Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Coś nie tak/zamulony ten dCi


pcz_07

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponownie

 

Nadal odczuwam dyskonfort związany z użytkowaniem mojej 2 już w życiu Megane.

 

Stali bywalcy wiedzą o moich początkowych problemach związanych kontrolką świec żarowych.

Po wyczyszczeniu EGR też się pojawiała, po wymianie przepływomierza na używany ale oryginalny przestała. Przy okazji wymiany przepływki zauważyłem z mechanikiem przetary przewód dolotowy przepływki. Metodą bardziej chałupniczą został on załatany.

 

Po tym zabiegu zauważyłem względną poprawę ale chyba nie całkowitą.

 

I teraz już nie wiem do końca co dalej. Pod kompem był, wszystkie drobne błędy wykasowane, został jeden od modułu świec żarowych, tyle wiem. Mechanior twierdzi, że to nie powinno wpływać na zachowanie silnika w lecie.

 

Co zatem jeszcze można sprawdzić w czym leży przyczyna mułowatego motoru?

 

Oznaki pracy:

- czasami na zimnym nierówna praca, tj lekkie drgania (przechodzi z chwilą wzrostu temp. silnika)

- brak jakiegokolwiek dymienia, ani na czarno, ani na biało, czy to podgórę, gaz w podłogę - nic :)

- przy przyszpieszaniu już przed samym 3 tyś. obrotów czuję ewidentnię spadek mocy (np. jadę pod górę, przyśpieszam, jakoś tam się zbiera, dochodzi do 2900 tyś. obrotów i czuję takie szarpnięcie i spadek mocy

- mam uszkodzoną poduszkę, bo jak przyśpieszam na wyższym biegu czuję szarpanie i drążek skacze, przy gaszeniu sinlika też jest takie szarpnięcie silnikiem

- wczorajna wolnych obrotach chciałem wyczuć moment włączenia turbo, przy 1250 tyś. obr jak trzymam w tym momencie słyszę taki metaliczny dźwięk, czy tak ma być?

 

Przepraszam, że może chaotycznie ale chciałem naświetlić sprawę w całości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem Ci, skoro słyszysz jakiś metaliczny dźwięk w momencie dodawania gazu i wiele się nie dzieje to na 100 % masz turbinę do regeneracji i jak będziesz ją demontował to wytnij kata - odczujesz różnice, wrócą wszystkie konie które teraz pasą się na łące :) Identyczną sytuacje miałem w moim pierwszym scenic'u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tomik dzięki za odzew :)

 

Co do tego metalicznego dźwięku to słyszę go tylko na wolnych obrotach i to podczas delikatnego dodawania gazu, bawiłem się po prostu gazem, deliktanie go wciskając i zauważyłem właśnie taki moment na skali, że coś tam słychać jak trzymam idealnie w tym miejscu.

 

Dodano: 02 sie 2012 - 12:54

Dzisiaj test po zaklejeniu rury od przepływki, dalej to samo przed 3 tyś. obr czuć szarpnięcie. Już nie wiem co z tym dalej robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tak falował na zimnym silniku po rozgrzaniu także mniej i był temu winny regulator na pompie wtryskowej - zawór sterujący. Może dawkowanie paliwa masz zachwiane.

Wprawdzie teraz sam mam problem, bo po wymianie regulatora owszem falowanie ustało, silnik zaczął jakby żywiej pracować, ale po dwóch dniach pompa zaczęła wydawać dźwięki po rozgrzaniu i sam nie wiem co z tym dalej robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie, to pod kompem możesz sprawdzić tylko korekcje na wtryskach. Żeby w 100% być pewnym kondycji wtryskiwaczy trzeba zrobić próbę przelewową. Moim zdaniem kieruj się w stronę turbosprężarki i jej sterowania. Mam na myśli zmienną geometrię w turbinie i elektrozawór od sterowania turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!