Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pasek klinowy


__Robert__

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie dzisiaj próbowałem wymienic paserk klinowy pompywspomaganie i sprężarki klimatyzacji, powiedzcie mi co jest napinaczem tego paska tzn co jest częścią ruchomą aby poluzować i ściągnąć pasek. Tam jest taka śruba ale jak ja odkręciłem to nie szło nic ruszyc, jest tam taka rolka i mi sie wydawało że to ona własnie jest ta częścią ruchomą. Prosze powiedzcie mi cosik na ten temat bo m,nie dzisiaj szlak trrafił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na opis w książce na stronie 208-209 jak masz a jak nie to zerknij ftp://pikur.digi.pl/Manuale/Megane - jak się nie otwiera (czasami nie idzie niewiedzieć czemu) to poszukaj w dziale instrukcje jak tam wejść i ściągnij sobie pdf-a ;-) Znajdziesz tam opis i zdjęcia, które śruby trza poluzować - powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że wszystkie śruby poluzowałem i za cholerę nie chce się pasek poluzować. Mam książkę i właściwie na obrazku ze strony 209 nic nie wynika, pokazane jest tylko jak regulować naciąg, ale które śruby odkręcić to już nie pokazali, a wiesz może co jest napinaczem tego cholernego paska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może trzeba też poluzować 1 z rys. 7.13 ;-)

Czyli - odkręciłeś śruby mocowania pompy do jej wspornika :mrgreen:

Dla naszej wersji jest pokazana na 7.14 - 1 - nakrętka blokwania śruby regulacji naciągu i 2 śruba regulacji naciągu. O innym naciągu nie wiem.

 

Wiem bo też ma z klimą ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, ten rys. ( 7.13 ) jest bez klimy a w moim jest klima i jest tak jak na rys. ze strony 209. Musze dojść do tego bo mnie to wkurza, ja podejrzewam, że ta rolka jest napinaczem ( rys. 7,15 ) i ona sie zatarła czy cos w tym rodzju, sam już nie wiem. Dzisiaj kręciłem chyba z godzine i nie mam pojecia jak to jest tam rozwiazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pare dni temu wymieniałem pasek w swojej meganie. Nic nie luzowałem tylko podniosłem do góry napinacz paska za pomocą mocnego :-> śrubokręta do góry(zaparłem go o silnik, da się to zrobić), druga osoba w tym czasie musi zdjąć pasek, następnie trzeba się troszkę pogimnastykować by założyc nowy pasek, zaczynamy zakładać od dołu, poprzez wszystkie rolki prowadzące

(dokładnie trzeba zobaczyć jak idzie pasek przed wymianą!!!) a kończymy na górze... Dodam, że jedna osoba tego nie zrobi, potrzeba jeszcze kogoś do pomocy, trzeba bardzo uważać by śrubokręt nie zjechał z silnika! cała operacja trwała dokładnie 10minutek... :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sama nazwa wskazuje do tego celu masz napinacz, który musiałeś jakimś sposobem (jeśli nie masz jakiegoś ściągacza, by go użyć) ścisnąć, pasek automatycznie sam się naciąga po puszczeniu napinacza, po to jest napinacz i sprężyna w napinaczu paska....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, masz racje te śruby trzeba poluzować ale i tak trzeba czymś podnieść całom rolke do góry by zluzować cały napinacz i zdjąć pasek... następnie trzeba z czuciem naciągnąć napinacz nie za mocno i nie za słabo, by pasek nie slizgał się po rolkach... ale dałeś sobie rade więc jest OK!!! Pozdr, ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!