Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dym z rury wydechowej + strzelanie


Addevil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów,

Zauważyłem ostatnio wydostający sie siwy dym z rury wydechowej. Dzieje się to w różnych etapach podróży.

Zarówno po wyjechaniu z garażu, przy zmianie biegów, jak i podczas zatrzymania na światłach.

Uważam, że to nie jest tylko para wodna, ponieważ wcześniej nie dymił wcale!

Ubytku płynu chłodzącego nie zaobserwowałem. Miesiąc temu płyn był wymieniany i układ płukany.

Dla pokazania ilości dymu dołączam plik wideo.

http://w407.wrzuta.pl/film/6kMEY9eVzHy/dym_strzelanie

Druga rzeczą jest strzelanie po przygazowaniu i puszczeniu gazu... brzmi to jak samochód rajdowy.

Dołączam plik audio nagrany telefonem pod samochodem na wysokości siedzenia kierowcy.

http://w120.wrzuta.pl/audio/32cQb1Hyx1l/aud00021

 

P.S. Mam problem tez z falującymi obrotami na biegu jałowym, ale w tym tyg będę wymianiał MAP Sensor (mam nadzieje pomoże)

ale ja osobiście nie wiążę tej usterki z wydechem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale bardziej martwi mnie to "strzelanie" przy przygazowaniu samochodu.

Edytowałem pierwszy post, ponieważ audio nie dało się odsłuchać.

Obawiam się, że może ten dym + odgłosy dotyczą jednej usterki...

 

Dodano: 29 gru 2012 - 12:40

Rozwiązanie problemu

Nie udało mi się uzyskać pomocy od Forumowiczów, ale problem wydaje się rozwiązany.

Wymiana i naprawy:

- cewka zapłonowa na Beru ZS-052

- wymiana części środkowej tłumika

Po diagnostyce okazało się, że jedna z cewek była uszkodzona w związku z czym nie spalało się paliwo, które musiało się dostawać do wydechu.

Obawiałem się uszkodzenia katalizatora, ale patrząc od strony tłumika środkowego, wszystko było okej.

Wymieniona została część środkowa, ponieważ to w niej brzęczały jakieś elementy po przygazowaniu samochodu i wpadały w rezonans.

Niestety nie chciały wypaść, a w wycinanie i następnie spawanie wolałem ominąć.

Jeśli chodzi o dym z rury, nie widać ubytków płynu chłodzącego, więc zobaczę jak będzie dalej się zachowywał.

Wyczyściłem tez silniczek krokowy, żeby sprawdzić falujące obroty biegu jałowego. Jest to tańsza opcja niż wymiana od razu MAP sensora.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!