Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Siłowniki dachu Megane Cabrio 97


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zakupiłem niedawno Megankę Cabrio 97 rocznik, która już przewinęła się przez sporo rąk, między innymi widziałem, że jednego z użytkowników tego forum też.

 

W samochodzie jest sporo luźnych kabli, z którymi pomocy szukał będę w innych działach. Tutaj chciałbym się zapytać czy moglibyście podzielić się ze mną swoją wiedzą na temat mechanizmu otwierania dachu jako że u mnie jest kompletny brak siłowników. Głównie chodzi mi o:

 

- ilość siłowników (chyba powinno być 5 ale pewien nie jestem bo niektórzy na allegro za komplet uważają 6 sztuk)

- czy siłowniki z wersji po lifcie będą pasowały do wersji z roku 97

- czy w całym tym mechaniźmie otwierania dachu jest coś jeszcze prócz siłowników, pompy i tych rurek/przewodów ?

 

Ogólnie przejrzałem autko - pompa z wężykami jest na swoim miejscu. Na mój rozum brakuje tylko siłowników, potem pod pompę zasilanie i powinno działać. Jest to takie proste jak mi się wydaje ? Bo możliwe, że jest tam jeszcze jakiś komputerek/sterownik ewentualnie jakieś czujniki, których u mnie brak ?

 

Fajnie byłoby jak ktoś podrzuciłby jakiś opis jak to wszystko tam ma być podłączone. Mam ten taki manual do Megane gdzie jest opisane po angielsku jak się zabierać za wszystkie elektryczne części, ale obrazki są tam tragicznej jakości i nie mogę za dużo z tego wywnioskować.

 

Na chwilę obecną elektrycznie ze środka autka mogę podnieść jedynie tą klapę pod którą chowa się dach, ale tylko na wysokość troszkę ponad ten zatrzask, tak aby dało się ją dalej ręcznie pociągnąć.

 

Każda informacja na temat tego mechanizmu jest dla mnie bardzo cenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta pompa to dokładana przez np.poprzedniego właściciela czy była już ale ktoś siłowniki rozszabrował z auta?

Poniżej pompy powinna być czarna, kwadratowa skrzynka-sterownik pompy.

Jak jest to zobacz czy są przy nim dwie wiązki kabli.

Były wersje z manualnym i z elektrycznym dachem ale to raczej wiesz.

Co do przerabiania manualnego na elektryczny to sporo roboty by było...

Siłowników jest 5: jeden do pokrywy, dwa do "złamania" tylnej szyby i dwa do chowania całej konstrukcji dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że jest fabrycznie zamontowana, sterownik też jest - sprawdziłem. Ktoś coś pokiełbasił z siłownikami. Jedyny jaki tam jest to wisi luzem złamany. Troszkę poczytałem i już raczej wiem, że mam wszystko co potrzebne, wężyki też mam tam wszystkie przypięte tylko teraz problemem jest znalezienie siłowników do wersji 97 bo ta meganka po lifcie (do której jest większość części na allegro) ma jakieś wtyki na zawleczki przy siłownikach (tak mi napisał sprzedawca i jak przyjrzę się zdjęciom to faktycznie wygląda to inaczej niż to co mam), a ja mam takie nakręcane końcówki (chyba 1/8" z tego co jest napisane na wężykach). Da się to jakoś obejść ? Bo powiedzmy siłowniki wychodzą 250zł i jakby istniały jakieś przejściówki to i tak wyjdzie taniej niż cały komplet sterowania dachem z wersji po lifcie (bo zakładam, że przerzucenie wszystkiego z wersji 99+ to żaden kłopot).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam meganke po lifcie, rocznik 99 i przewody przy siłownikach mam nakręcane (te nakrętki co o nich piszesz).

Mocowanie przewodów na zawleczki to było chyba pod koniec produkcji.

A na alledrogo są też siłowniki z mocowaniem przewodów nakrętką więc poszukaj...

