Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z odpaleniem nna zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od pewnego czasu mam problem z odpaleniem na zimnym silniku np po nocy albo po pracy i to w dodatku gdy temperatura spada poniżej 5 stopni tak zauważyłem. Samochód odpala po kilkukrotnym kręceniu od 3 do 5 razy. Byłem u mechanika wymieniłem świece, filtr paliwa i sprawdzone zostało wszystko na kompie i dalej to samo. Doszliśmy do wniosku że to wina akumulatora posiadam w aucie aku 55AH 540A choć jest i druga naklejka na której napisane jest 420A prąd rozruchowy. Do tej pory a mam juz ten samochód 3 lata nie bylo z tym problemu.Czy to może być wina akumulatora ?

I drugie pytanie jaki akumulator pasuje do tego auta ponieważ szukając w necie chodzi mi o wymiary wszędzie znajduje akumulatory o szerokości 278mm a u mnie jest 242mm i nie widzę aby ten wiekszy się zmieścił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Oczywiście że przy dieslu ważną sprawą jest akumulator.

Do twojego samochodu najmniejszym zalecanym akumulatorem jest 70Ah / 640A

Nie wiem skąd wziąłeś te wymiary ale w necie wszyscy do tego modelu przewidują szerokość 278mm

Podaj dokładny model lub VIN to poszukam w danych serwisowych

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Według strony renault oryginalny numer katalogowy akumulatora to 77 11 238 598

Akumulator 77Ah/780A(+P)278x175x190

 

Zobacz na stronę Inter-Cars i jakie akumulatory są dobrane do danego modelu. Oczywiście katalogi są pełne pomyłek ale mi wygląda na to że tu mają rację.

Link do strony

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód odpala po kilkukrotnym kręceniu od 3 do 5 razy. Byłem u mechanika wymieniłem świece, filtr paliwa i sprawdzone zostało wszystko na kompie i dalej to samo. Doszliśmy do wniosku że to wina akumulatora

Akumulator to tylko źródło energii.Jeżeli kręci dobrze,bez zacięć i oporów to znaczy że daje radę i musi odpalić.Słaby i wyeksploatowany aku padłby przy dieslu po 2-3 kręceniach.Przecież w dieslu następuje samozapłon zależny od stopnia sprężenia mieszanki i odpowiednio dobranym kącie-momencie wtrysku. Miałem Fiata Mareę 1.9TD a w niej malutki akumulator i zimą 2010r przy -15* musiałem kręcić 4-5 razy..no,ale działo się tak tylko dlatego,że spalona była jedna świeca żarowa i za zimno było na grzebanie.

Podsumowując,trudności w uruchamianiu poszukałbym w ,,przestawiaczu'' kąta wtrysku na zimnym..no i czujnik temp.płynu do sprawdzenia.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator o wymiarach 278 nie pasuje mam teraz pożyczony własnie taki i się nie mieści na tej podstawsce szok ale tak jest.

dzisiaj rano -4 stponie kręciłem 5 razy zanim załapał. Co do kąta wtrysku to w dci nie ma takiej regulacji czujnik temp płynu sprawdzany jest ok jutro jade do mechanika dalej badać sprawę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kąta wtrysku to w dci nie ma takiej regulacji

Ale ja nie pisałem o regulacji tylko o automatycznym regulatorze-przestawiaczu-przyspieszaczu kąta wtrysku na zimnym,każdy diesel ma przestawiany kąt wtrysku przy rozruchu..czyżbym się mylił co do dci?..hmm Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie dziś padł całkiem, nie mam pojęcia jaka może być przyczyna. Akumulator zakupiony 2 tyg. temu (bosch) świece sprawdzone u 2 mechaników. Filtry i płyny wymienione 2 miesiące temu. Proszę o rady. Nagrałem filmik:

Edytowane przez Andrzej1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik widziałem i jedno mi się nasuwa na myśl,nie dostaje ON. Przy tylukrotnym obracaniu ścianki cylindrów nagrzałyby się na tyle, że próbowałby zaskoczyć nawet przy uszkodzonych świecach. Jeżeli dostawałby ON z wtrysków i nie odpalał to po takim kręceniu miałbyś białą chmurę za sobą a takiej nie było chyba. Poluzuj trochę wtrysk którykolwiek i przekręć 2-3 obroty,jak będzie sucho to szukaj przyczyn braku wtrysku ON,być może zasysa gdzieś powietrze po drodze z baku.

