Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane Coach 1.6e 1996r Trzy objawy, ktoś pomoże?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów forumowiczów.

 

Od pewnego czasu jazda moją megi nie sprawia mi przyjemności, ponieważ auto ma dwa dziwne objawy, które skutecznie psuja frajdę z jazdy.

 

Pierwszy objaw to, szarpanie autem. Dzieje się tak zazwyczaj przy małych prędkościach, podczas ruszania, albo przy redukcjach do małej prędkości. Delikatnie wciskając pedał gazu szarpie całym autem , jakby miało atak padaczki.Objaw ten występuje na I, II a nawet III biegu.

 

Drugi objaw to, chwilowy brak mocy. Dzieje się tak gdy wciskam pomału równomiernie pedał gazu. Daje się to zauważyć w granicach od 2000 do 3000 auto po prostu jakby lekko słabnie.

 

Trzeci objaw dotyczy obrotów biegu jałowego, otóż gdy odpalam auto niezależnie czy jest ono zimne czy ciepłe, nie schodzi ono z obrotów. Jeśli auto jest zimne obroty wahają się w granicach 1000 kiedy juz się nagrzeje spadają do 600-700 i jest naprawdę cicho i przyjemnie, ale nie zawsze czasem mimo tego że jest nagrzane z obrotów schodzić nie chce. Kiedy jadę z obojętnie jaką prędkością i wrzucam luz obroty nie spadają do niskich a zostaje na 2000-1500-1000.

 

Jeśli ktoś z kolegów na forum miał do czynienia z podobnymi objawami a co lepsze wie jakie są przyczyny takich zachowań się auta, prosiłbym o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polowa użytkowników meganek 1.6 miała z tym do czynienia - mnóstwo jest opisów na forum - wystarczy poszukać

 

moje typy:

Pierwszy objaw to, szarpanie autem
poduszka silnika/skrzyni
Drugi objaw to, chwilowy brak mocy
zatkany układ wydechowy
Trzeci objaw dotyczy obrotów biegu jałowego
silniczek krokowy/brudna przepustnica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo (jeślichodzi o szarpanie przy małych obtorach) w 1.6 8V z 1998 r. Pojechałem na diagnostykę kompemi okazał się czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, wystarczyło gi i styki wyczyścic i jest gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!