Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż rury od turbo


pcz_07

Rekomendowane odpowiedzi

Walczę darej z mułowatością megany. Dzisiaj z uwagi na weekend chce dostać się do wirnika turbo i zobaczyć tak naprawdę w jakim jest stanie, Potrzeba do tego zdjąć rurę biegnącą od filtra powietrza, poptrzez przepływomierz do turba. Jest tam swojego rodzaju opaska. Muszę to zrobić ponieważ mam tą rurę przetartą wysoko ale jakbym ją zdjął to może i lepiej ją zaopatrzył.

 

Zdejmę obudowę filtra powietrza i już jako taki będzie dostęp. Tylko czy bez kanału i działając własnie z góry zdejmę tę rurę? boję się kontaktu z tą opaską jak ją zdjąć?

 

Dodatkowo mam urwaną tą przed filtrem powietrza ale ta chyba nie ma wpływu na szarpanie auta <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz mam znacznie gorszy problem, a tej rury jednak nie zdjąłem, niby doszedłem rękami ale bałem się że jak zdejmę nawet tę opaskę to później będzie problem z nałożeniem, ciemno się robiło o dałem sobie spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,najłatwiej dostać się do tej opaski na dole ściągając przepływomierz i odkręcając gumowy wąż który prowadzi od turbo do intercoolera. Opaska o której mówisz może zostać zastąpiona opaską ściągającą najlepiej na nasadkę 7 (od razu wymień ta przy przepływce). Problem może być przy skręcaniu opaski, ja u siebie kombinowałem małą grzechotka i przegubem - śruba ściągająca musi być skierowana w kierunku silnika! Przy wyciągniętym przepływomierzu możesz spróbować włożyć rękę od góry i z prawej strony pomagać sobie 2 ręka kładąc się na filtrze powietrza. Opaska nie musi być super mocno ściągnięta ponieważ przed turbo nie ma dużego ciśnienia. Przy sprawnych rękach operacja zajmuje max 20 minut. Jeśli twoja rura ma jakieś przetarcia to polecam taśmę samo-wulkanizującą SCAPA z allegro za 20zł

http://allegro.pl/tasma-samowulkanizujaca-scapa-0-50-19mm-10m-i2698046284.html

idealnie się rozciąga i dopasowuje do wszelkich nierówności tworząc jednolitą gumopodobna izolację (rozciągasz ok 2/3 długości, nawijasz i czekasz). Jak łapie lewe powietrze za przepływomierzem to chyba może szarpać ale pewien nie jestem.

EGR czyściłeś, przepływomierz sprawdziłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr czyściłem i to już kilk razy, tylko za pierwszym razem był ostro w sadzy, ostatnio bardziej nalot oleju, a przepływka już z pół roku wymieniona, używka, oryginał, po ostatnim czyszczeniu ze 2 razy wywaliła kontrolkę, ale tylko po tej operacji, teraz cisza

nie stać mnie na nową a może powinienem kupić...

a teraz zgasł i nie chce odpalić, wg mnie coś z immo, świecą się tylko te czerwone kontrolki - stop, oleju i akumulator, dioda od immo ciągle mruga jak zawsze na uzbrojonym, nie przestaje przed kręceniem silnikiem, kręci normalnie ale nie zaskakuje, dodatkowo nie działają wycieraczki, zostały w tej pozycji co zgasł silnik, z tyłu też nie działa, i nie działa szyba kierowcy, pasażera idzie w dół i w górę

już powoli tracę nadzieję... <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zalałes komory silnika czasami wodą? Sprawdź czy pompka paliwa działa - przekręc kluczyk i patrz czy rusza sie paliwo w węzykach od filtra paliwa oraz czy słychac charakterystyczne buczenie przez ok 30s. Jeśli nie to pompka paliwa walnieta. Sam miałem taki przypadek - komutator w pompce wytarł sie do zera i raz działała raz nie, aż w końcu padła. Jesli pompka paliwa umierała to mogłeś czuć szarpnięcie i zamulenie gdyż paliwo po prostu nie do docierało w odpowiednich ilościach do pompy CR. Sciagniej sobie notke techniczna i zapoznaj sie z nią, mam nadzieję że cos tam potrafisz po angielsku przeczytać. Znajdziesz w niej duzo ciekawych informacji łacznie z tym jak testowac niektóre komponenty.

http://pl.scribd.com/doc/27243487/Technical-Note-3350A-XA0-5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przeczytaniu schematów UCH podejżewam jednak ten modół, złącze 30 pinowe odpowiada za te wszystkie rzeczy króre nie działają, więc może to jednak elektronika, dodam że imo ciagle mruga tak jakby było uzbrojone

 

a co do pompki, to po włączeniu zapłonu słychać jak syczy, więc to chyba raczej nie ona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!