A siłowniki z aukcji to pewnie te pierwsze czarne po 50 PLN za sztukę?

Szukaj takich w złotym kolorze.

I powiem Ci, że aby zrobić komplet 5 siłowników to 500 PLN będzie mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak te czarne. Dzisiaj dostałem ofertę, że za komplet tych złotych gość żąda 400zł, wysłał zdjęcia i na 100% by pasowały. Jednak 400zł to trochę dużo wg mnie bo zaraz obok jest aukcja 400zł za komplet pompa + siłowniki + przewody + sterownik itp. tylko, że widać że to wersja na zawleczki. Jednak jak się wymienia wszystko naraz to chyba nie robi różnicy czy wpakuję tam wersję po lifcie czy przed liftem prawda ?

 

 

Mam okazję tanio wziąć te co pokazuję na zdjęciu poniżej. Z tego co mi się wydaje to ten z kulką na końcu (pierwszy od prawej) jest od klapy, a reszta od dachu czyli brakowałoby jednego od zaciągania dachu tak ?

 

Orientujecie się może też jak sprawa wygląda z tymi kabelkami przy tych siłownikach ? Bo zawsze widzę, że tylko jeden z pary ma kabelek - to jest jakiś czujnik tak ? Cały ten mechanizm wychodzi z założenia, że jak jeden skończył zaciągać to odcina dopływ cieczy do obu bo teoretycznie powinny chodzić synchronicznie - dobrze rozumuję ? Z tego wynikałoby, że do tego zestawu ze zdjęcia potrzebowałbym dokupić długi z końcówką z oczkiem i kabelkiem, mam rację ?

 

thumb_hosting_zdjec_1352494787__silowniki.jpg

Edytowane przez posiada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanio tzn. za ile?

Tak, ten z kulką jest od pokrywy dachu.

Jeden z pary ma na końcu czujniki krańcowe-zwiera się obwód i pompa odcina ciśnienie do obydwóch w parze.

 

czyli brakowałoby jednego od zaciągania dachu tak ?

No brakuje jednego z krańcówkami - o ile dobrze kojarzę fotkę to ja go kupiłem z rok temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200zł za 4szt.

 

A orientujesz się może jak łączony jest siłownik tej klapy z samą klapą ? Bo z tego co pamiętam to na klapie też jest kulka, a dwie kulki do siebie "to se ne da". Brakuje tam jakiegoś plastikowego łącznika czy może o czymś innym nie wiem ?

 

Pewnie i tak jak musiałbym dokupić jeszcze jeden siłownik to mnie wszystko wyjdzie około 350zł to już nie wiem czy lepiej nie dołożyć i za 400zł kupić to co na obrazku załączonym

 

thumb_hosting_zdjec_1352538500__2737054336.jpeg

 

tyle, że to jest niby z lifta ale pewnie długości i podłączenie pompy takie samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulka na siłowniku klapy jest wydrążona i w nią wchodzi ta od klapy. Całość jest zabezpieczona zawleczką którą się wtyka pod kulkę siłownika.

Dołóż 5 dych i weź komplet po lifcie. Powinno to chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam odświeżę  temat czy może mi ktoś podpowiedzieć jakiś schemat,rysunek  albo rozpiska podłączenia przewodów z przełącznika dachu Megane I cabrio gdzie dalej idą te przewody.mam już wszystko zamontowane pompa siłowniki okablowanie tylnej wiązki,ale jest problem  bo okazało się ze moje meganka nie miała opcji w okablowaniu wiązki do podłączenia dachu el.Wiązka tylna jest też wymieniona tylko chodzi o wiązkę pod deską brak wtyczki do przełącznika podnoszenia dachu.Może ma ktoś jakiś schemacik do podłączenia tego przełącznika dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.11.2017 o 22:29, filo napisał:

Nie papuguj.

Możesz zapodać link bo wpisuje Przemo i nic mi nie wyświetla.sory ale nie ten wiek już.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!