Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bezpieczeństwo a prędkość


Cruel

Rekomendowane odpowiedzi

Ja popieram nieprzepisową jazdę.

Ale bez jaj. Na 90tce jak ktoś jedzie nawet 120 to i tak stwarza mniejsze niebezpieczeństwo niż osobnik jadący tam 60-80km/h.

 

Już pominę kwestię ustawiania durnych ograniczeń do 60-70km/h podczas gdy droga prosta jak stół,zero skrzyżowań,zero wzniesień/zakrętów. To ma być dbanie o bezpieczeństwo/o zdrowie? Przecież każdemu na takim ograniczeniu ciśnienie w górę idzie :D

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak stwarza mniejsze niebezpieczeństwo niż osobnik jadący tam 60-80km/h.

Ja Cię proszę, zastanów się, według Ciebie przekraczanie dozwolonej prędkości jest bezpieczniejsze od wolniejszej jazdy - gratuluję i życzę samych fotoradarów :D

 

Także popieram nieprzepisową jazdę.

To zapraszam do jazdy po zachodniej europie, tam Cię odzwyczają :D

Albo do Turcji, tam nauczą Cię pokory :D

 

To teraz ja wyrażę swoją opinię. Prawko mam od 24 lat, z moich obliczeń przejechane jakieś 700 tyś/km i zapłaciłem trzy mandaty, z czego dwa za prędkość (niewielkie przekroczenia) a jeden za brak przeglądu. Jestem za tym, by część fotoradarów zostało, ale tylko tam, gdzie rzeczywiście są potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,w PL przekroczenie dozwolonej prędkości w obszarze niezabudowanych o 20km/h jest bezpieczniejsze niż jechanie zgodnie z ograniczeniem lub wolniej o 10-15km/h.

Za zaproszenie na zachód podziękuję bo często tam bywałem. I tak się składa,że akurat tam ograniczenia mają chociaż minimalne uzasadnienie.

A u nas? ŻADNEGO.

Dlaczego fotoradary czy panowie z suszarkami stają tam gdzie stoi absurdalne ograniczenie?

A tam gdzie takowego nie ma i każdy i tak jedzie o wiele szybciej niż można żadnego miłego pana z suszarką spotkać nie można?

A no dlatego,że łatwiej nałapać "frajerów" w miejscu gdzie nie każdy ma cierpliwość wlec się 30-60km/h gdzie warunki drogowe są o wiele lepsze niż tam gdzie można jechać zgodnie z przepisami 90km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za brednie, to się w przysłowiowej pale nie mieści, co niektórzy wypisują.

 

@kanar666 - skoro pracodawca zmusza Cię do łamania przepisów, to może warto zmienić pracę? Niż kiedyś kogoś zabić, z powodu przekroczenia prędkości? Chociaż, wtedy zmiana pracy sama przyjdzie.

 

@baciuś - jak zwykle starasz się być zabawny i Ci nie wychodzi. Skąd 2 dni wziąłeś? Kolega w zeszłym roku jechał z całą rodzinką na wczasy do Piasków - łączny czas dojazdu z przerwami około 12h. Automapa z Krosna do Helu pokazuje 809km i 10h jazdy (ona pokazuje jazdę z przepisową prędkością) - nawet jeśli będą korki, ten czas wydłuży się do 12, góra 13h, chociaż takich korków na autostradach nigdy nie ma. Jak wiadomo 2dni to 48h. Jesteś dla mnie naprawdę prze talentem, jak drogę z W-wy (gdzie mieszkasz) nad morze pokonasz jadąc przepisowo w więcej niż 48h. Naprawdę, może do Mam talent powinieneś się wybrać :D

 

@Cruel - Twój tekst jest tak samo śmieszny, jak żałosny. Jazda powyżej dopuszczalnej prędkości jest bezpieczniejsza od jazdy poniżej (o około 20km/h)? Jesteś dla mnie kolejnym, który powinien się zgłosić do w/w programu. Życzę Ci, aby fotoradary i miśki łapali Cię co chwilę i dowalili Ci do 24 pkt. Tak samo zresztą jak tym, którzy znacząco przekraczają dozwoloną prędkość i jeszcze się tym chełpią.

 

Aaa i jeszcze jedno. Zdecydowanie popieram stawianie przenośnych fotoradarów i suszarek w miejscach absurdalnych. Nawet jeśli to zwykły biznes. Skoro znajdują się jelenie na których można zarobić (jak w każdym innym biznesie), to dlaczego nie? Jesteś jeleniem i dajesz się złapać - płać :D

Edytowane przez CareK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sobie tak czytam te nie które wypowiedzi to się zastanawiam, po co przepisy ... :D po co kursy praw jazdy, proponuje pooglądać kra-szt testy i dopiero wypisywać jaka prędkość jest bezpieczniejsza. Z drugiej jednak strony, dociskajcie gaz do końca, rozwalajcie się, im mniej takich kierowców tym bezpieczniej dla nas - NORMALNYCH kierowców :D

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CareK no teraz to przesadziłeś z tym zabiciem kogoś,ująłeś to tak jakbym gnał przez środek centrum ze 150km/h.To że łamie przepisy nie oznacza że jeżdżę jak wariat.

