Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak odołączyć pompe paliwa po przełączeniu na gaz???


mmlody1810

Rekomendowane odpowiedzi

Znowu się zakotłowało jak zawsze przy dyskusji w odpowiednim składzie :-) . Nikogo nie namawiam do wyłączania pompy lub nie, ale opiszę tylko swoje doświadczenia. Wnioski niech każdy wyciągnie sam. W innym pojeżdzie z gazem którego marki nie przytoczę już dwa razy spaliła mi się pompa paliwa. W zbiorniku było zawsze około 1/4. Nie piszcie tylko, że powinno być pełno. Nie widzę sensu w wożeniu 80kg balastu. Przy kolejnej wymianie (nadal jest spalona) napewno zrobię odcięcie :-)

Ostatnio w Megi miałem kilka awaryjnych przełączeń z gazu na pb. Nie mam odcięcia pompy a efekt szarpnięcia, ba nawet chwilowego zdecydowanego hamowania silnikiem przy włączonym biegu był bardzo widoczny. Być może to układ przełączania awaryjnego, po zaniku ciśnienia na listwie gazowej, w mojej instalacji działa z takim opóźnieniem. Tak czy inaczej dodatkowa, myślę że niewielka zwłoka w uruchomieniu pompki przy ewentualnym jej odcięciu byłaby niezauważalna. Co innego przy ręcznym przełączaniu z lpg na pb. Tu rzeczywiście musi szarpnąć lub nawet zgasnąć jeśli zrobimu to na wolnych obrotach. Tylko jak często tego typu przełączenie robimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Z życia wzięte- mam instalację II gen od 6 lat- po pół roku od jej zamontowania pompa paliwa w samochodzie zaczęła pracować głośniej- natychmiast zareagowałem i założyłem odcięcie przy pracy na gazie. Wnioskuję że to uratowało życie pompie- działa do dzisiaj. W tym czasie zrobiłem 80 000 km i przeważnie miałem 1/4 zbiornika benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Właśnie jestem na etapie rozmyślań w tej kwestii :)

W poprzednim aucie - Lanos z instalacją II gen. odcięcie pompy paliwa wykonałem osobiście i zdawało to egzamin przez 8lat mojego użytkowania.

W Lanosie było prosto, przekaźnik podpięty pod elektrozawór rozłączający pompę PB.

W MII z tego co czytam na obwodzie z pompą pracuje jeszcze jakaś elektronika, więc pozostaje odcinanie zasilania przekaźnikiem bezpośrednio pod tylną kanapą podłączając się pod cewkę wielozaworu.

U mnie w STAG-u mija kilka sekund od pojawienia się napięcia na tej cewce do przełączenia na zasilanie LPG, więc rozważam wykorzystanie T A K I E G O przekaźnika.

 

Swoją drogą widzieliście ten wpis w serwisówce od MII

PŁYTKA PRZEKAŹNIKÓW W WERSJI LPG (299) - SILNIK K4M788

Płytka 299 - 1
Nr   Ampery    Przeznaczenie
A    20A       Przekaźnik pompy paliwowej (236)
B    20A       Przekaźnik wyłączania pompy benzyny w trybie LPG(1196)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zakładanie jakiegokolwiek odcięcia pompy paliwa jest niezgodne z prawem a także niebezpieczne, bo w momencie braku gazu czy awarii instalacji silnik nie przełączy się na paliwo bazowe i zgaśnie... A tego skutki mogą być różne .

 

Wysłane z Mojego Redmi Note 3 Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!