Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dobijanie w PRZEDNIM zawieszeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Zacznę pisać od razu na temat.

Mianowicie jadąc już po małych nierównościach przednie zawieszenie zostaje dobijane na maxa.. :-| (jak bym wpadał w ogromną dziurę) aż cała przednia deska rozdzielcza się trzęsie. :evil: To jest takie uczucie jak by nie było z przodu sprężyn, tylko wszystko na sztywno.

Chcę jeszcze dodać, że najeżdżając na każde małe nierówności wszystko zostaje odczuwane w środku.. :-/

 

Co to może być :-) Miał ktoś podobny problem :-) Pomóżcie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Też mam taki problem w swojej renówce 1,6 16v 2001. Byłem na szarpakach amortyzatory są na70%sprawne i gumki stabilizatora są ok.Mechanik powiedział że żadnych luzów nie widzi wszystko jest ok.Dalej jest to samo dobija na niewielkich nierównościach jak by całe zawieszenie było na sztywno.Już nie wiem co robić pomóżcie dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory to raczej nie. Sprawdzałem sam naciskając na błotnik kilkakrotnie to trzymają dobrze bo nie buja.Gdy naciskam mocno na blotnik Renia ugina się ale ciężko tak jak gdyby amortyzator za mocno trzymał. Takie jest moje odczucie, nie wiem co jeszcze mogę zrobić czy sprawdzić - chyba tylko wymienić ale to sporo kosztuje. Może ktoś będzie miał jakiś pomysł - czekam na poradę.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator nie nadaje się do dalszej jazdy, jeżeli jego siła tłumienia spadnie poniżej 30 proc. lub kiedy różnica skuteczności elementów zamontowanych na jednej osi przekracza 15 proc.
To cytat z tej strony http://www.amortyzatory.nitro.edu.pl/auto-...-podskakuj.html Przy badaniu technicznym wynik w procentach oznacza siłę tłumienia, nie procent zużycia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius OK Jeśli to jest zdanie ASO i Ty się z nim zgadzasz to napisz to od razu. Podałem wartości przy których diagnosta nie wbije Ci stempla w dowód rejestracyjny. Jak ktoś jeżdzi na amorkach o sportowej carakterystyce tj. silnym tłumieniu i mu to odpowiada to wymienia częściej. Rzecz gustu. Charakterystyka tłumienia jest zawsze kompromisem pomiędzy pewnością prowadzenia pojazdu i komfortem podróżowania po złej nawierzchni. ASO z wiadomych powodów będzie zalecać wcześniejszą wymianę wszystkiego.

dzidek masz prawdopodobnie amorki o mocno progresywnej charakterystyce. Piszesz, że przy szybkim mocnym naciśnięciu dają duży opór. Czyli siła tłumienia rośnie z prędkością przemieszczania się zawieszenia. To napewno sprawia, że drgania są przenoszone na karoserię. Badanie w stacji diagnostycznej jest mocno ograniczone i określa tylko stopień tłumienia dla określonych drgań zawieszenia. Jedyna rada to jednak wymiana amortyzatorów na jakieś zapewniające większy komfort. Przy takich amortyzatorach nie tylko pasażerowie czują dyskomfort. Pojazd też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam i ja coś dopiszę na ten temat. miałem tak że jak najeżdżałem na próg spowalniający lub jak kto woli śpiącego policjanta to nie działo się nic ale w chwili zjazdu był słyszalny huk, tak jakby coś przeskakiwało w zawieszeniu. mowa oczywiste o przednim zawieszeniu. amorki na teście oki... no ale urwał się z tyłu jeden amor. więc zakupiłem za 314zl 4 szt (przód record, tył gh-nie wiem co to ale względy $) i po wymianie mogę szaleć po krawężnikach, spowalniaczach i cisza :( wreszcie! także kolego nie patrz na testy bo to nie miarodajne. przejedź po zakręcie z nierównościami i poczujesz czy autko wyrzuca czy nie, tylko nie przesadź.

wogóle to słyszałem opinie że na stacjach diagnostycznych zmieniają paramety urządzeń testowych po to aby większość złomków przechodziła te testy. także takie buty.... pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!