Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju ze skrzyni biegów.


Bart_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na forum jestem nowy. Od kilku tygodni jeżdże Meganą i przyszła mi pioerwsza wizyta u mechanika. Czy ktos Z Was orientuje sie ile moze kosztowac naprawa wyciaku ze skrzyni biegów? Z tego co dowiedziałem sie od mechanika do wymiany jest zimmering (tak sie ta czesc podobno nazywa) Ja sam jestem laikiem w tym temacie stad moje pytanie do Was. Najproscie oczywiscie zapytac mechanika, juz to zrobiłem, chcioałbym tylko sprawdzic na ile jego wycena jest adekwatna do rzeczywistosci. Z gory dzieki Wam za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

itam cena simeringa okolo 20 zl i 1,5 godziny samemu prosta ymiana niepotrzeba mechanika sciagasz kolo demontujesz polos i masz simering jak na rece zalozenie simera i poskladanie reszty to juz tylko bajka.pozdrawiam i zycze milej robotki a z tego co sie orientuje kiedy mialem uszkodzony simer mechanik wolal za wymiane 100.czysta przesadaidzie opanoac samemu bez mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sie za to nie wezme chocby z powodu tego ze nie mam gdzie tego robic, a na parkingu pod blokiem to mało ciekawa opcja. Osoba ktora ogladała to autko powiedziała, że to cały dzien roboty tj. ok 80 zł za czesc + 400 robocizna. Jak wczesniej pisałem sam sie na tym nie znam i stad moje pytanie. Ale cos mi sie zdaje ze bede musial poszukac innego mechanika jesli jest tak jak mowisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki serdeczne za odpowiedz. A i jeszcze jedno pytanie przy okazji. Przy zakretach i przejazdach przez nierowniosci cos skrzypi mi na tylnej osi, jestescie w stanie na podstawie tego opisu powiedziec co moze byc przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj porozmawiałem telefonicznie z człowiekiem od olejów Elf i po moim zapytaniu o olej Tranself TRJ 75W80 powiedział, że pewnie jeżdżę megane. Na moją prośbę wyjaśnił mi o co chodzi i dlaczego tak stwierdził.

Odpowiedź: W tych skrzyniach jest zastosowane jakieś specjalne tworzywo (przez chwilę źle mówił o marce Renault) na uszczelniacze, które nie akceptuje współczesnych dobrych olejów przekładniowych (zawierają jakieś związki oczyszczające, które wyżerają uszczelnienia). Dlatego polecił mi zalać olej zalecany.

Zamówiłem w/w olej i zapłacę za 5L 98 zł.

Ja osobiście kłopotów z wyciekami ze skrzyni biegów nie mam, ale ponieważ będę wymieniał półosie i nie chcę ponownie lać tego samego oleju (trzeba go spuścić) to kupuję nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem kupując nowe auto mam zalane je zalecanym olejem. W związku z tym jeżeli pojawił się wyciek na uszczelnieniu wybieraka to nie z powodu oleju a raczej konstrukcji skrzyni - wybierak jest od spodu i jest elementem ruchomym dlatego łatwiej może dojść do wycieku. Jeżeli macie inne teorie to chętnie poczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

chciałem zapytać czy ktoś wymieniał może osłone pół osi lewej od skrzyni biegów? i czy może sie podzielić wskazówkami bo muszę na gwałt tą część wymienić. a chodzi mi konkretnie czy półośke sie rozpina tak samo jak prawą czy trzeba zozkrecać skrzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

chciałem zapytać czy ktoś wymieniał może osłone pół osi lewej od skrzyni biegów?

Lewej znaczy od kierowcy ..? jeśli jeszcze sie zato nie zabrałeś ..i nadal potrzebujesz jakiś wskazówek to mogę pomóc robiłem to sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki serdeczne za odpowiedz. A i jeszcze jedno pytanie przy okazji. Przy zakretach i przejazdach przez nierowniosci cos skrzypi mi na tylnej osi, jestescie w stanie na podstawie tego opisu powiedziec co moze byc przyczyna?

 

Miałem podobny problem... zobacz tylne łożyska na belce i tuleje. Mi ze skrzypienia przerobiło się w stukanie na zakrętach. RObota dość pracochłonna, ale efekt jest widoczny i do wyczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!