadały do "normalnych", następnie samoistnie znowu wzrastały (nie trzymałem nogi na pedale gazu).

 

Następnego dnia było wszystko OK. Kolejnego dnia identyczny cyrk – później wszystko OK.

Dziwny, dla mnie, jest fakt, że silnik, pomimo tych wysokich obrotów, nie miał siły. Te samoistne wysokie obroty są, że tak powiem, „puste” tzn. nie można na nich ruszyć samochodem bo silnik zgaśnie – trzeba fizycznie nacisnąć pedał gazu.

Podobnie podczas jazdy w trasie (nawet z górki) jeżeli wcisnę sprzęgło i puszczę pedał gazu – obroty są na poziomie 3k, a gdy puszczę pedał sprzęgła a nie dodam gazu silnik zgaśnie.

 

Jakieś rady - gdzie szukać przyczyny tego dziwnego zachowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Jak mogę upewnić się czy wina leży po stronie silnika krokowego - jeżeli tak to czy warto próbować naprawić/ wyczyścić go czy lepiej kupić nowy?

 

Ale tak głośno myślę (a raczej piszę) czy napewno moje problemy zwiazane są z tym silniczkiem - rozumiem gdyby auto nie chciało wchodzić na obroty lub gdyby "zawieszało się" na wcześniej osiągniętych obrotach, ale u mnie silnik samoczynnie wchodzi na wysokie obroty np. jadę na 2k obr/min nagle silnik wskakuje na 4k obr/min i utrzymuje je przez jakieś 10 min.

 

Mógłbyś trochę rozwinąć swoją hipotezę - może przy okazji tej usterki cegoś bym się nauczył.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadę na 2k obr/min nagle silnik wskakuje na 4k obr/min

Nie dzieje się to zapewne, jak nasz wciśnięty pedał gazu (nawet trochę wciśnięty).

Jak nawet minimalnie wciśniesz pedał gazu, silniczek krokowy przestaje regulować dopływ powietrza. Sterowanie przejmuje przepustnica (i jej czujnik położenia).

Postępuj ze wskazówkami wyżej, a powinieneś znaleźć przyczynę usterki.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem w classicu 1.4 8v jak auto stoi to obroty ok 1000 ale wystarczy, że złapie za przednie koło i przepcham samochód o 1 metr to obroty mu wzrastają i jak stanie to spadają do normalnych. Jadąc i wrzucając na luz to 2000 do 2500 na rozgrzanym silniku 1500 na luzie i po zatrzymaniu spadają do 500obr. posprawdzane co się da i jak odłączę wtyk od prędkościomierza za skrzyni to dopiero działa czy to może być tego wina? Dodam że prędkość pokazuje bez problemowo.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, nie mogłem zająć sie tą usterką - brak czasu. Ale w poniedziałek zamierzam wyczyścić przepustnicę i silnik krokowy. Czy muszę kupić nowe uszczelki? Na co powinienem uważać przy rozbieraniu/ składaniu?

 

Nie dzieje się to zapewne, jak nasz wciśnięty pedał gazu (nawet trochę wciśnięty).

 

Sprawdziłem to i u mnie jest tak: silnik Sam osiągnął obroty 4k, gdy naciskam delikatnie pedał gazu (gdy normalnie powinien osiągnąć około 1,5k) silnik nie schodzi z obrotów a jeszcze delikatnie je zwiększa - do około 4,1k. Gdy wduszę pedał gazu to (od środkowego do położenia maksymalnego) silnikm osiaga max 6k. Gdy siągnie te 6k zaczyna delikatnie, z dużą czestotliwością, "kaszleć".

Nawiązując do postu kolegi drinkmaster - u mnie prędkościomierz z reguły przestaje działać po około 5 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci prędkościomierz przestaje działać to możliwe, że to jego wina, bo i on jest odpowiedzialny za bieg jałowy z tego co mi mechanik ostatnio powiedział. Odłącz kostke od niego i sprawdz czy będzie jakaś różnica. W moim przypadku prędkościomierz działa bez problemowo ale z tymi obrotami też mam powalone. Odłącze kostkę od niego i normalnie wszystko chodzi jak powinno...

Ale dodam kolego w sumie zapomniałem o tym, że też tak miałem identycznie, silniczek krokowy mi się zawiesił po czyszczeniu i stanął na 4tyś i za cholere nic się nie dało z tym zrobić nieby było słychać, że pracuje ale lipa już. Dopiero wymiana silniczka pomogła. Jak masz możliwość sprawdzenia to na 1 rzut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!