Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty na LPG


maciek-info

Rekomendowane odpowiedzi

ja bym zaczął od gazu gdzie kupujesz tylko znane firmy jak miałem moją starą renie na gaz to potrafiła mi gasnąć na dojezdzie do skrzyżowania ,na parkingu ,a na tej samej stacji :prywatna:uno jezdziło super .Dopiero starszy gostek powiedział żebym stację zmienił na renomowaną bo meganki są uczulone na syf.Dopiero potem sprawdz resztę ,a samo czyszczenie przepustnicy czy kroka nie da efektu to na krótką metę ,acha jeszcze dolot powietrza zimnego też będzie miał na to wpływ .No a jak to nic nie da to tak jak PatrykGDA napisał do gazownika tylko dobrego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldec, zgadzam się, gaz w Polsce to delikatnie mówiąc syf do potęgi. W Scenicu też obroty lekko falują na gazie, a na benzynie ok. Wymieniałem filtry, pierdoły itd i nic nie dawało, a jak nawet pomogło to na chwilę. Ostatnio byłem za południową granicą, pierwsze tankowanie na stacji i obroty pracują równiutko! Gdziekolwiek nie wlałem (za granicą) obroty "stały" w miejscu i nic nie falowało, nawet gaz wlany w stacji na kompletnym zadupiu był lepszy niż to co u nas. Po powrocie, pierwsze tankowanie chyba w Częstochowie i obroty zaczęły znów działać po swojemu :-/ Dałem już spokój poszukiwaniom.

 

Ciekawostka:

W Bułgarii na niektórych stacjach Perfekta dostępny jest Blue LPG. Nie zwróciliśmy za bardzo na niego uwagi, dopiero jak się okazało po tankowaniu do butli 50l weszło 49 litrów gazu :shock: I nie był to błąd dystrybutora bo rzeczywiście zrobiliśmy na zbiorniku prawie 500 km. Ciekawe czy u nas jest dostępny taki gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macie racje tylko że mi falują na gazie i paliwie.A w dodatku jadąc w 4-5 osób to ruszając nie przyśpiesza płynie tylko takie skoki jak francuska żaba :evil: aż mnie to do szału doprowadza :-x

nie mam już pojęcia co zrobić

myślałem już nawet że komputer szlak trafia pomału albo ma jakieś błędy...

sam nie wie :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie ma przebicia gdzieś na przewodach WN, najlepiej w nocy.

Czemu wygasiłeś posta? Jak zniknie zrobi się bałagan w temacie i wyjdzie na to, że udzielam odpowiedzi na pytania, których nie ma :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie dawno założyłem lpg do scenika 1.6 8v 97r firmy KMC sekwencja i też mi falują obroty na lpg a na benzynce jest ok też jeżdze do gazownika co chwile ustawiać i sie dowiadywać przyczyny falujących obrotów to powiedział że pogrzebie w dawce gazu tak mi ustawił że 12litrów gazu na 100km :shock: a obroty dalej falowały więc pojechałem spowrotem i mówie mu że to może być silniczek krokowy do wymiany. Pojechałem do kolegi mechanika i powiedział że na bezynie chodzi to jest dobry więc mi go wymył razem z kanałami troche sie polepszyło ale to nie to, więc jeszcze raz pojechałem już na przegląd gwarancyjny i wpadł na genialny pomysł pokazało mu na komputerze od gazu że mam słabe ładowanie przy pełnym obciążeniu w granicy 11.4 do 11.9V i powiedział że to może być przyczyna falujących obrotów ponieważ wtryski dostają za mało prądu i niechodzą prawidłowo więc szczotki do wymiany. Ale to mi sie nie podoba bo sam niewie co jest przyczyną falujących obrotów tylko strzela co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sukces!!!! megi śmiga normalnie!!!

w moim przypadku pomogło mi mały remoncik silnika okazało się że nie miałem już praktycznie pierścienia zgarniającego i brała olej zmiejszajądz dobre spalanie

troche byłem zły że jak złożyłem silnik obroty dalej skakały :evil:

ale z czasem docierania i dopasowywania pierścieni obroty się wyrównały i silniczek pracuje równiutko jak w maluchu heheh

nie żart :mrgreen:

na prawde fajnie chodzi

ale jestem pewien że do francuzów trzeba mieć sentyment by nimi jeździć :roll:

to mój pierwszy i ostatni choć kusi mnie laguna ale chyba nie skusze się hehe więc życze wam sukcesu z waszymi renówkami ...

 

[ Dodano: 2009-09-13, 20:15 ]

aha i najważniejsze nie tankujecie gazu na BP mają taki WIELKI SZAJS!!! a nie gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A nie wpadł nikt na pomysł wymiany listwy wtryskowej na inną??? Ja też nie, ale ostatnio "na próbę" gazownik się zdecydował. Sorki za brak fachowego języka, ale miałem czarną listwę (cholernie głośną) z instalacją na STAG 300. Założyli drugą czarną - to samo - faluje. I po wielu dywagacjach (pan zawory wyreguluje, cewki zmieni, blaaaaaaa - powiedziałem, że wszystko wyregulowane i zmienione), założyli czerwoną. MAGIA ZADZIAŁAŁA! To zupełnie inny samochód!!! Trochę regulacji i teraz jest SUPER!

 

Warto jeszcze sprawdzić przewód podciśnienia do MAP SENSORa - lubi pękać na kolankach i szarpie i gaśnie na wolnych obrotach (szególnie przy zimnym silniku).

Tyle wiem. Amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Też miałem ten problem ,ale znalazłem przyczynę pojeździłem trochę po gazownikach i znalazłem takiego jednego co stwierdził ,że za mała dawka gazu a za duża powietrza na jałowym biegu po sondzie lambda na komputerze od benzyny patrzał jak się zachowuje po regulacji gazu problem ustał i teraz dusi się przy 4200 obr/min ,ale są do rozwiercenia dysze od wtrysku do gazu i mówi że wszystko będzie OK :-) no i wymieniłem silniczek krokowy przy okazji bo stary czasami się przycinał :-P

A okazało się, że były założone za duże dysze 2,5mm i wymienili listwe wtryskową z czarnej na żółtą i wszystko OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

odświeże temat, otóż założyłem gaz do swojej megi, wszystko było do czasu kiedy miałem remont silnika, głowica, zawory. do remontu na lpg śmiagało wszystko ok, po naprawie na benzynie jest idealnie - równe obroty, wskaźnik obrotomierza spada powloli regularnie przy wysprzęglaniu, na LPG natomiast albo faluje na wolnych obrotach niezależnie czy ciepły czy zimny silnik, albo przy wysprzęglaniu spadnie do zera i np. zgaśnie co jest irytujące bo jak nie zauważe i puszcze sprzęgło to tak jakbym odpalał na popych. Czasem jest tak ze długo jest ok i znowu zgaśnie. do gazownika jeźdźiłem non stop i co poprawiał to po wyjechaniu zgasł i pare dni przerwy. znowu był ok i znowu sie zaczyna, być może tak jak kolega pisał wyżej to wina tankowanego gazu ale sam juz nie mam pomysłu :/

 

posiadam instalację firmy LSczech dIEGO www.lsczech.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja mam też problem z obrotami i brakiem mocy na gazie, wymieniłem silniczek krokowy, kilka czujników, regulowałem zawory i ciągle jest to samo, zastanawiam się czy może to być coś z elektryką która reguluje wtryskami, może to jest to? za podpowiedzi dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!