Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie w mojej megance wczoraj miałem dziwną sprawę. Jakiś czas temu wymieniłem z tyłu klocki hamulcowe po wymianie ręczny nie chodził luźno jak wcześniej łapał od razu, ale nie o to chodzi. Jadę sobie wczoraj zaparkowałem i ręczy zrobił sie luźny można było go o wiele wyżej zaciągnąć niż po wymianie klocków. Wróciłem ze sklepu ruszam i coś zaczęło stukać dosyć głośno, zatrzymałem się patrze czy czasami tłumik nie odpadł i nie ciągnę go po ziemi ale nic nie widać. Ruszam i nic wszystko oki. Nic nie wali!!?? Teraz chodzi dobrze! Tylko zaczęło piszczeć troszkę przy chamowaniu. Nie wiem co mogło się stać, ręczny zaciąga sie troszkę luźniej ale działa. Mam pytanie czy to poważna sprawa?? Cy mogę narazie bez problemu jeździć ?? Bo muszę dosyć długa trasę zrobić i nie wiem czy mogę?? W weekend jeszcze zobaczę może coś znajdę może coś sie tam poluzowało. Jak ktoś miał podobną sytuacje to proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem z tyłu klocki hamulcowe
chyba szczęki z okładzinami bo Mi to tarcz i klocków z tyłu w wersji 1,6 nigdy nie miała
chamowaniu
hamowaniu

 

musisz linkę od ręcznego podciągnąć, a skoro coś chrobocze to zobacz czy dobrze mechanik Ci wszystko zmontował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwroc uwage czy ktores z tylnych kół nie grzeje sie przy jeździe (dotknij dlonia jednej i drugiej felgi) może sie ktoras strona zblokowala.

lub podnieś auto z jednej i drugiej strony wtedy sprawdzisz i to powyrzsze i to czy reczny trzyma po obu stronach kiedy jest zaciagniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam pokrzywiony przy wymianie bęben lub założenie starych sprężyn, podkładek i kołków trzymających szczęki, które nie za bardzo przeżyły demontaż i montaż.

Przy wymianie szczęk trzeba również sprawdzić jak pasują do wyrobionego bębna, czasami wystarczy przetoczyć bęben, a czasami go wymienić. Swoją drogą szczeki z tyłu w mojej MI PH II break wytrzymały na oryginale 150 kkm, i że by nie szorowanie piasku, który się tam dostał do dnia dzisiejszego pewnie by śmigały i hamowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim skromnym zdaniem, pękła kub zeskoczyła jedna ze sprężynek zwierających szczęki. Lepiej to poprawić, bo niszczy się okładzina podczas jazdy, i nie daj Bóg jak okładzina sie zerwie i zblokuje koło. Przeżyłem to na trasie przy 80km/h. Nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcji jest kilka - zrzuc to kołko zdejmij bęben i zobacz co tam sie dzieje - ja obstawiam zblokowany rozpierak (nie zrzucalem w megance wiec nie powiem Ci dokladnie).

Jak nie checsz sie bawic to dla warsztatu to robota za 30-40 zl + koszt elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u jakiegoś mechanika dzisiaj z rana i wsiad zobaczył że ręczy dobrze trzyma wjechał na obok na stacje kontroli na rolki hamulce idealne nie zablokowane hamują dobrze itp... Ale z skąd się prawe koło tak grzeje i z skąd ten hałas który już zniknął jutro z rana je rozkręcę i zobaczę co się tam dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u jeszcze jednego mechanika i zrzucił kolo i resztę i powiedział że jak ktoś wymieniał szczenki to za mocno je ścisnął i jak zaciągnąłem ręczny to się przykleiły a jak ruszyłem to je odkleiłem i stąd ten hałas. Ustawił je odpowiednio i oczywiście po oglądał co jeszcze jest do zrobienia i wyszło że przede wszystkim z przodu sworznie, łożysko w tylnim prawym kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ci nabajdurzył ten mechanik. Ale oni wszyscy to lubią. Po wymianie szczęk na nowe trzeba cofnąć mechanizm samoregulujący rozpieraka, który wybiera luz w miarę zużywania się szczęk. Inaczej nie da się założyć bębna. Szczęki ustawiają się same w odpowiedniej odległaści od bębna po kilku naciśnięciach hamulca nożnego. Dopiero wtedy hamulec ręczny bierze nisko prze niewielkim ruchu dżwigni. Warto wszystkie elementy tego mechanizmu rozłożyć , oczyściś i lekko nasmarować przed złożeniem. Pewnie poprzedni mechanik tego zaniedbał i nie działało wszystko sprawnie.

Mój zawód wyuczony............Technik Mechanik
Chyba czas połączyć teorię z praktyką a nie wyręczać się pomocą marnych fachowców. ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!