Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Łącznik stabilizatora


Naram

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam megane 96 1,4 eco.Wymianiałem ostatnio sworznie wachacza ale nadal czuje jakies pukanie w kołach.Myślałem,że to łączniki stabilizatora ale gdy sprwadziłem jak to wygląda to okazuje sie,że ich nie ma tam?Czy wszystkie modele nie miały?czy może ktoś je zdjął??Bo zgłupiałem...Prosze o podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie.Ale chodzi o to,że u mnie nie ma nawet tych drążków,wiem jak o wygląda i jakie gumy do tego potrzebuje.Wiec tych gum nie mam gdzie założyć.Dlatego chce wiedzieć czy wogle w tym modelu są te drążki.Może ma ktoś na sprzedaż te drążki wraz z obejmami do przytrzymania gum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie stabilizator w Megane 1 jest. Były jednak wersje budżetowe bez drążka, rzadko spotykane ale jednak były. Tak więc to, że go nie ma, nie jest niczym niezwykłym.

te drążki

Jest tylko jeden drążek, który ciągnie się od jednego wahacza do drugiego (z załamaniem za silnik). Dlatego też nie ma łącznika stabilizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilizator działa praktycznie tylko na zakrętach. Ma on za zadanie zmniejszyć wychyły (siła odśrodkowa) nadwozia auta.

Działa to w ten sposób: skręcając np. w lewo (przy pewnej prędkości, która powoduje już wychylanie nadwozia w prawą stronę), prawa strona auta jest mocniej dociskana do podłoża. Lewa strona natomiast mniej. Wtedy stabilizator przenosi część obciążenia z prawej strony na lewą. Dzieje się to w ten sposób, że prawy wahacz napina stabilizator, a ten naciska na lewy wahacz. Powoduje to mniejszy przechył nadwozia w prawą stronę, co z kolei skutkuje mniejszym przesunięciem środka ciężkości. Mniejsze przesunięcie środka ciężkości, powoduje większą stabilność na zakrętach (z większą prędkością można je pokonywać, w wyższych nadwoziach zapobiega wywrotce auta na bok).

Przy skręcie w prawą stronę, jest analogicznie odwrotnie.

Mam nadzieję, że w miarę przystępnie to wytłumaczyłem.

Brak stabilizatora może, ale nie musi powodować szybszego zużycia amortyzatorów. Przy normalnej jeździe, czyli pokonywaniu zakrętów z prędkością dostosowaną do niego, stabilizator albo nie pracuje, albo bardzo delikatnie pracuje i nie ma żadnego wpływu na żywotność amorków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!