 

Jeszcze jedno. Dlaczego aku był wymieniany i sprawdzane świece? Już 2 tyg. temu były problemy? Czy wymiana aku i sprawdzanie świec to Twoja inicjatywa czy mechanika?

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tyg. temu byłem u mechanika, bo niepokoiło mnie że przy np 2 stponiach na plusie odpalał za 2 razem. Mechanik zalecił wymianę akumulatora i sprawdził świece. Po wymianie ak. było lepiej ale 4 dni się cieszyłem potem coraz gorzej. Dodam że mam spieprzony czyjnik temperatury o 4 stopnie zawyrza temp. ale nie wiem czy to ma wpływ. pozdr. i dzieki za info.

Dodam że po odpaleniu za 2 razem była widoczna 2 chmura. ;-)

Edytowane przez Andrzej1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że mam spieprzony czyjnik temperatury o 4 stopnie zawyrza temp

Jak to stwierdziłeś?!..mechanik Ci zasugerował,że konieczna wymiana?..za ile?..4* to nic nie znacząca odchyłka przy 90* i przy -5* przy rozruchu..rozrzut rezystancji jakie ma widzieć sterownik wtrysku jest rzędu 150-200 Ohm co pokrywa się z rozrzutem +- 3-4 stopni jaką widzi sterownik przy rozruchu. A jak sprawdzał świece? Odpinał i rezystancję na każdej osobno czy tak ogólnie na wszystkich razem spiętych? Możesz mieć jedną uwaloną,lub dwie ale powinien odpalić z chmurą białej mgły po 2-3 kręceniach przy dzisiejszych temperaturach.Miałem n ieczynną świecę w 2010r i przy -20 odpalał po 3-4 kręceniach kilkusekundowych z chmurą oczywiście...wszyscy myśleli,że jeżdżę na ,,opałowym''. Jeszcze raz sprawdziłbym świece..osobno. Diesel to taka cudowna maszyna,że jak dostaje wtrysk to musi odpalić po intensywnym kręceniu. Pomijam usterkę czujnika wału,temperatury itp. A zmiast czujnika temperatury wstaw rezystor +-10kOhm w wypiętą wtyczkę i będziesz miał jasność że uszkodzony jeśli zaskoczy przy dzisiejszych temperaturach.

 

Zawsze byłem zwolennikiem diesla..to silnik dla faceta..nie zatrzyma go żadna kałuża chlapiąca na przewody zapłonowe,kopułki,itp... niestety, sam zapylam ostatnio na LPG :D

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam w końcu opowiem co się działo z moim autem i ze mną :lol:

zanim zaprowadziłem samochód do mechanika złamałem noge i tak oto sprawa się przesuneła ale teraz już mam auto u siebie po naprawie. Mechanik wymienił pompe wstępną paliwa ponieważ raz działała raz nie i stwierdził że aku też jest do wymiany ponieważ w momencie rozruchu nie ma wystarczającego prądu na wtryskach i dlatego nie pali. Jutro jagę kupić nowy aku.

Mam pytanie mechanik stwierdził że wtryski potrzebują 80A przy rozruchu na sztuke jak to wygląda moż e mi ktoś powiedzieć? Do końca nie rozumiem tego skoro rozrusznik kręci a samochód nie odpala bo nie ma właśnie tego prądu na wtryskach tzn. że rozrusznik pobiera cały prąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik stwierdził że wtryski potrzebują 80A przy rozruchu na sztuke..nie rozumiem tego skoro rozrusznik kręci a samochód nie odpala bo nie ma właśnie tego prądu na wtryskach tzn. że rozrusznik pobiera cały prąd ?

Twój mechanik bzdury gada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!