Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak świateł pozycyjnych, zegara, podświetlenia, brzęczka...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czytam forum od kilku lat, odkąd kupiłem swojego Scenica.

Autko służy mi dość dobrze. Ma on swoje drobne usterki, które usuwam samodzielnie.

Ostatnio niedomagały mi światła mijania. Zakupiłem nową manetkę.

Zabrałem się do wymiany i po sprawdzeniu, że wszystko działa zacząłem skręcać.

Zrobiłem gdzieś drobne zwarcie śrubokrętem. Nie wiem jak, ale trochę zaiskrzyło... moja wina...

 

Okazało się, że nie działają mi:

- światła pozycyjne

- brzęczek inf. o zapalonych światłach

- centralny zamek

- zegarek się resetuje

- podświetlenie zegarów

 

Samochód ogólnie jeździ i działają:

- zapłon

- immobilizer

- światła mijania

- stopy

- kierunkowskazy

- el. szyby

- klima

- nawiewy

- lpg

 

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki wizualnie i miernikiem rezystancji. (wszystkie były dla mnie ok)

Wymieniłem bezpiecznik oznaczony zegarem.

 

Powoli brakuje mi pomysłów. Zacząłem przeglądać schematy elektryczne auta, ale to potrwa chwilkę.

Może ktoś ma jakieś dobre propozycje co to może być?

Dziękuje i pozdrawiam

Łukasz

Edytowane przez kasztelan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem poszło zwarcie na UHC, trzeba by go wyjąć i zobaczyć czy tam nie popaliło jakiś ścieżek.

Jeżeli chodzi o podświetlenie to sprawdź potencjometr intensywności oświetlenia, on lubi padać przy zwarciu.

Poczytaj

I nie rozumiem, światła mijania świecą czy nie?

Następnym razem pamiętaj o odłączeniu akumulatora przy grzebaniu w elektryce, zwarcie jest bardzo łatwo zrobić, trudno potem znaleźć co padło.

Sprawdzając bezpieczniki sprawdziłeś również te pod maską?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pomyliłem się. Mam światła mijania, a nie mam świateł pozycyjnych! Sprawdzałem regulator podświetlenia, zwierałem jego styki. Żadnych efektów.

Co to jest UHC? I jak się do tego dostać? Sprawdzałem bezpieczniki pod maską. Były ok.

Sprawdzałem też pracę starego przełącznika zespolonego świateł i bez efektów. Oglądam sobie Schemat elektrycznyMegane I.pdf, które pobrałem z działu download.

Gdzie jest "Power feed fusebox"? Wiem gdzie sa Passenger i Engine unit compartment fusebox, ale tego jednego nie znam.

Awaria to moja wina bez dwóch zdań. Miałem sprzeczkę z moją połówką przed przystąpieniem do naprawy i byłem rozzłoszczony i pracowałem w pospiechu...

Edytowane przez kasztelan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest UHC?

Inaczej BSI, moduł komfortu, jest za bezpiecznikami naprzeciw lewego kolana kierowcy.

Mnie to wygląda na uszkodzenie tego modułu, ale mogę się mylić, oby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Właśnie wyszukałem co to ten moduł UCH, UHC, BSI... Moim zdaniem nie mylisz się, że uszkodziłem BSI.

Z tego co widzę jest on problematyczny bo obsługuje immobilizer i jest parowany z ECU;/ Na szczęście widzę, że na nim są jeszcze jakieś bezpieczniki niedostępne normalnie. Jak się dostać do tego BSI? Wychodzi mi że trzeba strasznie dużo trzeba rozebrać żeby się do niego dostać.

Dziękuję i pozdrawiam

Łukasz

 

PS. Nie wiem o co chodzi z tym rozciąganiem posta. Napisałem go jak zawsze. Zaraz poczytam regulamin od początku.

PS2. Znalazłem świetny opis: http://megane.com.pl/topic/4471-scenic-gdzie-znajduja-sie-przekazniki/.

 

EDIT 1: Witam Ponownie! Wyjąłem ECH generalnie żadnych śladów upalenia nie widać było. Nie rozbierałem bo to już dla mnie za wysoka poprzeczka;) Złożyłem wszystko do kupy auto dalej działa jak działało;] Mam takie pytanie. Gdzie znajduje się w Scenicu/Megane "power feed fuse box"? Załączam rysunek kawałka schematu z forumowego downloadu. Wychodzi mi na to, że usterka może być gdzieś w tej okolicy. Dziękuję i pozdrawiam. Łukasz

 

Szukam prawdopodobnie tego: http://allegro.pl/skrzynka-z-bezpiecznikami-renault-scenic-1-6-8v-98-i2382799408.html

 

EDIT 2: Znalazłem winowajcę! Tak jak podejrzewałem, powodem moich problemów był bezpiecznik 60A, który znajduje się w trzeciej skrzynce bezpieczników, która jest na podszybiu Megane Scenic ph1. Dla potomnych, załączam zdjęcie położenia skrzynki.

post-12787-0-44062200-1339501803_thumb.jpg

post-12787-0-84532300-1339514550_thumb.jpg

Edytowane przez kasztelan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!