Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zrywanie zapłonów,drgania-problem rozwiązany!


Rekomendowane odpowiedzi

Szperałem w całym necie,ale jedno czego dowiedziałem sie o wypadaniu zapłonów to,,zawory,rozrząd,cewka,przewody itp'' czyli mnóstwo ble-ble-ble. Postanowiłem sam pogłowkować nt. wpływu czujników na pracę silnika.

Nie bede rozwodził się o wszystkich które sprawdzałem a skupię się na tym,,właściwym'',odpowiedzialnym u mnie za wypadanie zapłonów i drgania silnika na wolnych obrotach.Wszyscy skupiali się na pomiarze rezystancji i uznawali,że skoro się zmienia to jest ok. Niestety ale na czasy wtrysków i pracę sterownika wpływ ma wysokość napięcia zasilającego czujnik a co za tym idzie wazne jest napięcie widziane przez sterownik a nie sama rezystancja czujnika.

 

CZUJNIK TEMPERATURY PŁYNU CHŁODZACEGO.

 

Czujnik ten uzależnia czas wtrysku od temperatury płynu w układzie.Dopóki miałem uszkodzony termostat i silnik rzadko przekraczał 70st. wszystko było ok. Po wymianie termostatu silnik trzyma 90st. i czujnik temperatury wchodzi w zakres niskich rezystancji(245ohm) i przy zasilaniu 4,89V(powinno być 5V)przekazuje do ECU napięcie 0,32V(zaniżone) czyli tak jakby pracował w około 120st. i sterownik wtrysku widzi pewnie przegrzanie silnika. Napięcie jakie powinien dostawać z czujnika powinno zawierać się w granicach 0,6-0,8V przy w pełni rozgrzanym silniku.Wtedy czas wtrysku i mieszanka jest optymalna w całym zakresie obrotów.

Ja będę szukał spadku napięcia na czujniku albo pójdę na łatwiznę i żeby to skorygować wstawię rezystor 100ohm w szereg z czujnikiem wtedy zamiast 0,32V otrzymam na wejściu ECU ok.0,5-0,6V. Obroty się ustabilizują,zapłony przestaną wypadać..no i spalanie,wiadomo...albo zostawię potencjometr w kabinie i sam będę regulował(skracał) czas wtrysku przy dojazdach na krótkich odcinkach. Całe lata jeździły silniki z ręcznym ,,ssaniem'' i było ok.

 

Tak wyglądała u mnie praca silnika z czujnikiem i potencjometrem z rezystorem.

 

post-47116-0-93985700-1352218928_thumb.jpg

post-47116-0-32455100-1352218953_thumb.jpg

post-47116-0-89768000-1352218972_thumb.jpg

post-47116-0-51025700-1352218999_thumb.jpg

post-47116-0-03353400-1352219097_thumb.jpg

post-47116-0-71306600-1352219226_thumb.jpg

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym rozwiązaniem jest ta prowizorka ?

Nieee, no chyba aż za takiego druciarza mnie nie masz? To był tylko tester czujnika.Dla pewności musze jeszcze pomierzyć czujnik w trakcie rozgrzewania silnika od którego momentu zaczyna rwac zapłony. Ale chyba dobrze wykoncypowałem, że zbyt niskie napięcie na sterownik może wprowadzać mu błędne dane i ogłupiać, sugerując np. gotowanie sie już silnika itp. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem Cię urazić, ale w tytule posta napisałeś, że "rozwiązane". A faktycznie to problem został zdiagnozowany.

Borykałem się z tym samym problemem, nawet wymieniłem czujnik. I co ? I nic. Nadal od czasu do czasu zapłony wypadają. Dodatkowo podmianie/wymianie podległy przewody, cewki, świece i komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal od czasu do czasu zapłony wypadają

No właśnie..być może napięcie po czujniku jakie dostaje sterownik jest poniżej jego,,mapy pamięci'' i próbuje coś tam korygować po swojemu. U mnie spadek na czujniku jest do 0,32V i zapłony wypadają a na rezystorze zastępczym trzyma 0,6V i ani jeden zapłon nie śmie wypaść.Dlatego kombinuję jak nie dopuścić do spadku poniżej 0,5V..albo zaryzykuję i kupię nowy czujnik.Na wtyczce bez podłączonego czujnika mam 4,89V i być może po drodze mam taki spadek U, że przy podłączonym mam 4-4,5V i w tym spadku tkwi problem zaniżonego napięcie na sterownik...ale sprawdzić to można tylko przy temperaturze 0 st. na zewnątrz żeby mieć jakiś punkt odniesienia :(

 

Nigdzie nie doczytałem się tego, ale tak myślę że sterownik wchodzi w jakiś tryb awaryjny albo głupieje przy sygnale z czujnika poniżej 0,5V.

 

Wczoraj sprawdziłem doświadczalnie. Przy schodzeniu napięciem na ECU poniżej 0,55V sporadycznie wypadały zapłony a poniżej 0,5V regularnie.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No właśnie Tom. Daj znać czy nadal jeździsz z tą prowizorką z potencjometrem? A może wymieniłeś czujnik temperatury na nowy? W ogóle jak sądzisz - czy spadki napięcia na czujniku są spowodowane samym czujnikiem czy może prąd "ginie" gdzieś po drodze? Pochwal się z łaski swoimi przemyśleniami. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a próbowałeś zamiast potencjometru wpiąć kondensator z jakimś mostkiem? Mógłby utrzymać napięcie po spadku. Wiadomo taka naprawa likwiduje tylko objaw a nie przyczynę. Można by dokładnie zbadać stan złączek i przewodność pomiędzy komputerem a czujnikiem temperatury bo gdzieś ten spadek napięcia musi mieć powód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw czy prześledziłeś ścieżkę kabli z czujnika do ecu bo skądś takie dziwne wahania muszą się brać (rozumiem francuska elektryka ale takie rzeczy nie powinny mieć miejsca), ja np. tymczasowo spróbowałbym dać nową kostkę do czujnika poprowadzić nowe kable do ecu i ewentualnie wymienić sam czujnik. Istnieje też możliwość histerezy elektromagnetycznej i stąd takie wahania napięć, w takim przypadku wystarczyło by zastosować ekranowane przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Daj znać czy nadal jeździsz z tą prowizorką z potencjometrem?

Jeździłem cały czas..dobrze,że nie zdecydowałem się na remont belki,bo...bo meganka uległa wypadkowi,skosiłem słupek na trasie i prawie zgięła się w pół..ale zaoszczedziłem na lawecie i jeszcze przejechałem 80km :) A potencjometr dobra rzecz,sam sobie ustalałem czas ssania. i do feralnego 12 stycznia w mrozy działało to fajnie.

Teraz śmigam Fordem 1,8D i przy spalaniu ON na trasie 4,3-4,5l/100 wychodzę jak w megance na LPG :) ..no i brak jakiejkolwiek elektroniki,immo,czujników,DPF itp. badziewia ekologicznego.

 

Dodano: 05 lut 2013 - 09:15

czy spadki napięcia na czujniku są spowodowane samym czujnikiem czy może prąd "ginie" gdzieś po drodze?

..chyba ginie,ale patent z potencjometrem naprawdę sprawdzał się znakomicie..i zabawa fajowa w oszukiwanie fabryki.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!