Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głowica - 1.9 DTi 80 km


Gość Usuniety

Rekomendowane odpowiedzi

Gość TomekJac

Witam.

 

To chyba mój pierwszy post na tym forum i to od razu w poważnej sprawie.

 

W moim Szczeniaku (silnik jak w temacie) padł pasek rozrządu. Nie został zerwany, tylko przeskoczył. Przyczyna - nie do końca stwierdzona, prawdopodobnie złe prowadzenie paska na rolce napinającej.

 

Zawory są uszkodzone, głowica jeszcze nie sciągnięta, ale mechanik twierdzi, że blokuje obrót wału, więc pewnie któryś jest otwarty.

 

Więc zaczynam powoli się rozglądać za nową głowicą, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie ją trzeba wymienić.

 

I tu zaczyna się problem. Jak mówiłem jest to silnik DTi, wersja późniejsza, czyli słabsza, 80-konna. Oznaczenie kodowe to F9Q 744, 780 albo 782, dobrze myślę? Czym one tak w ogóle się róźnią?

 

Na allegro widziałem głowice, ale głównie do DCi lub starszego DTi. Na kilku aukcjach goście twierdzili (potem może zamieszczę linka), że głowica do DCi pasuje też do mojego. Prawda to? Na pierwszy rzut oka jest taka sama. Po drugie DCi też ma oznaczenie kodowe F9Q podobnie jak mój DTi. Pytam, bo głowic do DTi 80 KM po prostu nie widzę.

 

Z góry dzięku za pomoc, jakby coś było niejasne, w tym co piszę, to jeszcze sprostuję. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu chcesz od razu wymieniać? Jest pęknięta? Oddaj do naprawy. Wymienią Ci zawory, uszczelniacze, splanują i będzie jak nowa. Ja tak robiłem jak miałem dTi 80KM i autko jeździ do dnia dzisiejszego (już u nowego właściciela).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TomekJac

Wymiana to kwestia otwarta w tej chwili. wszystko zalezy od stanu przede wszystkim prowadnic. Pytam tylko, żeby wiedzieć jakby zaszła taka potrzeba. Co do naprawy, to mam już dobry warsztat od tego na oku. :mrgreen:

 

Pytanie do Ciebie poza tematem - byłeś z niego zadowolony? Mnie czasem drażni ta krótka skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 4 lata zrobiłem prawie 100tys. km, spalanie oscylowało na poziomie 5,5-5,8 l/100km. Ja u siebie zrobiłem chip i miałem 95KM i 200Nm, zupełnie inna jazda. Pamiętaj tylko o wymianie rozrządu co max. 70tys km i oleju co ok 20tys. (producent pozwala niby co 30 tys.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TomekJac

Wiesz, powiem Ci że na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo. Wszystkie otwory itp. Jeszcze bym się upewnił co do średnicy cylindrów, ale nie spodziewam się, żeby się różniły tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!