Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tydzień temu kupiłem Megane coupe 99r. 1.6 16v. Dziś w nocy popadał lekko deszcz który jak przypuszczam był głównym sprawca mojego problemu. Rano otworzyłem auto z pilota jak zawsze centralny zadziałał mrugnęły kierunki itd... Włożyłem kluczyk immo zgasło ale po przekręceniu stacyjki mrugnęły tylko diody na panelu a teraz nie działa nic :) ani radio ani szyby auto też nie pali. Immo po włożeniu kluczyka mruga szybciej i świeci się tylko lekko dioda oleju, nie działa pilot dioda na pilocie mruga ale centralny reaguje tylko cichym stuknięciem zamek także nie działa od wewnątrz reagując tak samo. Zauważyłem że skrzynka przy akumulatorze z bezpiecznikami jest wilgotna czy mógł się któryś spalić? Nie mogę ich sprawdzić ponieważ nie wiem jak wyciągnąć bezpiecznik z tych blokad po bokach a nie chce ich połamać. Proszę o jakieś wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij akumulator daj go do ładowania a ty w między czasie zajmij się tymi bezpiecznikami, możliwe że zalała je woda i z tego te problemy.

Tam większej filozofii nie ma tylko ta czarna plastikowa osłona ciężej może schodzić, pod spodem znajdziesz kilka dużych bezpieczników (20A - 60A) zrób sobie zdjęcie w jakiej kolejności są i przystąp do demontażu całą część idzie bezproblemowo wyjąć. Zaopatrz się jakiś dobry płyn do penetracji i wypierania wody. Wszystko dokładnie poczyść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogło wysuszenie skrzyneczki z bezpiecznikami lub wyjecie aku. Wszystko działa tylko teraz komputer nie pokazuje ile jeszcze można zrobić kilometrów oraz święci się ciągle dioda od rezerwy. Ale spróbuje resetu komputera na to. A można jakoś zneutralizować dopływ wody w miejsce bezpieczników? Np przenieść w inne miejsce skrzynkę. Bo z czasem zacznął z pewnością śniedzieć jeśli już ich to nie dopadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam jestem od niedawna posiadaczem renault megane coupe rok 99 silnik oczywiscie 1.6 16v. Kiedy go kupilem palil "na dotyk" wszystko pieknie lecz zdazylo sie raz ze nie chcial odpalic troche pokrecilem i jakos zalapal byl spokoj teraz problem wrocil ze zdwojona sila bardzo rzadko sie zdarza ze odpala za pierwszym razem musze podpompowac go pare lub nawet wieciej razy dopiero lapie wymienilem filtr paliwa troche lezej juz mu idzie ale dalej to nie to. Nie ma spadku mocy nie ma takze innych problemow jezdzi nie gasnie trzyma rowne obroty. Na zimnym silniku odpala troche ciezej niz jak zlapie temperature zdarzaja sie momenty ze odpala bez problemu nawet ze dwa razy pod rząd. Po przekreceniu kluczyka pompe sluchac za kazdym razem wiec to raczej nie jej wina. Proszę bardzo o pomoc za niedlugo wyjezdzam na wakajce chcialbym to jakos rozwiazac.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Oba Twoje tematy zostały połączone w jeden, ponieważ dotyczą tego samego problemu.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zastanawiałem się nad czujnikiem położenia wału myślę że rozrząd odpada poniewaz wydaje mi się że by kopcil jeśli był by przestawiony lub szarpał by przy jeździe. A gdzie znajduje się czujnik? Prosił bym o jakiś link ze wskazówkami jak się do niego dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo. Wykręce przeczyszcze go dogne styki zobaczę na rezultaty może się poprawi to wtedy wymienię na nowy jak nie to będę musiał sprawdzić błędy może na komputerze wykaże. Albo poszukać wady gdzieś w zapłonie. A te renault nie posiadają takiego czegoś jak modol zapłonu? Bo takowy wymienialem kiedyś w astrze f.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręciłem dzisiaj krokowca wyczyściłem ustawiłem go ponownie i podpielem filtr powietrza bo nie wiem jakim cudem był odłączony i wyczyściłem cały syf jaki się w nim zebrał liście i piach :/ czujnik wału też wyczyściłem chciałem przeczyscić styki komputera ale nie wiem czy to ta skrzynka po prawej stojąc na przeciwko maski przepchalem odprowadzanie wody z pod bezpieczników koło aku bo była wilgoć. Odpaliłem parę i narazie ok ale zobaczymy co będzie rano z pewnością to samo bo silnik był jeszcze ciepły po tym jak wróciłem z pracy. Ale coś zepsułem bo nie działa licznik prędkości wiem że to wtyczka na skrzynki biedow ale nic tam nie ruszalem chyba że przez przypadek coś zruszyłem jak się teraz do tego zabrać?

 

P.S. z tego co wyczytałem to musiałem coś zrobić z bezpiecznikiem abs-u podczas czyszczenia odpływu wody i dlatego nie chodzi bo są powiązane ze sobą jak rozumiem. Jeszcze jedno zauważyłem że teraz po przekręceniu stacyjki słychać ciche stukanie jak by pompa paliwa się zacięła nie wiem o co chodzi wcześniej chyba tego nie było. Jutro pojadę się podpiąć i zobaczyć błędy bo dziwne rzeczy się dzieją z nim. Te auta z tego co zauważyłem są piękne ale występuje duża awaryjność z odpalaniem i innymi podzespołami elektrycznymi w tej kwestii się nie postarali konstruktorzy.

Edytowane przez sidoreq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam moje wczorajsze zabiegi pomogły auto odpala za każdym razem jak narazie, lecz mam problem z prędkośćiomierzem oraz komputerem nie nalicza przejechanych kilometrów tempomat nie pokazuje spalania a średnie spalanie ma jakoś wysoki wynik chyba nie prawidłowy pokazuje ile można jeszcze przejechać na danej ilości benzyny ale nie za bardzo prawidłowo co mam teraz zrobić jak sprawdzić ta wtyczkę nie mogła paść tak od sobie jeśli wszystko wczoraj działało :) czyżbym uszkodził coś w tej skrzynce z bezpiecznikami?

 

P.S. Udało mi się z tym uporać. Narazie wszystko chodzi dzięki za pomoc.

Edytowane przez sidoreq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!