Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Migająca kontrolka "zygzak" i szarpanie pod górkę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Dziś Meganka uraczyła mnie kolejnym dziwnym problemem. A mianowicie: podczas podjeżdżania pod górkę (prędkość ok. 100 km/h) autko zaczęło szarpać. Trwało to dosłownie moment, jednak od tamtej pory co chwilę miga kontrolka z zygzakiem. Nie jest to równomierne miganie, czasem zapali się na ułamek sekundy, bardzo blado, czasem zaczyna migać dość intensywnie, o dziwo, szczególnie podczas pokonywania wzniesień, jednak nigdy nie zapala się na stałe, cały czas tylko miga. Występuje przy tym delikatne szarpanie. Przy zjazdach z górki ten problem praktycznie nie występuje. Od generalnego remontu silnika (obróbka głowicy, uszczelniacze zaworów, pierścienie, uszczelki, wymiana filtrów) przejechałem bez problemu ok. 600 km. Profilaktycznie wyczyściłem wtyczki od cewek, komputera, krokowca i czujnika podciśnienia, ale problem występuje nadal. Podejrzenia rzucam najbardziej na cewki (nie wiem, czy w K7M się psują, w każdym razie są firmy Beru) lub przewody zapłonowe, ewentualnie coś z wtryskiwaczami. Zaznaczam jeszcze raz, że problem występuje przede wszystkim przy podjazdach pod górę i zaczyna się przy prędkości ok. 40 km/h, co jest szczególnie dziwne! Może ktoś miał podobny problem?

Edytowane przez MMike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód masowy łączący głowicę z karoserią niedawno czyściłem z okazji zrzucania głowicy. :) Druga, która idzie do rozrusznika, była czyszczona parę dni temu. Jest jeszcze jakaś inna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem który to przewód, jednak on również był czyszczony przy okazji zrzucania głowicy. No nic, mimo wszystko go sprawdzę i dam znać.

 

Po robocie. Przewód masowy był zasyfiony i nie zawsze stykał. Dzięki Kreciq za pomoc!

Edytowane przez MMike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego miałem to samoo identyko jakies 3 dni temu jak było 35stopni w cieniu pojechałem na kompa do kumpla i cewka z białą wtyczka poszła do smietnika

gar 2i3 przerwa masa itp kupiłem 2 nowe cewki i buja:)oczywiscie bład wykoasował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam .

odnosnie kontrolki z zygzakiem.

jezeli chodzi wam o ten kwadracik z zygzakiem przez srodek jest to:

LAMPKA KONTROLNA USTERKI ELEKTRONICZNEJ:

zapala sie w chwili wlaczenia zaplonu i gasnie w ciagu 3 sec.

jezeli zaswieci sie w czasie jazdy, oznacza to ze w

AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGOW lub

AUTOMATYCZNYM SPRZEGLE lub

UKLADZIE WTRYSKU PALIWA

powstala jakas usterka!!!

 

mialem to samo ze w trakcie jzdy zapalila sie ta lampka i zaczelo szarpac autem.

a stalo sie to przez kable od wtryskiwaczy paliwa (byly przetarte i powstalo zwarcie).

przez co musialem wymienic kable od wtryskiwaczy i wtryskiwacze bo padly.

 

mam nadzieje ze moje informacje sie przydadza do czegos

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Obok śrubki tej plecionki, jest przykręcony drugi kabelek (dosyć cienki) z konektorem oczkowym. To jest masa na komputer.

Witam .Mam ten sam problem z mrugajaca kontrolką (zygzak)prawdopodobnie masa gdzieś nie styka.I moje pytanie gdzie w megane coupe 2.0 8v silnik f3r jest masa komputera, obok plecionki nie widze kabelka z konektorem oczkowym.Jedyne jakie połączenie masy zauważyłem to z aku do karoserii z lewej strony i plecionka idąca z karoserii do głowicy.Prosze o odpowiedz.POZDRAWIAM

Edytowane przez skoczkast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!