Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem jedna SONDĘ (4 złącza) i nie wymieniałem sam bo nie jest to proste w silnikach 1,6 16V. Trzeba miec jakiś specjalny klucz i cieżko jest się do niej dostać <czerwona> . Sonda 250PLN (oryginalna BOSCH) + robocizna 100PLN = 350 za komplet.

Jeszcze jedno, czy sprawdzałeś cewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info

zamówiłem czujnik położenia wału, wymienię go, jak nie pomoże to oddaje auto do innego mechanika, może ten naprawi, szczególnie skoro z wymianą sondy jest taki problem jak napisałeś

cewki sprawdzał mechanik, twierdził, że ta część elektryki auta czyli przewody i cewki są sprawne, poza tym nie mam pojęcia jak samodzielnie sprawdzić czy są OK, znasz jakiś domowy sposób?

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze pierwsza czy druga bo podobno są dwie?

Czasem jest ich więcej. Za korygowanie dawki paliwa odpowiedzialna są sonda przed katalizatorem (może być ich więcej) i na ile się orientuję sondy ta w pierwszym momencie po rozruchu nie jest brana przez komputer beznynowy pod uwagę (nie koryguje dawki - musi się nagrzać). Druga sonda za katalizatorem konrtoluje pracę pierwszej sondy i katalizatora i jak coś jest nie tak - zapala checka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Dla potomnych, problem z opdalaniem nasilił się z nadejściem zimy, po kilku godzinach na mrozie auto już się dusiło, zdarzyło się nawet że rozgrzane auto gasło mi podczas zmiany biegów, postanowiłem oddać do ASO, tam stwierdzono, że błędów na komputerze czysto, podejrzewano silnik krokowy wolnych obrotów i podmieniono go na inny, dziś auto odbieram, po mroźnej nocy podobno odpalało prawidłowo, a więc wynika z tego, że w moim przypadku był to problem z tym silniczkiem, koszt w ASO silniczka to około 400-500 zł ale mnie wymieniono tymczasowo bebechy tego silnika na inne używane i kazałem już tak zostawić,a więc zapłaciłem za wszystko nie całe 400 zł (150 samo podpięcie pod komputer)....

Swoją drogą dziwne, że serwisy traktują podpięcie pod komputer jako coś ekstra za co trzeba płacić, przecież to jest ich narzędzie pracy tak samo jak klucz do świec, a za jego użycie nikt ekstra sobie nie liczy... taka anty złodziejska refleksja na koniec :D

Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z tych informacji.

 

Ps. Słyszałem, że czujnik położenia wału zwykle wystarczy tylko wyczyścić zamiast od razu wymieniać.

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Renówek

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...