Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niewielki problem z uruchomieniem megane


Rekomendowane odpowiedzi

Witam po niewielkiej obecności! Noo dobra przejdę do rzeczy: Po zakupie Meganki silnik uruchamiał mi się bezproblemowo jednak po paru tygodniach gdy wsiadłem zza kółko mojej "księżniczki" (tak pieszczotliwie nazywam swoje autko) i próbowałem ją uruchomić okazał się problem z rozruchem. Wyglądało to w ten sposób jakby nie było ładowania po czym po kilkukrotnej próbie przekręcenia kluczykiem problem się pogarszał w sensie takim że w pewnym momencie przestał reagować na kolejne uruchamianie. Zegar nagle się wyzerował a w radiu należało wprowadzić kod. Wszystko wracało do normy po uruchomieniu tzw. "na pchanie". Po niezbyt zrozumialnym opisie ww usterki sytuacja powtarzała się co dwa tygodnie... ehh Po wizycie u mechanika okazało się że przyczyn może być wiele, a to że akumulator choć nowy był rozładowany (co okazało się nie prawdą), a to, że w układzie elektrycznym dochodzi do zwarcia, a to że rozrusznik odmawia posłuszeństa... Przyczyn może być wiele ale niedawno dowiedziałem się że pod stacyjką znajduje się specjalna kostka i to ona może czynić takie problemy. Czy to faktycznie okazuje się głównym problemem?? Sam zakup takowej części nie staje się uciążliwy dla ludzkiego portfela ale chcę mieć pewność nim zdecyduję się na jej wymianę.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za poradę.

 

SZEROKOŚCI!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegar nagle się wyzerował a w radiu należało wprowadzić kod

Taki objaw świadczy o zbyt dużym spadku napięcia przy rozruchu co resetuje sterownik i radio. Poza tym nie piszesz czy rozrusznik kręci gładko czy się,,jąka'' i czy chociaż próbuje załapać.

Wyglądało to w ten sposób jakby nie było ładowania

Ładowanie może być za słabe a Ty może jeździsz tylko po mieście z częstymi rozruchami,o tym też nie wspomniałeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym nie piszesz czy rozrusznik kręci gładko czy się,,jąka'' i czy chociaż próbuje załapać.

Ładowanie może być za słabe a Ty może jeździsz tylko po mieście z częstymi rozruchami,o tym też nie wspomniałeś.

Znaczy się rozrusznik załapuje i nie ma z tym jako takiego problemu ale odnośnie tych częstych rozruchów to może i tak jak piszesz jest z tym że wtedy auto odpala bez jakichkolwiek problemów.

Ładowanie może być za słabe...

Mam rozumieć że za częste rozruchy tak się właśnie dzieje? Hmm powiem tobie w ten sposób, że podobną przyczynę miałem w Golfie III ale po regeneracji rozrusznika wszystko było w porządu. W megance również rozrusznik był sprawdzany i raczej wykluczyłbym ową przyczynę, ale to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpala bez jakichkolwiek problemów.

Jeżeli odpala bez problemów po kilkukrotnych rozruchach i jazdach ale jest jeszcze lekko ciepły to sprawdź czujnik temperatury płynu. Może szwankuje i przekłamuje wskazania przy zimnym silniku zaniżając swoją rezystancję przez co sterownik myśli,że silnik jest ciepły. Wtedy podaje uboższą mieszankę i są problemy z rozruchem zimnego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przy -12* moja megi uruchomiła się bez,,ssania'' po 4s kręcenia.niemrawo,ale silnik pracował.Dopiero po chwili zorientowałem się,że mam skręcony potencjometr na temp.max.silnika :P .Oczywiście zaraz ,,dodałem'' jej trochę ssania :mrgreen: .Potencjometr wstawiłem bo mam uwalony czujnik temperatury płynu i dzisiejsze uruchomienie bez ssania przy tej temp. uważam za mistrzostwo świata :D .

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!