Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stuki, klekot silnika przy około 2000


bartej

Rekomendowane odpowiedzi

witam, w moim silniku słychać wyraźnie stuki/klekot który występuje tylko na rozgrzanym silniku. Na biegu jałowym, podczas wciskania na gaz klekot ten słychać najbardziej przy około 2100 obr, natomiast podczas jazdy dzwięk ten pojawia się podczas ostrzejszego dodawania gazu na 1 biegu, gdy ruszam bardzo dynamicznie spod swiatel, a takze gdy jade spokojnie utrzymując obroty ok 2000, oraz gdy ujmuje delikatnie lub dodaje gaz, jest to słyszalne przez krótką chwile. Po odpaleniu silnika często słychać przez dosłownie sekundę głośny klekot, który po chwili cichnie (jednak jest to inny dźwiek niż ten wspomniany wczesniej). kontrolka oleju gasnie po odpaleniu. Byłem u jednego mechanika i powiedział że to moze być pompa wody i zalecił wymianę rozrządu, bo na moje pytanie o panewki on twierdzi ze panewki waliły by cały czas. W linku zamieszczam filmik na ktorym sa słyszalne te stuki tak w okolicach 2100 obr. Proszę o odpowiedź

www.youtube.com/watch?v=SdPZIOoUzrs&feature=youtu.be

www.youtube.com/watch?v=nhl3aiBrfnA&feature=youtu.be

Edytowane przez bartej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mechanik od razu chciał mi rozrząd wymieniać i policzył że do zapłaty 670, nie stac mnie zeby dobre czesci wymieniać, dlatego zależy mi na takich radach. dzieki za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi się wydaje ale słychać chyba jakiś szum w okolicach rozrządu, ciekawe czy to nie rolka..?? Kiedy rozrząd był wymieniany.??

 

Jeżeli chodzio o klekot to te silnika tak mają. U mnie to przez dźwigienki zaworów, po zdjęciu dekla zaworów można trzema dźwigienkami ruszyć do góry i do dołu i to one tak klekoczą. U mnie wraz ze wzrostem temperatury silnika klekotanie cichnie. A przy dłuższej trasie, np przejechanych 50km, to już prawie wogóle nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

zawory były regulowane tydzień temu i to samo niestety, ten dzwięk wydobywa sie poniżej pokrywy zaworów.

 

Dodano: 18 maj 2013 - 15:15

Witam, niedawno zmieniłem Meganke na nowszy model, bo niestety rdza zjadła progi i nadkola i maglownica ciekła.

Wracajac do tematu panewki, chciałem opisać moja przygodę ze stukająca panewką.

Sporo się głowiłem i radziłem fachowców, myślałem o zmianie silnika, jednak jeden starszy mechanik powiedział, że jak będę jeździł spokojnie, to powinienem pojeździć jeszcze jakiś czas, więc tak zrobiłem i przejechałem ok 21000 km.

Gdy jechałem ze stałą prędkościa i trzymałem pedał gazu w stałej pozycji, strasznie denerwujące było klekotanie uszkodzonej panewki (orkiestra pod maską niesamowita), więc zacząłem jeździć w taki sposód aby jak najmniej było ja słychać, a mianowicie podczas jazdy przez cały czas delikatnie wciskałem gaz, co powodowało ze panewka nie stukała, po czym puszczałem nogę z gazu i hamowałem silnikiem i tak na zmienę. Z czasem nikt nie był w stanie sie połapać, że jadę w ten sposób, było to niewyczuwalne. W mieście nie było to zbytnio kłopotliwe natomiast w trasie katorga, przez jakis czas strasznie się meczyłem, jednak z czasem zacząłem tak jeździć z automatu ;) Teraz niestety muszę się odzwyczaić, no ale dzięki temu zrobiłem ładnych parę tysiecy bez awarii a stukanie nie zwiększyło się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, w moim silniku słychać wyraźnie stuki/klekot który występuje tylko na rozgrzanym silniku. Na biegu jałowym, podczas wciskania na gaz klekot ten słychać najbardziej przy około 2100 obr, natomiast podczas jazdy dzwięk ten pojawia się podczas ostrzejszego dodawania gazu na 1 biegu, gdy ruszam bardzo dynamicznie spod swiatel, a takze gdy jade spokojnie utrzymując obroty ok 2000, oraz gdy ujmuje delikatnie lub dodaje gaz, jest to słyszalne przez krótką chwile. Po odpaleniu silnika często słychać przez dosłownie sekundę głośny klekot, który po chwili cichnie (jednak jest to inny dźwiek niż ten wspomniany wczesniej). kontrolka oleju gasnie po odpaleniu. Byłem u jednego mechanika i powiedział że to moze być pompa wody i zalecił wymianę rozrządu, bo na moje pytanie o panewki on twierdzi ze panewki waliły by cały czas. W linku zamieszczam filmik na ktorym sa słyszalne te stuki tak w okolicach 2100 obr. Proszę o odpowiedź

mam to samo

-ciśnienie oleju wzorowe,sprężanie książkowe, rozrząd wymieniony ,olej wymieniony (10w40,15w40) bez zmian,panewki korba wymienne,zawory sprawdzone. dalej stuka :) 6 mechaników nie wie co stuka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!