Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje silnika


drinkmaster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Koledzy może mi pomożecie, bo mi już ręce opadają. Problem mam z wibracjami na biegu jałowym i podczas ruszania, Jeszcze z miesiąc temu było ok nie licząc szarpania przy ruszaniu lub zmiany biegów. Wymieniłem 2 poduszki pod skrzynią i silnikiem z przodu na nowe i nic to samo. Dziś wymieniłem 3 na skrzyni tą z tyłu silnika co zajęło mi pół dnia tylko używaną w dobrym stanie. I nic nadal to samo. na wolnych obrotach drży wszystko w kabinie od kierownicy po pedały. A przy ruszaniu wszystko się trzęsie. Naprawdę drażniące. Myślałem że to może wina sprzęgła ale nie ślizga się i dobrze chodzi to raczej odpada. Miał ktoś coś takiego? Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy masz LPG ale stawiał bym na zbyt ubogą mieszankę. Ja mam ten sam silnik i też mam wibracje na biegu jałowym ale na lpg przyczyną jest zbyt uboga mieszanka jak sam silnik chodzi jest ok ale jak włączę światła to już telepie. Podaj jakie masz obroty silnika na biegu jałowym i czy czasem auto ci się za mocno nie grzeje zauważyłem że mocno nagrzane auto też powoduję wibrację na lpg jak nie masz lpg to spróbuj odpalić auto bez filtra powietrza i zobacz czy też trzęsie na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam lpg zwykla instalacja staga i reduktor tomasetto. Ostatnio musiałem go przeczyścić bo mieszał strasznie obrotami troche pomogło i trzyma równo obroty. Na zimnym silniku trzyma 1 tyś, a jak się nagrzeje spada do 500 - 700 obr. Na benzynie to już nie sprawdzam, bo mi raz działa raz nie po odpaleniu na on stop gaśnie nie trzyma obrotów. Co do lpg tak jak ma powyżej 90 co jest normą to obroty spadają z 1000 do 500.

 

Dodano: 13 paź 2012 - 12:46

Ostatnio zauważyłem, że wibracji dostaje przy ruszaniu i przyśpieszeniu. Jakie są objawy padających półosi, przegubów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że masz za małe obroty prawidłowo powinny być jak się nie mylę 750-800. Wychodzi mi na to że masz źle wyregulowaną instalację lpg podjedz do jakiegoś mechanika co się tym zajmuję nich ci wyreguluje ( jeśli sam zamierzasz regulować http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1611324.html regulujesz na własną odpowiedzialność) a co do benzyny to sam gaśnie czy słychać takie cykanie jak by chciał przełączyć sam na lpg (jeśli tak to przełącznik do wymiany od lpg ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak zamówiłem zestaw naprawczy reduktora i wymieniłem. Poprawa była ale bardzo mała. Wibracje nadal były. Wymieniałęm też czujnik położenia przepustnicy i obroty mam ok 1000/1100 na zimnym po nagrzaniu wachają się od 500/700. Wczoraj wymieniłem silniczek krokowy na nowy. I też jest min. poprawa. Przeczyściłem czujnik położenia wału i kopułkę. Po tych wszystkich zabiegach jest poprawa przestał gasnąć na benzynie i tak mocno już nie faluje ale wibracje nadal są odczuwalne. Dodam że ostatnio go przymula troche. Tak jak by coś było przypchane. Wcześniej siedział 1.4 8v. Ale nawet kapitalny remont mu za długo nie pomógł. Zaczął pukać na panewkach. I zakupiłem po małym przebiegu 1.6 8v 90km. Na stary osprzęt i przez jakieś 3-4 miesiące chodził idealnie. Ale problemy z odpaleniem i obrotami były już przy 1.4. Jeszcze pytanie mam jak najlepiej ustawić poduszkę tą pod pompą wspomagania. Z tego co widziałem przy wymianie to jest regulowana przód tył.

 

 

Co do regulacji reduktora mam już trochę wprawy ale dzięki za linka pomógł mi. Nie stety nie mam śruby regulacji na przewodzie gumowym, zamiast niej siedzi silniczek krokowy (też nowy).

Pare dni temu zajrzałem do przegubów i kwalifikują się do wymiany. Dostaje wibracji podczas przyśpieszania i strzela przy zakrętach. Nie stety samych przegubów nie wymienię tylko muszę całe pół osie.

http://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1350545402__os.jpg

 

Dodano: 18 paź 2012 - 10:12

Byłem go odpalić i sprawdzić czy z rana będzie dobrze chodził. Nie stety popyrka chwile na benzynie i zaczynają obroty spadać z falowaniem po czym gaśnie. Odpala na dotyk ale tak jak by mu czegoś brakowało i go zadusza. Jeszcze przy falowaniu tak jak by nie na wszystkich tłokach chodził nawet kontrolki podczas falowania lekko przygasały. Jak w nocy podniose maskę to widać jak by w cewce się iskrzyło. Ale nie ma chyba z nią problemów, bo działa na wyższych obrotach i na gazie nie gaśnie przy normalnych. Dał bym go do mechanika ale już parę razy był i źle zdjagnozowali usterki i po koleji chcieli wymieniać co się dało. A z portfela kasy ubywało i nadal to samo.

Edytowane przez drinkmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomogę ci ci bo już nie wiem co morze być przyczyną stawiam na cewkę bo iskrzy http://megane.com.pl/topic/26756-jakie-objawy-uszkodzenia-cewki/ ale jak uporasz się z problemem napisz co było bo jestem ciekawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Poczytałem na innych forach i coś mnie podkusiło, że może być tłumik przypchany. I końcowy był na 1/4 wypełniony nagarem resztkami oleju. Zalałem go dimerem i później benzyną z 2L. Jak go wypłukałem z tego co było w środku to smoła zamiast cieczy. Podwiesiłem i po odpaleniu inny samochód na obroty tak się wkręca jak nigdy. Nie stety nie testowany na trasie, brak czasu już. I na benzynie też trzyma. Zamówiłem na allegro używaną cewkę i zobaczymy jak z rana będzie na niej palił. Ale wibracje nadal ma ale już nie aż takie jak wcześniej. Ok jak zamontuję cewkę to napisze jak na niej będzie chodzić. Reduktor jeszcze ustawiłem i cyka tak jak powinien 0 falowania. Może jeszcze coś z tej maszynki będzie. Najgorsze teraz z tymi półosiami na nowe mnie nie stać, a używki tanio też ciężko na ładzie dostać. Aj...

 

Dodano: 20 paź 2012 - 10:08

Wczoraj wymieniłem cewkę i przejechałem na niej z 50 km. Nie widać żadnej różnicy. Nie trafione.

 

Dodano: 20 paź 2012 - 17:23

Nadal ma falowania obrotami jak i na benzynie tak i na gazie. Ktoś wie jak powinien pracować zawór podciśnienia filtra par paliwa? Miałem wcześniej przypchany filtr i mechanio mi tam przedmuchał wężyki, Ale zawór teraz dziwnie zasysa powietrze do kolektora. Dziwnie furgocze. Możecie sprawdzić w waszych 1.4 czy płynnie przepłyta powietrze czy ma dziwny dzwięk zasysania?

 

Dodano: 30 paź 2012 - 12:10

Czy po wymianie czujnika położenia przepustnicy należy pod komputer go podpinać i ustawiać jakieś wartości? Może dla tego gaśnie na benzynie i go przydusza? Teraz jak się zrobiło zimniej to jeszcze gorzej. Odrazu nawet przy 0 temp. musze na gas przerzucić, bo nie pochodzi na benzynie.

Edytowane przez drinkmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!