Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niewielki problem z uruchomieniem megane


Rekomendowane odpowiedzi

Witam po niewielkiej obecności! Noo dobra przejdę do rzeczy: Po zakupie Meganki silnik uruchamiał mi się bezproblemowo jednak po paru tygodniach gdy wsiadłem zza kółko mojej "księżniczki" (tak pieszczotliwie nazywam swoje autko) i próbowałem ją uruchomić okazał się problem z rozruchem. Wyglądało to w ten sposób jakby nie było ładowania po czym po kilkukrotnej próbie przekręcenia kluczykiem problem się pogarszał w sensie takim że w pewnym momencie przestał reagować na kolejne uruchamianie. Zegar nagle się wyzerował a w radiu należało wprowadzić kod. Wszystko wracało do normy po uruchomieniu tzw. "na pchanie". Po niezbyt zrozumialnym opisie ww usterki sytuacja powtarzała się co dwa tygodnie... ehh Po wizycie u mechanika okazało się że przyczyn może być wiele, a to że akumulator choć nowy był rozładowany (co okazało się nie prawdą), a to, że w układzie elektrycznym dochodzi do zwarcia, a to że rozrusznik odmawia posłuszeństa... Przyczyn może być wiele ale niedawno dowiedziałem się że pod stacyjką znajduje się specjalna kostka i to ona może czynić takie problemy. Czy to faktycznie okazuje się głównym problemem?? Sam zakup takowej części nie staje się uciążliwy dla ludzkiego portfela ale chcę mieć pewność nim zdecyduję się na jej wymianę.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za poradę.

 

SZEROKOŚCI!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegar nagle się wyzerował a w radiu należało wprowadzić kod

Taki objaw świadczy o zbyt dużym spadku napięcia przy rozruchu co resetuje sterownik i radio. Poza tym nie piszesz czy rozrusznik kręci gładko czy się,,jąka'' i czy chociaż próbuje załapać.

Wyglądało to w ten sposób jakby nie było ładowania

Ładowanie może być za słabe a Ty może jeździsz tylko po mieście z częstymi rozruchami,o tym też nie wspomniałeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym nie piszesz czy rozrusznik kręci gładko czy się,,jąka'' i czy chociaż próbuje załapać.

Ładowanie może być za słabe a Ty może jeździsz tylko po mieście z częstymi rozruchami,o tym też nie wspomniałeś.

Znaczy się rozrusznik załapuje i nie ma z tym jako takiego problemu ale odnośnie tych częstych rozruchów to może i tak jak piszesz jest z tym że wtedy auto odpala bez jakichkolwiek problemów.

Ładowanie może być za słabe...

Mam rozumieć że za częste rozruchy tak się właśnie dzieje? Hmm powiem tobie w ten sposób, że podobną przyczynę miałem w Golfie III ale po regeneracji rozrusznika wszystko było w porządu. W megance również rozrusznik był sprawdzany i raczej wykluczyłbym ową przyczynę, ale to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpala bez jakichkolwiek problemów.

Jeżeli odpala bez problemów po kilkukrotnych rozruchach i jazdach ale jest jeszcze lekko ciepły to sprawdź czujnik temperatury płynu. Może szwankuje i przekłamuje wskazania przy zimnym silniku zaniżając swoją rezystancję przez co sterownik myśli,że silnik jest ciepły. Wtedy podaje uboższą mieszankę i są problemy z rozruchem zimnego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przy -12* moja megi uruchomiła się bez,,ssania'' po 4s kręcenia.niemrawo,ale silnik pracował.Dopiero po chwili zorientowałem się,że mam skręcony potencjometr na temp.max.silnika :P .Oczywiście zaraz ,,dodałem'' jej trochę ssania :mrgreen: .Potencjometr wstawiłem bo mam uwalony czujnik temperatury płynu i dzisiejsze uruchomienie bez ssania przy tej temp. uważam za mistrzostwo świata :D .

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!