Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.9DTI Problem z kątem wtrysku


pancurp10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i jeśli coś w tym temacie zrobiłem nie tak przepraszam gdyż jestem zupełnie nowy:)

Chodzi mi mianowicie o to, że kupiłem wczoraj meganke z silnikiem 1.9dti i bardzo ciężko odpala, mam wrażenie , że ma opóźniony zapłon bo jak juz zapali pojawia się lekka chmurka białego dymu. I mam pytanie jak ustawić kąt wtryski mam czujnik zegarowy tylko muszę wiedzieć jak go użyć i jakie wartości mają być. Lub ew jaki program ściągnąć by połączyć się z ECU meganki? Czy można kąt wtrysku ustawić za pomocą kompa?

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy oprócz czujnika zegarowego masz blokadę rozrządu? Osobiście uważam, że jeśli nie masz doświadczenia w tej materii to się za to nie bierz. Lepiej pojechać do przyzwoitego serwisu, który ma niezbędny sprzęt i wiedzę oraz doświadczenie. Zapłacisz ok 100-150zł (a może nawet uda się taniej) i będziesz miał problem z głowy.Pytanie czy przy tych kwotach gra jest warta świeczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie kąta jest bardzo proste. Jeżeli masz czujnik zegarowy i przejściówkę na fi8. Z tyłu na pompie masz śrubę (między przewodami wysokiego ciśnienia. Prawe koło na lewarek, 5 bieg i kręcisz powoli aż zobaczysz na kole zamachowym gdzie jest znak GMP 1 cylindra (od strony koła zamachowego) i tak zostaw. Potem wykręcasz tę śrubę i wkręcasz zegar. Robisz obrót kołem zamachowym powoli. Zegar oczywiście będzie pokazywał ruch pompy wtryskowej. Przed GMP zegar stanie na chwilę w miejscu. Ustaw wtedy go na "ZERO" i kręć kołem aż znów pojawi się znak na kole zamachowym (znak koła musi się pokryć z kreską na skrzyni najbliżej chłodnicy. Jak będzie ustawione na znak to zegar powinien wskazać 0,70 +/-0,01. Ustawiałem to sam i bardzo proste.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki jestem mechanikiem i sobie radze z silnikami renaulta i innych tyle, że nie ustawiałem pompy na zegar już od kilku lat i poprosiłem o przypomnienie, jutro postaram się ustawić i dam wam znać jak to wszytko chodzi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!