W terenie zabudowanym przekraczam prędkość o różne sumy to zależy też jaki jest teren zabudowany.A co do zmiany pracy nie ma sensu bo w transporcie zazwyczaj łamią przepisy,sam pracodawca układa ci trasę nie licząc że będziesz jechał w terenie zabudowanym 50 a poza 90 tylko w miarę możliwości,oczywiście nie przesadzając.

Edytowane przez kanar666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik: Niech jeden inteligent z drugim się żyłują. Przecież nasze portfele na tym nie stracą :D Tak jak pisałem wcześniej, skoro są jelenie, to trzeba ich doić :D

 

kanar666: Przesadziłem, czy nie, takie mam zdanie. Prawda jest taka, że istnieje większe prawdopodobieństwo zabicia kogoś jadąc nieprzepisowo, niż jadąc przepisowo. W końcu w pewnym celu te przepisy były układane.

Edytowane przez CareK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociaż takich korków na autostradach nigdy nie ma

 

Proponuję koledze przejechać się autostrada i postać w 3km korku aby zjechać na końcowej bramce (40minut w tym roku). Potem przejechać obwodnicą trójmiasta szybko aby w Gdyni wpakować się w kolejny korek, w kierunku Wejherowa (czas przejazdu na drogę na Hel około 1-1,5h).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że istnieje większe prawdopodobieństwo zabicia kogoś jadąc nieprzepisowo, niż jadąc przepisowo.

Owszem,ale zależy też jaki to teren,jak jedziesz prawie przez pole,do tego parę domków przy drodze i jak zwiększysz prędkość o 20km/h w terenie zabudowanym to te większe prawdopodobieństwo jest praktycznie znikome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. Śmieszy mnie takie usprawiedliwianie własnego nieprzestrzegania przepisów. Guzik prawda, wcale nie jest znikome! Wystarczy, że z jednego domu, posesji, whatever, wybiegnie dziecko i już jadąc 70km/h dając po hamulcach nie wyhamujesz, a przy 50km/h masz większe pole manewru i mógłbyś wyhamować. Potem zastanawia się jeden z drugim, czy gdyby jechał wolniej, to czy to dziecko mogłoby przeżyć... Za dużo wypadków na drogach widziałem, za dużo cierpienia, by móc słuchać i czytać takich pierdół jakie Ty i Tobie podobni wypisujecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadąc 70km/h dając po hamulcach nie wyhamujesz

Wychodzę z założenia że tu źle sformułowałeś zdanie,bo od razu stwierdzasz że nie wychamuje a z skąd wiesz??Przy 50km/h oczywiście mam większe szanse na wychamowanie i ominięcie przszkody ale stawiajmy od razu że nie wychamuje przy 70km/h bo tego nie wiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo od razu stwierdzasz że nie wychamuje a z skąd wiesz??

Po prostu praw fizyki nie da się oszukać na drodze. I droga hamowania będzie krótsza przy prędkości 50km/h niż przy prędkości 70km/h w tych samych warunkach drogowych i na tej samej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po I - proszę, pisz poprawnie po polsku (wychamuje).

Po II - stwierdzam z własnej praktyki i prób hamulcowych na zwykłym placu (bawiłem się w hamowanie do 0 z różnych prędkości) - przy prędkości powyżej 40km/h wyhamować i ominąć przeszkodzę jest trudno, przy prędkości 70km/h jest to już prawie niemożliwe, przy prędkości powyżej 70km/h jest to już na pewno niemożliwe - oczywiście bazuję na własnych próbach, stąd moje wypowiedzi są jak najbardziej subiektywne. Ponadto, tak jak kolega powyżej napisał - prawa fizyki są niezmienne i ich oszukać się nie da.

Edytowane przez CareK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CareK a gdzie ja napisałem że jadę autostradą? morze to nie tylko Hel. Oczywiście nie można sobie po żartować bo Ty musisz zapierdzielić wywód na pół strony, to jest dopiero śmieszne :D Poza tym mógł byś dopiero pouczać innych, jak sam byś jeździł przepisowo, a sam napisałeś że przekraczasz prędkość. Ja nigdzie nie napisałem że popieram jazdę przez miasto przekraczając dozwoloną prędkość o 50 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!