Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy ktoś tu się zna na komputerach?


piszu

Rekomendowane odpowiedzi

Otóz mam problem ze swoim komputerem.

Dokupiłem sobie pamięc. Mam plyte glowna MSI 845PE Neo, mialem do tej pory 2 kosci DDR 256. Dokupilem sobie 1gb, zalozylem wczoraj i wszystko byloby fajnie gdyby nie to ze teraz komputer kompletnie nei zyje. Reaguje dziwnie i bardzo roznie. Przy roznych wariantach roznie sie zachowuje natomaist jest 1 czesc wspolna: albo sie restartuje przed uruchomieniem windowsa albo sie wiesza zanim do tego przejdzie. restartuje sie/wiesza albo tuz po wyswietleniu ekranu startowego i robienia memory testu, albo juz w momencie kiedy powinien sie uruchamiac windows. wszystkie 3 kosci pamieci sa 400mhz, co gorsza, teraz nawet kiedy wrzucam stare w takich samych konfiguracjach to tez jest to samo, a modyfikujac i probujac roznych konfiguracji (mam 2 sloty) problem po prostu jest nieco inny. Ale komputera od 2 dni uruchomic nawet nie moge.

w biosie probowalem juz przetaktowywac pamieci, ustawiac wszystko etc, potem z powrotem zrobilem default settings i nie wiem co dalej.

kosc bylaby zla gdyby nie dziala ale hmm... nawet te stare teraz nie dzialaja a do tej pory dzialaly!

PROOOSZE O POMOC!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - jaki masz zasilacz ? pożycz od znajomego i sprawdź na innym (może lepszym)

2 - wyczyść biosa zworką na płycie głównej

3 - w memory test pokazuje właściwą ilość ?

4 - dociśnij pamięci :->

5 - nie jest to czasem kość jedno bądź obustronna przy czym pozostałe na odwrót?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagabicz:

1- zasilacz seryjny z obudowy, 3 lata nie szwankował, nazwy nie widze na nim.

2 - nie bardzo wiem w jaki sposob to zrobić, tzn o co konkretnie chodzi?

3 - tak, wlasciwą ilość

4 - wiem, znam to :-) niestety tu sa docisniete na maxa, nawet przetarlem zlote ząbki spirytusem w starej kosci

5 - 1 gb jest obustronna, 256-ki są jednostronne (tzn. chodzi o te czarne kostki tak :-> ? nie wiem jestem laikiem) ale i tak nawet jak wsadzam kazda z osobna problem występuje nadal - win sie nie wlacza tylko komp sie resetuje.

dodam ze chcialbym uniknac formatowania gdyz mam tam dokumenty swoje i rodziny z minionych 3 lat albo i lepiej...

 

[ Dodano: 2007-10-31, 16:57 ]

no i w ogole dzieki wielkie za pomoc i za odzew :-) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób reset biosu przez zworkę - ale przy pamięciach na których wcześniej wszystko działało(ważne!!)

Czy przy starcie kompa pokazuje Ci poprawnie ilość pamięci ?

Bywa czasami tak że pamięci danego producenta nie współpracują z różnymi płytami - może u Ciebie tak właśnie jest.

Jeżeli komputer startuje i możesz cokolwiek robić w biosie tzn że pamięci są na 90% dobre.

Niestety tak czasami bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszu, z tego co sie doczytalem, rozumiem ze komputera nie jestes w stanie uruchomic w tej chwili na zadnych pamieciach - co oznacza ze cos bonusowo narozrabiales.

 

Wyjmij pamieci i zobacz czy przypadkiem nie udalo Ci sie zrobic krzywdy ktoremus gniazdu pamięci, sprawdz tez czy nie zrobiles krzywdy wentylatorowi procka.

Jezeli mozesz wejsc do Biosu uruchom alarmy dla procesora - na pewno masz temperaturowy - ustaw mu opcje alarmu a nie wylaczenia.

Co masz tam wcisniete P4 czy Celerona ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszu,

na początek polecam przetestować pamięci (wcześniejsze i tą dokładaną) programem:

http://www.memtest.org/#downiso

Jeżeli pokaże Ci błędy na tej nowej to właśnie przez dołożenie wadliwej pamięci mogłeś uszkodzić sobie system operacyjny i dlatego nie pracuje Ci poprawnie nawet w pierwotnej konfiguracji pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System operacyjny nawet nie ładujący się nie ma nic wspólnego z resetowaniem komputera - bredzisz Danielloss. Jak ma niby sprawdzić sobie tym programem, jak mu nawet system nie wystartuje, bo przed tym zdąży się zresetować?

