Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pasek klinowy


__Robert__

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie dzisiaj próbowałem wymienic paserk klinowy pompywspomaganie i sprężarki klimatyzacji, powiedzcie mi co jest napinaczem tego paska tzn co jest częścią ruchomą aby poluzować i ściągnąć pasek. Tam jest taka śruba ale jak ja odkręciłem to nie szło nic ruszyc, jest tam taka rolka i mi sie wydawało że to ona własnie jest ta częścią ruchomą. Prosze powiedzcie mi cosik na ten temat bo m,nie dzisiaj szlak trrafił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na opis w książce na stronie 208-209 jak masz a jak nie to zerknij ftp://pikur.digi.pl/Manuale/Megane - jak się nie otwiera (czasami nie idzie niewiedzieć czemu) to poszukaj w dziale instrukcje jak tam wejść i ściągnij sobie pdf-a ;-) Znajdziesz tam opis i zdjęcia, które śruby trza poluzować - powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że wszystkie śruby poluzowałem i za cholerę nie chce się pasek poluzować. Mam książkę i właściwie na obrazku ze strony 209 nic nie wynika, pokazane jest tylko jak regulować naciąg, ale które śruby odkręcić to już nie pokazali, a wiesz może co jest napinaczem tego cholernego paska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może trzeba też poluzować 1 z rys. 7.13 ;-)

Czyli - odkręciłeś śruby mocowania pompy do jej wspornika :mrgreen:

Dla naszej wersji jest pokazana na 7.14 - 1 - nakrętka blokwania śruby regulacji naciągu i 2 śruba regulacji naciągu. O innym naciągu nie wiem.

 

Wiem bo też ma z klimą ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, ten rys. ( 7.13 ) jest bez klimy a w moim jest klima i jest tak jak na rys. ze strony 209. Musze dojść do tego bo mnie to wkurza, ja podejrzewam, że ta rolka jest napinaczem ( rys. 7,15 ) i ona sie zatarła czy cos w tym rodzju, sam już nie wiem. Dzisiaj kręciłem chyba z godzine i nie mam pojecia jak to jest tam rozwiazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pare dni temu wymieniałem pasek w swojej meganie. Nic nie luzowałem tylko podniosłem do góry napinacz paska za pomocą mocnego :-> śrubokręta do góry(zaparłem go o silnik, da się to zrobić), druga osoba w tym czasie musi zdjąć pasek, następnie trzeba się troszkę pogimnastykować by założyc nowy pasek, zaczynamy zakładać od dołu, poprzez wszystkie rolki prowadzące

(dokładnie trzeba zobaczyć jak idzie pasek przed wymianą!!!) a kończymy na górze... Dodam, że jedna osoba tego nie zrobi, potrzeba jeszcze kogoś do pomocy, trzeba bardzo uważać by śrubokręt nie zjechał z silnika! cała operacja trwała dokładnie 10minutek... :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sama nazwa wskazuje do tego celu masz napinacz, który musiałeś jakimś sposobem (jeśli nie masz jakiegoś ściągacza, by go użyć) ścisnąć, pasek automatycznie sam się naciąga po puszczeniu napinacza, po to jest napinacz i sprężyna w napinaczu paska....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, masz racje te śruby trzeba poluzować ale i tak trzeba czymś podnieść całom rolke do góry by zluzować cały napinacz i zdjąć pasek... następnie trzeba z czuciem naciągnąć napinacz nie za mocno i nie za słabo, by pasek nie slizgał się po rolkach... ale dałeś sobie rade więc jest OK!!! Pozdr, ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!