Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak odołączyć pompe paliwa po przełączeniu na gaz???


mmlody1810

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam megankę 1.4 96r i zauważyłem że po przełączeniu na gaz pompa paliwa ciągle pracuje a jest to bez sennsu żeby na gazie pompowała paliwo...może ktoś mi pomóc jak się podłączyć żeby po przełączeniu na gaz pompa paliwa się wyłączała???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broń boże wyłaczać pompę!!!!!!

Nazbiera syfu ze zbiornika i stanie.

A poza tym co Ci szkodzi, że po0mpa pracuje? Przecież ma smarowanie!!.

Pompy wyłacza się w silniach z mechanicznym wtryskiem benzyny, bo innej możliwości nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazbiera syfu ze zbiornika i stanie.

 

Możesz rozwinąć te zdanie? Nie bardzo rozumiem, jak odłączenie pompy ma wpłynąć na zbieranie przez nią syfu ze zbiornika.

Osobiście maiałem odłączyć pompę. Nawet w tym celu przerobiłem stary emulator na przekaźnik czasowy, jednak chyba z braku chęci nadal jeżdżę z podłączoną.

Prawda jest taka, że szkoły są dwie. Jedni odłączają inni nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś przekaźnik ze stykiem rozwiernym wepnij w zasilanie pompy, a sterowanie przekaźnika pod zacisk cewki zaworu gazowego na reduktorze.

Moje zdanie na ten temat jest takie, że chyba nikomu nie padła pompka paliwa jak miał odłączaną przy zasilaniu gazem. Odwrotnie owszem i to całkiem często się słyszy, że padła i to nie tylko tym co mają opary benzyny w zbiorniku. Co do chłodzenia wtryskiwaczy to też mit. Niby od czego mają się nagrzać? Od pędzącego z wielką prądkością powietrza zasysanego przez cylindry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny minus odlaczenia pompy to problem przy powrocie z gazu na benzyne np kiedy uklad gazu stwierdzi za male cisnienie i sam sie przelaczy - efekt moze byc taki ze silnik zgasnie bo dopiero co zalaczona pompa nie bedzie miala jeszcze odpowiedniego cisnienia paliwa - przy uruchamianiu auta pompa zalacza sie przy przekreceniu kluczyka (jeszcze przed rozruchem) na chwile zeby to cisnienie wyrownac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem IIgen. to pompe odłączyłem. W Stagu100 miałem programowalny przekaźnik, który wykożystałem właśnie do pompy. W przypadku IIgen. jest nieco prościej, bo przy przejściu z PB na LPG działa opóżnienie przekaźnika lub emulatora, a przy przjściu z LPG na PB chwilę trwa wypalenie gazu z kolektora, więc w tym czasie pompa zdązy wytworzyć ciśnienie.

Przy IVgen. gdy wtryskiwacze LPG zaczynają sie wyłączać, w tej samej czwili wtryski PB muszą ruszyć z normalnym ciśnieniem. Jak mówił mi człowiek, który jednak odłączył pompe przy IVgen. przy przejściu LPG->PB występuje delikatne szarpniecie silnika. Bez odłączonej, przejście jest niemal niezauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy za bardzo z II gen.. W Poldku i Lanosie wykorzystałem styk w stacyjce który podawał napięcie na zawór odcinający benzynę ( 12V na cewkę zaworu B - płynie benzyna, cewka Gaz 0V LPG odcięty .... O V na cewkę zaworu B - stop benzyny, cewka Gaz 12 V podawany LPG )

Jeśli napięcie podawane na cewkę zaworu odcinającego benzynę podam do sterowania pracą pompy paliwa to jest to co jest potrzebne. Dla układów pracy pompy wyposażonych w przekaźnik pośredniczący wystarczy podać napięcie zasilające cewkę zamiast wprost z plusa ( z bezpiecznikiem ) właśnie z wyjścia stacyjki LPG . U mnie działało poprawnie w Poldku jak i w Lanosie.

Niestety zanim zainstalowałem w Lanosie padła pompa. Po modernizacji układ pracuje do chwili obecnej.

Rozruch na benzynie - pompa pracuje bo tak każe Stacyjka LPG. Przełączenie na LPG - pompa wyłącza się. Brak LPG - stacyjka odcina LPG, przechodzi na benzynę - włącza się pompa ,lekkie szarpnięcie no i jesli pamiętano o 1/3 do 1/2 baku ciągnie auto na ET do najbliższej stajni z LPG.

Jak skończy się gwarancja na aktualny układ w Meggi zobaczę jak podejść pod wyłączenie pompy. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megi najprościej wpiąć sie przekaźnikiem w jeden z przewodów idących do wyłącznika udarowego. Jest tez przekaźnik pompy paliwa, ale daje on też zasilanie jakiemuś innemu urządzeniu. Odłączeie go podczas pracy na LPG powoduje natychmiastowe zgaszenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GazMajster, ja cenie sobie Twoje cenne uwagi, ale zauważ, że sprzedawane są używane pompy paliwa, które leża sobie i też nie pracują w benzynie, nowe ze sklepu też nie pracują i nic się im nie dzieje. Ja w Clio jeździłem tak z odłączaną pompą 3 lata i nic sie nie stało, przynajmniej nie odczuwałem tego. Nie wiem może miałem szczęście.

 

Panowie nie wiem jak w megi, czy pompa jest zanurzona w zbiorniku (wkładana jest od góry? ), bo jeśli tak to ona jest cały czas w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!