Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie to powinno być podłączone?


Megan92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Chodzi o rozgałęzienie które jest pęknięte(kiedyś pewnie przy wymianie silnika). Ono wychodzi z pochłaniacza oparów paliwa i idzie do kolektora ssącego jednym rozgałęzieniem a drugim... I tu jest moje pytanie.

Jeśli przytykam dziurę to samochód zmiejsza swoje obroty, bo to oczywiste, że zamykam dojście 'lewego' powietrza. Niby wszystko pasuje,żeby podłączyć to do pokrywy głowicy gdzie jest rurka na tej samej wysokości co to rozgałęzienie.

Zdjęcie:

thumb_hosting_zdjec_1352888126__dsc01925.jpg

 

Dodano: 18 lis 2012 - 14:06

Odświeżam.

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden koniec prowadzi rurkę do pokrywy zaworów, drugi koniec prowadzi rurkę do kolektora ssącego (od tyłu, pod rurą od serwa), trzeci koniec prowadzi rurkę do elektrozaworu par paliwa, umieszczonego po lewej stronie kolektora ssącego (patrząc od przodu auta). Z tego zaworu wychodzi również rurka do pochłaniacza par paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie posiadasz elektrozaworu, opary paliwa są wysysane przez kolektor cały czas, nawet jak ich tam jest mało. Kolektor może wtedy nie wytworzyć odpowiedniego podciśnienia, co w efekcie daje objawy łapania lewego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Właśnie odkryłem że nie posiadam w moim szczeniaku tego pochłaniacza par. Przewód od kolektora jest zaślepiony śrubką przy przedniej lampie a drugi co chyba idzie do zbiornika jest zostawiony sam sobie. Jakie mogą być efekty uboczne braku pochłaniacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na pracę silnika ? Mam taki problem że przy 3,5 tyś. obr. i na benzynie i na gazie auto przymula i nie wejdzie na wyższe obroty.Do tego pułapu obrotów auto przyspiesza bez problemu, odpalanie super,obroty nie falują, a i na luzie silnik wkręca się na maksymalne obroty ale już podczas jazdy tylko do 3,5 i przydusza, nic więcej. Dzisiaj sprawdzałem miernikiem sondę lambda i na czarnym przewodzie wartości zmieniają się w zakresie do 1V czyli niby tak jak powinno być. Może to ten pochłaniacz par?

 

Przewertowałem forum i podobnych objawów nikt nie miał.

Edytowane przez igorek44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na diagnostyce Clip-em i nie wykazało żadnych błędów.Co prawda gość u którego byłem od razu przyznał że nie orientuje się w LPG ale skoro problem występuje również na benzynie to możemy zobaczyć. Przejrzał go w kompie w trakcie jazdy nic nie wykazało.Dalszą naprawę opiera na podmianie komputera.Co do tego rozjechania mapy.Czy można wgrać taką mapę albo ją zresetować? Troszkę się naczytałem o tych kalibracjach ale wszędzie piszą o kalibracji mapy gazu a nie benzyny. Czy to w warsztacie LPG zrobią czy najpierw muszę się uporać aby na PB chodził dobrze tzn. wkręcał się powyżej 3,5 tyś w trakcie jazdy?

Edytowane przez igorek44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!