Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana paska rozrządu K7M 8V


__Robert__

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam pytanko ,czy ktoś z Was wymianiał pasek rozrządu? Chcę na dniach wymienic owy pasek i chce to zrobić sam, z tego co czytam książke to jest to bardzo proste tylko mam watpliwości co do napięcia tego paska, w książce jest napisane, że potrzebny jest specjalny przyrząd do sprawdzenia naciągu paska, panowie czy ten naciąg można zrobić na własne wyczucie i czy koniecznie muszę wymienić rolke napinacza? Jasli ktos może mi pomóc w tej kwestii to bardzo nprosze o wszelkie3 rady, porady itp. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie jestes mechanikiem i nigdy tego nie robiłes to nie ryzykuj. Wymiana paska rozrządu to skąplikowana operacja. Wymagane jest prawidłowe ustawienie wału korbowego i kół zębatych zgodnie ze znakami. To nie jest tak, że zdejmujesz jeden pasek i zakładasz drugi. To nie łancuch do roweru. Najmniejsza pomyłka grozi uszkodzeniem głowicy, a to juz potem koszt kilkunastu set złotych. Wymiana u mechanika kosztuje nie wiecej niz 150 zł wiec czy warto ryzykować? Rolkę napinacza powinno sie wymieniac przy kazdej wymianie paska. Przy co drugiej wymianie nalezy pomysleć równiez o pompie płynu chłodzącego. Na ten temat sporo jest informacji na forum. Poczytaj troche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i czy koniecznie muszę wymienić rolke napinacza?

Nie tylko tą rolkę i to koniecznie :!: ale też i pompę cieczy, którą się zazwyczaj zmienia co drugą wymianę :!: a która zarazem jest drugim "napinaczem".

 

Prezes....teraz to troche przesadziłeś ;-) Napinacz jest gładkim elementem ruchomym, a uzębione kółko pompy wodnej osadzone jest na stałe. Pompa nie pełni wiec roli żadnego napinacza. Z paskiem rozrządu ma jedynie wspólne to, że jest przez ten pasek napedzana. Taka konstrukcja w Megankach i tylko dlatego zalecana jest jej wymiana przy co drugiej wymianie rozrządu. Bardziej profilaktycznie poniewaz pompy te nie sa bardzo drogie, a wytrzymałość ich jest ograniczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janksz, Nie przesadzaj ;-) że wymiana paska rozrządu w naszych silnikach to bardzo skomplikowana sprawa, te silniki ( ośmio zaworowe ) są proste jak budowa cepa i nie ma nic skompliokowanego w nich. Ustawiam sobie na znaki, przecinam stary pasek i wkładam nowy i ew. wymieniam rolke napinacza. Mi tylko chodzi o to czy mogę bez specjalnego przyrządu napiąć pasek rolką? Bardzo lubie sie bawić mechniką i postaram sie zrobić to sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz jest gładkim elementem ruchomym, a uzębione kółko pompy wodnej osadzone jest na stałe. Pompa nie pełni wiec roli żadnego napinacza.

A drogi kolega nie zauważył że napinaczem było napisane "napinaczem" a to ("") coś oznacza :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tylko chodzi o to czy mogę bez specjalnego przyrządu napiąć pasek rolką? Bardzo lubie sie bawić mechniką i postaram sie zrobić to sam.

 

Najprostszą metodą sprawadzenia napięcia paska, jest próba wygiecia go palcami na jego najdłuższym odcinku o kąt około 90 stopni /prawie prostopadle do jego powierzchni/. Należy przy tym zdawac sobie sprawę z siły jaką to robimy. Mechanicy z praktyką znają swoje wyczucie. Życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mi pasek w garażu wymieniał ojciec - "mechanik starej szkoły". Przy 8V rzeczywiście nie ma nic skomplikowanego - ale sam bym się tego nie podjął. Trochę posiłkowaliśmy się instrukcją, ale były różnice - jak pisze rosck, nie było znacznika na dole - więc samemu trzeba naznaczyć żeby się przy zakładaniu paska nie przesunął. Wymieniałem też napinacz, pompę wody sobie darowałem - jak coś będzie się działo to wtedy wymienię. Robota na jedno popołudnie i czteropak piwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem sam. Generalnie nie jest to trudne, tak jak koledzy napisali wyżej nie ma oznaczenia na dole mimo iż w książce jest napisane, ze jest. Ja namalowałem sobie markerem. Mi osobiście najwiekszą trudnośc sprawiło dostanie się do tego paska. Napinanie cóż ja to zrobiłem "na czuja" :) nie polecam nikomu takiej metody, ale i nie odradzam.

 

Ja się z wymianą uwinąłem w jeden wieczór (od 18 do 0:30).

 

Może i ryzyko jest, ale jaka frajda gdy później wszystko działa... :) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam podepne sie pod ten temacik bo troszku tu jest napisane ale nic jak to ustawić wiec podobnie jak koledzy wymieniam pasek i jak u kolegów nie mam oznaczenia na dolnym kole nawet na górnym nie mam po zdjęciu obudowy widze pokrywke zaworów no ale na niej nie mam nic. nic co by sie zgadzało z oznaczeniami z ksiązki. mogł bym sobie zaznaczyć jak był stary ale nie mam pewności czy dobrze był załozony . jest jakaś metoda ???? plisss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarciu1111, chodzi Ci o pasek rozrządu? A dlaczego nie masz pewności czy był dobrze założony? Jeśli z samochodem wszystko ok, silnik normalnie chodzi, to ja bym zdjąc stary pasek i włożył nowy, tylko oczywiście bardzo uważał żeby niczego nie przekręcić. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macv6, oczywiście w tym wypadku przed zdjęciem starego paska najpierw porobić swoje znaki np: markerem na kołach i korpusie silnika. Przy silnikach 16V dobrze najpierw dorobić sobie z płaskownika przyrząd do blokowania wałków rozrządu. Jest opisany i zamieszczony rysunek (albo fotka) w którymś z postów na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!