Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana zamków centralnego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :mrgreen:

 

3 tyg temu kupiłem moją Megi, zawsze coś trzeba było zrobić, mechanika już hula! Ale pozostała jedna rzecz, musze wymienić wszystkie zamki.. Obecne są tak zniszczone że nawet kluczyk za bardzo nie chce wejść. Moje pytanie brzmi: Czy wystarczy wymienić same wkładki? Czy jakieś pełne mechanizmy, i czy na kluczyku który teraz mam bd to funkcjonować (przypomne iż mam centralny i z pilota działa elegancko) Od czego zacząć? Co kupić? Prosze o pomoc :P

 

Prosze o wyrozumiałośc, gdyż jestem całkowicie zielony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych megankach i sceniolach, gdzie poprzedni właściciel zapominał o zamkach mechanicznych, bo miał centralny, zazwyczaj wystarczy średnia butelka WD40, kilka szmat na wycieranie wycieków i dość sporo czasu. Zdecydowanie jednak mniej niż ten potrzebny do wymiany zamków, stacyjki i kluczyków z ich poszukaniem i zakupem.

Przy takiej wymianie musisz albo w swoich kluczykach zmieniać groty na pasujące do nowych zamków i stacyjki, albo do nowych kluczyków poprzekładać elektronikę ze swoich, by pasowało do odbiornika w aucie.

Swoje zamki możesz reanimować tak:

Rurka z WD w zamek i wstrzykujesz dawkę, odczekać, włożyć kluczyk i próbować nim poruszać, najpierw na głębokość, a jak wejdzie do końca to obracasz. I tak do skutku, aż zamek zacznie pracować w zakresie około 1/3 obrotu. Jak się obraca dookoła, to też nie jest prawidłowe. Musisz wyczuwać opory w skrajnych położeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, szczerze to wątpie żeby to pomogło... Zamek od strony kierowcy jest tak jakby rozwalony, od pasażera wgl nie wchodzi podobnie jak do klapy, przeszłośc samochodu raczej jest pewna (nie jest kradziony itp. bo jak by wtedy działał centralny z pilota, numery i wsio sie zgadza.) Czyli wymiana wszystkich zamków by była bardzo kosztowna, i kłopotliwa, Prawda? A czy istnieją jakieś alternatywy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie aż taka kosztowna, bo można znaleźć zestawy z aut demontowanych, jednak by uniknąć noszenia 2 kluczyków trzeba komplet zamków wymieniać razem ze stacyjką. Tu nie wiadomo na co trafisz, mogą być podobnie "zarośnięte" jak masz u siebie. No i tak jak pisałem, trzeba poprzekładać albo groty kluczyków do Twoich obudów, albo Twoją elektronikę do zakupionych kluczyków, by współgrała z odbiornikiem centralnego i IMMO.

Przypuszczam jednak, że tak jak w wielu przypadkach na forum opisanych, Twoje zamki są tylko zabrudzone i przez to zablokowane od nieużywania. Szkoda kasy i roboty przy wymianie jeśli można to spróbować rozruszać. W ostateczności, jak się nie powiedzie próba czyszczenia, zawsze możesz taki komplet zakupić i powymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też (jeśli Twoje zamki są rzeczywiście uszkodzone) kupić sprawne zamki (najlepiej używane oryginały, a nie zamienniki) i ustawić je pod kluczyk, który masz - trzeba dostać się do środka zamka (i to jest największy problem) i poustawiać zapadki pod nacięcia na twoim kluczyku. Każdy przyzwoity ślusarz dorabiający klucze będzie umiał też ustawić zamek pod kluczyk. Moim zdaniem to dobra opcja, jeśli masz uszkodzone zamki, a nie chcesz płacić za komplet nowych i stacyjkę albo nosić dwóch kluczyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba dostać się do środka zamka (i to jest największy problem) i poustawiać zapadki pod nacięcia na twoim kluczyku

Nie zawsze jest to możliwe. Nawet przy 2 różnych kompletach zamków jest mniej bolców do dyspozycji jak możliwych kombinacji. Nie zawsze w tych zakupionych masz wszystkie, by pasowały do ustawienia odpowiedniej kombinacji do posiadanego kluczyka.

Poza tym trzeba to robić identycznie we wszystkich nowo zakupionych wkładkach do wymiany, poza stacyjką, bo ta jeszcze działa i zostanie na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście masz rację - z samych kupionych zamków prawdopodobnie nie da się ułożyć właściwej kombinacji, ale jak poszedłem do pana dorabiającego klucze, to powiedział, że nie ma z tym problemu - miał na wyposażeniu komplet zapadek do takich zamków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!