Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

co to za czujnik


poli259

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie do was odnośńie pewnego czujnika. Otóź chodzi mi o czujnik który znajduje się na chłodnicy, ten od tego drugiego gazu. Skorzystałbym z wyszukiwarki ale nie mam pojęcia jak to się nazywa. A teraz moje pytanie, jak to powinno działać. Bo czy ja mam silnik zimny czy ciepły to i tak nic tam niedziała. Dodam ze od tej czujki wychodzą dwa węże a wyjść jest trzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kolego ale to trochę póżniej bo niema mnie teraz przy aucie. Dodam iż to jest u góry chłodnicy mniej więcej po środku. Wpięta jest w to kostka i wychodzą dwa węże, jeden idzie na pompę wtryskową a drugi gdzieś na silnik blisko termostatu. Dodam też że na tym czujniku jest też trzecie wyjście, na którym nie ma węża a według mnie powinien być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 3 króćcu, tym skierowanym do góry jest grzybek plastikowy z dziurką w środku, wygląda jakby obudowa filterka lub osłonka tego króćca. Nigdzie nie jest podłączony ten króciec.

Tu fota serducha w moim sceniolu starszym 1,9dT, z zaznaczonym elementem. Też niestety nie znam nazwy.

thumb_hosting_zdjec_1354222055__dscn5046.jpg

Moim zdaniem jest to elektrozawór waste-gate upuszczający nadmierne ciśnienie przy wyższych obrotach silnika, by ciągle nie wzrastało albo blow-off, który dba o odpuszczenie nadciśnienia gdy nagle zdejmiemy nogę z gazu przy wyższych obrotach.

Po zastanowieniu i analizie jego podłączenia myślę jednak, że to ten drugi...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaje fotke, widzisz kolego u mnie troche inaczej to wygląda. Nie wiem czy te trzecie wyjście powinno być zaślepione. Dodam źe jak ściągłem ten górny wąż i zaciągałem ustami z niego powietrze, to ten drugi spust gazu zareagował(tzn. Dodał gazu). Ale jeśli to jest podłączone to nic się nie dzieje

post-51948-0-66206100-1354223183_thumb.jpg

Edytowane przez poli259
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz jaki jest cel moich pytań, otóż taki że jak odpalam auto rano to dziwnie mi chodzi. Dokładniej ma zbyt niskie obroty, ledwo ponad ta pierwszą kreską, ale jak chwile pochodzi i alternator nadgoni stracony prąd na rozruch to dostaje ladne obroty tak pod tysiąc i ładnie pracuje. Według mnie to ten czujnik powinien utrzymać obroty jak silnik jest zimny. Niewiem czy dobrze myśle, dlatego pisze do was co wy o tym myślicie. Żle troche określiłem bo pierwsza kreska jest 5 druga to sama kreska, a pożniej to już tysiąc. Wiec u mnie jest na tej samej kresce nad 5. Póżniej jak wspomniałem wcześniej jest ładnie, prawie tysiąc

post-51948-0-67264300-1354223736_thumb.jpg

Edytowane przez poli259
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wężyki nie są popękane i nieszczelne, a ten zawór przez wolny króciec nie zasysa powietrza, to podkręć lekko śrubę na krzywce pompy, gdzie podłączona jest linka tego siłownika widocznego na fotce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zaworek jest odpowiedzialny za przyśpieszenie kąta wtrysku. Musi być podłączone w odpowiednie miejsca. Może ktoś poprzekładał węże. Zobacz czy po odpaleniu cięgło do którego idzie wężyk - ta gruszka przy pompie wtryskowej - przestawia się minimalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego już kiedyś patrzyłem i te cięgno nawet minimalnie sie nie rusza. Ale tak jak pisałem wyżej, ściągłem ten wąż co idzie do tego cięgna, i zassałem powietrze ustami to wtedy ruszyło sie i wszedł na wyższe obroty. Może faktycznie ktoś poprzekładał węże i to teraz wogóle niedziała. Może ktoś ma taki sam czujnik jak ja, zrobi foty i wrzuci to będe widział jak powinny być węże

Edytowane przez poli259
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie czujnik ale elektrozawór. Czy jest taki jak Ty masz, czy taki jak ja, to jest detal, tu ważny jest silnik by był to F8Q i 1,9dT z takimi samymi podzespołami i połączeniami..

Trochę to widać na fotce jaka wstawiłem, niestety ta była robiona z innego powodu, a lepszej chyba nie posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dlatego właśnie pisałem, że jeśli chcesz foty poglądowe to należy szukać i patrzeć na typ silnika jaki masz (F8Q) i osprzęt, (pompa) a nie taki sam elektrozawór. Elektrozawór może mieć inną budowę, innego producenta ale działanie czy w moim, czy w Twoim przypadku jest identyczne.

U mnie pompa to LUCAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i pierwsze mrozy i pierwszy problem, otóż wchodzę rano do auta , krece i krece a on nie Lapie. Immo ładnie zgasło, grzanie swiec też a on niechce załapac. W ostatecznosci pomogłem mu plakiem. Odpalił pojechałem do elektryka i co się okazuje, e nie grzeją swiece. Prąd dochodził do przekażnika grzania świec ale nie szedł dalej na świece. Po diagnozie okazało się że winna była skrzyneczka po lewej stronie stojąc przed autem( taka co jest na niej aku z plusem a w środku bezpiecznik 70 i grube kable). Teraz moje pytanie, czy jest możliwe że udawało mi siè odpalić auto pomimo że nie grzał świec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!