Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stuki, klekot silnika przy około 2000


bartej

Rekomendowane odpowiedzi

witam, w moim silniku słychać wyraźnie stuki/klekot który występuje tylko na rozgrzanym silniku. Na biegu jałowym, podczas wciskania na gaz klekot ten słychać najbardziej przy około 2100 obr, natomiast podczas jazdy dzwięk ten pojawia się podczas ostrzejszego dodawania gazu na 1 biegu, gdy ruszam bardzo dynamicznie spod swiatel, a takze gdy jade spokojnie utrzymując obroty ok 2000, oraz gdy ujmuje delikatnie lub dodaje gaz, jest to słyszalne przez krótką chwile. Po odpaleniu silnika często słychać przez dosłownie sekundę głośny klekot, który po chwili cichnie (jednak jest to inny dźwiek niż ten wspomniany wczesniej). kontrolka oleju gasnie po odpaleniu. Byłem u jednego mechanika i powiedział że to moze być pompa wody i zalecił wymianę rozrządu, bo na moje pytanie o panewki on twierdzi ze panewki waliły by cały czas. W linku zamieszczam filmik na ktorym sa słyszalne te stuki tak w okolicach 2100 obr. Proszę o odpowiedź

www.youtube.com/watch?v=SdPZIOoUzrs&feature=youtu.be

www.youtube.com/watch?v=nhl3aiBrfnA&feature=youtu.be

Edytowane przez bartej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mechanik od razu chciał mi rozrząd wymieniać i policzył że do zapłaty 670, nie stac mnie zeby dobre czesci wymieniać, dlatego zależy mi na takich radach. dzieki za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi się wydaje ale słychać chyba jakiś szum w okolicach rozrządu, ciekawe czy to nie rolka..?? Kiedy rozrząd był wymieniany.??

 

Jeżeli chodzio o klekot to te silnika tak mają. U mnie to przez dźwigienki zaworów, po zdjęciu dekla zaworów można trzema dźwigienkami ruszyć do góry i do dołu i to one tak klekoczą. U mnie wraz ze wzrostem temperatury silnika klekotanie cichnie. A przy dłuższej trasie, np przejechanych 50km, to już prawie wogóle nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

zawory były regulowane tydzień temu i to samo niestety, ten dzwięk wydobywa sie poniżej pokrywy zaworów.

 

Dodano: 18 maj 2013 - 15:15

Witam, niedawno zmieniłem Meganke na nowszy model, bo niestety rdza zjadła progi i nadkola i maglownica ciekła.

Wracajac do tematu panewki, chciałem opisać moja przygodę ze stukająca panewką.

Sporo się głowiłem i radziłem fachowców, myślałem o zmianie silnika, jednak jeden starszy mechanik powiedział, że jak będę jeździł spokojnie, to powinienem pojeździć jeszcze jakiś czas, więc tak zrobiłem i przejechałem ok 21000 km.

Gdy jechałem ze stałą prędkościa i trzymałem pedał gazu w stałej pozycji, strasznie denerwujące było klekotanie uszkodzonej panewki (orkiestra pod maską niesamowita), więc zacząłem jeździć w taki sposód aby jak najmniej było ja słychać, a mianowicie podczas jazdy przez cały czas delikatnie wciskałem gaz, co powodowało ze panewka nie stukała, po czym puszczałem nogę z gazu i hamowałem silnikiem i tak na zmienę. Z czasem nikt nie był w stanie sie połapać, że jadę w ten sposób, było to niewyczuwalne. W mieście nie było to zbytnio kłopotliwe natomiast w trasie katorga, przez jakis czas strasznie się meczyłem, jednak z czasem zacząłem tak jeździć z automatu ;) Teraz niestety muszę się odzwyczaić, no ale dzięki temu zrobiłem ładnych parę tysiecy bez awarii a stukanie nie zwiększyło się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, w moim silniku słychać wyraźnie stuki/klekot który występuje tylko na rozgrzanym silniku. Na biegu jałowym, podczas wciskania na gaz klekot ten słychać najbardziej przy około 2100 obr, natomiast podczas jazdy dzwięk ten pojawia się podczas ostrzejszego dodawania gazu na 1 biegu, gdy ruszam bardzo dynamicznie spod swiatel, a takze gdy jade spokojnie utrzymując obroty ok 2000, oraz gdy ujmuje delikatnie lub dodaje gaz, jest to słyszalne przez krótką chwile. Po odpaleniu silnika często słychać przez dosłownie sekundę głośny klekot, który po chwili cichnie (jednak jest to inny dźwiek niż ten wspomniany wczesniej). kontrolka oleju gasnie po odpaleniu. Byłem u jednego mechanika i powiedział że to moze być pompa wody i zalecił wymianę rozrządu, bo na moje pytanie o panewki on twierdzi ze panewki waliły by cały czas. W linku zamieszczam filmik na ktorym sa słyszalne te stuki tak w okolicach 2100 obr. Proszę o odpowiedź

mam to samo

-ciśnienie oleju wzorowe,sprężanie książkowe, rozrząd wymieniony ,olej wymieniony (10w40,15w40) bez zmian,panewki korba wymienne,zawory sprawdzone. dalej stuka :) 6 mechaników nie wie co stuka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!