Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Latająca Łapa sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Największy koszt to wyjęcie sprzęgła, dlatego polecam wymienić całe sprzęgło. Chyba że chcesz to robić drugi raz. Ale to twoje auto i twoje pieniądze.

Łapa to metalowy odlew, więc nie sądze aby uległ uszkodzeniu. Musiała by zostać złamana

post-17361-0-32667900-1340304887_thumb.jpg

Napisz jaką masz skrzynię (symbol). Może będę mógł pomóc więcej

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renata nadal jest u mechanika, z tego co wiem dopiero sie za nią wzioł, i dziś wyjoł skrzynie...

jaka to skrzynia to nie powiem, bo sam nie wiem.

mówil ze zamówil nowe sprzęgło "komplet" Luka plus linka to 400zł

zastanawiam sie czy nie za dużo ?

ile można wołać za robocizne ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 Zdania kończymy kropką a nie enterem!

 

0cool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałem sprzęgło w zeszłym roku, to odradzali mi komplety Lucas, bo dużo było wadliwych i mieli reklamacje. A wiadomo, że z montażem roboty jest sporo i potem włóczenie się po sądach, żeby nawet jak uznają reklamację zwrócili za podwójna robociznę... Komplet Valeo (tarcza, łożysko, docisk) kosztował mnie 300 zł, linka 110zł, robocizna 400zł - Wrocław.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T.Boy Kurde miałęś racje jednak to tulejka.

Mechanik złożył sprzęgło, nowe sprzęgło i okazało sie ze łapka nadal lata :)

 

Rozebrał znów, okazało sie ze nie ma tej tulejki, wczesniej było zrobione na takim patęcie, ze ktoś docioł tuleje wsadził na ten wałek, i tak to chodziło, aż się wyrobiło, i poszło łożysko od sprzęgła.....

 

Teraz, pytanie która tulejka bedzie dobra...

 

Renault megane coupe 1.6e 1996r.

 

 

Aż, nie chce mi się komentować pracy mechanika .... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby pomóc potrzebuje oznaczenie skrzyni. Jest na łączeniu obudowy sprzęgła z obudową skrzyni (przykręcona blaszka). Jest też w drugim miejscu - Na obudowie piątego biegu (czarna pokrywa) jest naklejka. Numer wygląda tak jak np. u mnie JB1095. Tego szukaj. wtedy znajdę ci tulejkę

Ciekawi mnie to jak mechanik składał sprzęgło i nie zorientował się że coś nie tak jest z tulejką

 

Dodano: 02 lip 2012 - 19:43

Poszukałem trochę i najprawdopodobnie skrzynia jest JB1. Więc potrzebujesz tulejki z wymiarem 40 lub 47mm.

Tak wygląda

post-17361-0-76272300-1341250778_thumb.jpg

Wymiar sprawdzisz na starej, po wyciągnięciu jej resztek z obudowy sprzęgła. Tulejka wychodzi w stronę skrzyni (trzeba rozebrać skkrzynię)

Do wyciągnięcia i ponownego zamocowania przyda ci się prasa hydrauliczna. Przy montażu uważaj na otwory smarujące. Muszą się pokrywać

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T.Boy Powiem ci ze chyba 2 i ostani raz dałęm samochód do tego mechanika. tez nie mam pojęcia w jaki sposob mógl tego nie zauważyć.

 

dodam tez ze do mechanika mam koło 60km, zakupiłem tulejke 40mm

podjechalem do niego zeby sprawdzil, on bez rozłożenia skrzyni stwiercił ze jest za male.

no cuż zabrałem dupe pojechalem znów na warszawe i wymieniłem na te wieksze czyli 47....

 

Nie mam za bardzo mozliwości sprawdzenia, oznaczenia skrzyni....

 

jutro mam mu zawieść, mam nadzieje ze dziś rozebrał ta skrzynie, ale sklada ten samochod juz chyba z 3tyg, zawsze mowi ze nie ma czasu czy coś.... eh....

 

Dodano: 02 lip 2012 - 20:12

z tego co widze na focie jest 47mm ;d bo mam dokladnie te same, a 40mm byla matowa głowa z łozyskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie jest przykładowe, bo tulejki są podobne. Oznaczenia sprawdisz tak jak ci napisałem. Mając oznaczenie nie musiał byś jeździć za tulejką 2 razy. Jak będziesz u tego "mechanika" to sprawdź i zachowaj na przyszłość. Kidyś na pewno ci się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T.Boy

 

jak sadzisz, ile może chcieć, za wymiane tej tulejki ?

 

jego też jest wina, ze nie zauwazył tego przy skladaniu.....

 

czy powinien już to zrobić, jako rekompensata ? :)

 

ps. za wymiane sprzegła krzyknoł razem z częsciami. 700zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile zapłaciłeś za sprzęgło, ale robocizna powinna zamknąć się w okolicach 300PLN. Jeśli auto jest złożone, to najlepiej było by dla ciebie aby zrobił to w ramach gestu handlowego (czyli za darmo). Bo normalnie koszt będzie duży. Pamiętaj że trzeba rozebrać skrzynię, bo starą tulejkę trzeba wycisnąć, a nową wcisnąć na prasie. Podejrzewam że będzie to koszt ok 300 - 400 PLN (sama rozbiórka skrzyni i wciśnięcie tulejki).

Tulejka ma łożysko w którym pracuje wałek sprzegowy oraz otwor smarujący to łożysko, który trzeba podczas wciskania zgrać z otworem w obudowie sprzęgła.

Moim zdaniem ten gość powinien chociaż wyjąć skrzynię z auta bez obiążania ciebie kosztami za to. Bo uszkodzenie tulejki powinien zauważyć. A tak musiał byś zapłacić 2x za tą samą robotę.

Powiem tak.

Ja musiał bym zapłacić 200 - 300zł za wyjęcie silnika ze skrzynią, do samej wymiany sprzęgła. Do tego kolejne 300zł za wymianę tulejki.

Tkie by były koszta robocizny

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!