Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik podciśnienia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem. Jak wiadomo u megi odwieczny problem to obroty biegu jałowego. W mojej Mogi od dłuższego czasu był z tym problem ale jakoś nie przejmowałem się tym za bardzo. A teraz mam inny problem. Megi po nocy odpaliła od strzału. Przejechałem 15km zostawiłem autko na jakaś godzine i już nie chciała odpalić. Po całej nocy rano mnie coś tkneło i wcisnąłem przycisk ten w silniku który odłącza zasilanie po uderzeniu. Choć ja w nic nie uderzyłem. Autko odpaliło chodziło przez 10min normalnie aż zgasło potem po odpaleniu autko wbija na obroty 5tys i nie chcą spaść po włączeniu gazu(LPG) autko gaśnie. Wyciściłem silnik krokowy nic nie pomogło. Lecz zacząłem odpinać czujniki najpierw czujnik położenia przepustnicy, silnik nie odpalił potem odłączyłem czujnik podciśnienia. obroty spadają ale nie utrzymują się na danym poziomie ciągle trzeba dodawać gazu żeby nie zgasł silnik. Po podłączeniu czujnika ponownie znowu wbijają obroty na 5tys i nie spadają. Czy to oznacza że czujnik podciśnienia jest uszkodzony?? Miałem pęknięty wężyk ale uszczelnienie go nic nie pomogło. Żeby sprawdzić autko muszę podjechać do kumpla i pytanie czy ewentualnie kupić czujnik czy silnik krokowy??

 

Dodano: 30 gru 2012 - 13:26

Aktualizacja:

WYmieniłem czujnik jak się okazało to nic nie dało. Stwierdziłem że wsiądę w auto i pojade nim do domu w Gdańsku mam większe możliwości. Jak się okazało co skrzyżowanie auto gasło po odpaleniu wchodziło na bardzo wysokie oboty 5-6tyś, i nie ważne czy jechałem na gazie czy na benzynie w trakcie jazdy zapalała się kontrolka EKG :!: czyli coś z elektryką i ewidentnie autko traciło na mocy. Na sam koniec pod blokiem tak się przydusił że fuknął mi olejem ale nie mam pojęcia skąd. Generalnie 3 oraz 4 świaca zalana olejem i trójnik chłodziwa tam gdzie wkręcone są czujniki temperatury. W poniedziałek jadę na warsztat pod kompa zobycz c się dzieję. A może ktoś wie skąd mogło wydobyć się ten olej może to być spod uszczelki klawiatury?? Bo ostatnio mi popusćiła i autko zaczeło się mocno pocić ale nie wiem czy tak by mogło żygnąć z tamtąd ten olej,

 

Dodano: 31 gru 2012 - 13:48

Kolejny dzień walki zakończony sukcesem

Witam

Po długich walkach znalazłem przyczynę uszkodzenia. Ale tutaj tego jednak nie znalazłem. Uszkodzeniu uległ wężyk ale nie ten od MAP sensor. Uszkodzony wężyk zaznaczyłem na rysunku.

Teraz podczas jazdy jedynie od czasu do czasu wchodzi mi kontrolka cheek enginer (EKG) ale samochód chodzi normalnie może trzeba zrobić reset kompa??

post-28702-0-24459700-1356958094_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk ten nie ma żadnego powiązania z wyskakującą kontrolką EKG. Powodem zapalania się tej kontroli może być słaba masa komputera, która jest przykręcona na łapie alternatora obok plecionki masy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem reset komputera kontrolka już się nie zapala. Samochód trochę ciężko odpala. I na postoju na benzynie obroty falują 1000-1500. Do tego na benzynie jak się rozgrzeje silnik to szarpie i chodzi jak ciągnik. Czy to może być któryś z wtrysków ?? Czy raczej cewka zapłonowa?? Na gazie mam tylko problem z falującymi obrotami 500-900. Tutaj bede musiał zmierzyć czujnik połozenia przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyść wężyk od map sensora i później odczep map sensor z uchwytu i odwróć do góry nogami. Niech sobie dynda tylko żeby był odwrócony. Jeśli obroty już przestaną falować to znaczy map sensor do wymiany.

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!