 

piszu - Jakiej mocy masz ten zasilacz? Na 256kach chodziło super, na 1GB niekoniecznie, a dodatkowo mogło coś w zasilaczu siąść i nawet teraz na 256 sobie nie daje rady.

 

Stawiam na zasilacz (za słaby) lub na BIOSa (błąd - zresetować zworką i wyjmując bateryjkę), ewentualnie fizyczny błąd sprzętu (coś popsułeś wkładając kości - może zarysowałeś jakąś ścieżkę na płycie głównej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jaki masz dokładnie konfig oraz jakiej mocy i marki zasilacz. Jednak osobiście uważam, że nic sie nie stało. Wyjmij bateryjkę z płyty głównej na kilka minut. Włóż kostke 1gb, przeinstaluj system i bedzie śmigać.. a ważne dane wcześniej zgraj u znajomego na dysk .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System operacyjny nawet nie ładujący się nie ma nic wspólnego z resetowaniem komputera - bredzisz Danielloss.

 

CareK niestety Ty nie masz racji, bo uogolniles problem - np wymiana podzespolow bazowych (plyta+procek) w Windowsie XP Home Edition powoduje ze ladujacy sie system operacyjny (probujacy zaladowac sie) badz zawiesza maszyne badz ja restartuje - przerabialem to ostatno (zmiana z PIII800 na Celeron 2.0)

 

Problem nr 2 - analizujesz roznice poboru mocy z zasilacza pamieci 256MB vs 1GB.

MSI 845PE Neo - Supports 2 unbuffered DIMM of 2.5 Volt DDR SDRAM - a taka pamiec nie pobierze nawet 100mA (0,1A - przypuszczam ze i tak wartosc mocno przezemnie zawyzona) - wniosek -> Roznica poboru mocy znikoma.

 

Patrzac na plyte obstawiam ze zasilacz ma 350W - chyba ze chodza tam 4 napedy lub niezla KG to mogl sie ktos pokusic o 400W...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piok - co do zasilacza i poboru mocy - teoria teorią, a wszystko się może zdarzyć. Osobiście byłem świadkiem jak w komputerze z zasilaczem o mocy 300W pamięć ram 256 MB zamieniono na 1GB i zasilacz padł - do wymiany. Doradzam koledze wg moich doświadczeń, a nie wg tego co przeczytałem w specyfikacji płyty...

 

Co do systemu operacyjnego - czy Ty umiesz czytać? Napisałem "nie ładujący się" - co znaczy - przed załadowaniem. Może to źle określiłem ale chodzi mi o fakt, że gdy komputer resetuje się przy liczeniu pamięci, zaraz po (listowanie podzespołów) (a o tym wspominał Piszu) - to wtedy SO nie ma nic do rzeczy, bo nie jest on wtedy ładowany, nie są prowadzone żadne operacje odnoszące się do SO.

 

Oczywiście, że SO, który zacznie się ładować (lub przygotowuje pliki pod ładowanie) ma wpływ na reset komputera, ale ja nigdzie nie napisałem, że nie ma, zatem ja mam rację, w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli bardzo chcesz odzyskać dane, najprościej Ci będzie wyjąć dysk i podłączyć do innego kompa, wtedy masz dostęp do wszystkiego co chcesz zarchiwizować

a co do kompa, to niestety wg mnie jest to objaw padniętego procka, kiedyś przez 3 dni męczyłem się z komputerem o podobnych objawach (restart lub zwis w dowolnie wybranym momencie) i próbowałem wymieniać wszystkie elementy, nie sądziłem że może to być procek ale po wymianie na inny odrazu ruszył, jeżeli chcesz mieć pewność ściągnij sobie LiveCD z www.ubuntu.pl jest to bootująca się plytka z linuxem, wrzucasz do napędu uruchamiasz kompa i jak system się włączy z plytki to ozn, ze hardware masz ok i problem leży po stronie os'u :-) spod linuxa też możesz mieć dostęp do zasobów swojego kompa, jak bedziesz zainteresowany powiem ci dokładnie co musisz zrobić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co chłopakowi mącicie w głowie? Co ma do jego problemów system operacyjny? Problem wyraźnie leży w hardwarze. Problemem jest sprzęt - pamięć RAM, zasilacz lub płyta główna.

 

No chyba, że komputer rebootuje się w momencie ładowania systemu - ale z tego co pisał Piszu to jest to losowe resetowanie - nawet podczas liczenia pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!