Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające wolne obroty


Rekomendowane odpowiedzi

krokowy ok. nowy.

To,że nowy nie znaczy że szybki.Ja mam krokowca za trzy dychy i na zimnym obroty spadają przy zmianie biegów do 100-200 ale od razu się podnoszą.Dzieje się tak dlatego,że podczas ruszania i jazdy krokowy zamyka kanał powietrza dodatkowego.Przy zwalnianiu pedału gazu przepustnica nagle się zamyka a krokowy nie zdąży na czas otworzyć kanału.Tak się dzieje jak jest już brudny i ma opory ruchu..albo słabą reakcję na napięcie sterownika. Edytowane przez tom2125
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat... Witam wszystkich. Mam tak samo jak kolega zaczynajacy temat... gasnie na zimnym. Ja zawory regulowałem wczoraj i nic to nie daje a jutro bede mial nowy krokowiec i zobaczymy czy to cos zmieni...dam odpowiedz. Jeszcze zaznacze ze gasniecie nie wystepowało wczesniej(u mnie) czyli przed tym jak wymienialem uszczelke pod głowica.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:!: Jeżeli nie było gaśnięcia przed wymianą uszczelki i nic poza tym nie było robione to jednak stawiam na regulację zaworów.(uboga mieszanka)

Wyżej pisałem o krokowcu ale u mnie przyczyną przygasania jest też LPG.

Na zimnym LPG przygasa mocno bo za uboga mieszanka na wolnych.Ta uboga mieszanka LPG rozjeżdża mi mapę PB i po pewnym czasie zaczyna przygasać też. Wystarczy,że pojeżdżę jeden dzień na PB i wraca do normy.Nie robię z tym nic bo za zimno :!:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powracając do tematu: silnik krokowy nowy,zawory wyregulowane,zmieniony czujnik temperatury wody na nowy a samochód nadal gaśnie na zimnym...co to może być ? obroty przy hamowaniu spadają do zera i gaśnie tylko na zimnym,na ciepłym nieznacznie falują przy hamowaniu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zaznacze ze gasniecie nie wystepowało wczesniej(u mnie) czyli przed tym jak wymienialem uszczelke pod głowica.

Sprawdź masę sterownika.Przykręcona z tyłu do bloku silnika obok głównej plecionki masy.Lewa strona,patrząc z przodu.
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z masa wszystko ok kolego :!: moze to inne czujniki np:oleju,powietrza itp. Mi sie wydaje ze to cos zwiazane z temperatura. Wiesz co odpowiada za tak jak by ?[ssanie] w tym silniku oczywiscie nie ma on ssania ale sam automatycznie na zimnym daje on wieksze obroty a u mnie poprostu one za szybko spadaja zanim sie rozgrzeje i dlatego mysle ze to o to chodzi.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:!: Za,,ssanie'',czyli zwiększony czas wtrysku na zimnym silniku głównie odpowiada czujnik temperatury płynu...i nie tyle zmiana jego rezystancji co napięcie widziane na nim przez sterownik.Czujnik temperatury zasysanego powietrza też.

 

Dodano: 08 sty 2013 - 11:32

za szybko spadaja zanim sie rozgrzeje

Być może dlatego,że masz zaniżone napięcie na czujniku przychodzące ze sterownika i po minucie np. ,,widzi'' on już 70* zamiast 30-40,dlatego zmniejsza czas wtrysku i mieszanka staje się trochę za uboga dla tej temperatury. Stąd przy wysprzęglaniu i hamowaniu gaśnie. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdę chwilkę to posprawdzam wszystko dokładnie,myśle ze koło soboty :!: Pozdrawiam

 

Dodano: 13 sty 2013 - 19:06

Kolejny weekend i nic nie znalazlem,napiecia na czujniki sa ok. Wciaz to samo na zimnym gasnie zazwyczaj raz a przy hamowaniu na luzie faluja nadal obroty. Macie jakies pomysly jeszcze? Ps do modratora : nie mam polskich znakow na klawiaturze z gory przepraszam.

Edytowane przez Matysny
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam dokładnie taki sam problem jak kolega (megane coupe 96r K7M 90KM). Na zimnym silniku po odpuszczeniu gazu gaśnie. Byłem ostatnio z tym u mechanika - zrobił regulację zaworów, wyczyścił przepustnicę oraz krokowy i powiedział, że jak dalej będzie przygasał to trzeba poszukać nowego najlepiej oryginalnego krokowca. Jak odebrałem auto silnik był zimny, ale nie przygasał i pracował bardzo ładnie (jak nigdy wcześniej), myślałem że problem zażegnany :D niestety już następnego ranka znowu zgasł. Wieczorem gdy silnik znów był zimny pożyczyłem od znajomego identyczny silniczek korkowy i megi już nie przygasała więc obstawiam ciągle krokowca.

 

Pytanie moje jest więc takie, czy taki silnik krokowy http://allegro.pl/silniczek-krokowy-1-6-8v-renault-oryginal-i2909063320.html będzie odpowiedni? Według numer OEM który znalazłem w necie jest on właściwy, jednak z opisu wynika że silniczek ten pasuje do 1.4 16V i 1.6 16V. Pytam bo z tego co wiem JAEGER robi części do autoryzowanych serwisów a przy tej cenie jest to dobra oferta bo inne oryginalne silniczki są dostępne w cenie ok 200-220zł.

Czy po wymianie krokowca trzeba znów go regulować za pomocą CLIPa?

 

A! Czy takie przygasanie może być efektem nieszczelnego dolotu powietrza? Mam założony dolot z airboxem i nie jestem pewny czy jest on szczelny.

Edytowane przez Tobiusz
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego: ja wymieniałem już z 5 krokowych na orginalne itp i nic mi to nie dało niestety,problem pozostaje... w środę zostawiam meganke u kolegi w warsztacie i bedzie patrzył cała instalacje,komputer itp. Myślę że coś znajdzie. Zaznaczę ze problem nie występował przed wymianą uszczelki pod głowica.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przed wymianą uszczelki pod głowicą również było dobrze. Może to jakieś fatum? będę czekał na info od Ciebie bo może to jakaś pierdoła?

 

Generalnie po wymianie uszczelki pod głowicą mechanik powiedział że podłączał auto pod clipa żeby wyregulować krokowca i że był on uszkodzony bo nie chciał działać poprawnie. Polecił kupić nowy silniczek. Kupiłem, zero zmian ale w międzyczasie odkryłem, że pęknięty był wężyk od map sensora (chyba tak się nazywa - ten co idzie do czarnej kostki przyczepionej do ścianki po prawej od krokowca) i trochę mu się poprawiło, a że było ciepło to sporadycznie gasł. Teraz jak jest zimno to problem mocno denerwujący dlatego znowu szukałem rozwiązania i po regulacji zaworów ciągle gaśnie.

 

Dodano: 13 sty 2013 - 22:32

spróbuję podmienić krokowy na parę dni od kolegi i zobaczę jak będzie. Po tym co napisał Matysny boję się, że niestety nie tędy droga :/

 

Dodano: 13 sty 2013 - 22:34

macie pomysły co jeszcze można podmienić żeby nie kupować w ciemno (jakiś czujnik czy coś) co może odpowiadać za przygasanie na zimnym silniku?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że podczas zdejmowania kolektora przy wymianie uszczelki pod głowicą, mechanik rozerwał uszczelkę od niego i założył rozerwaną. Możliwe, że założył starą uszczelkę, która nie jest już szczelna. Możliwe, że podczas zdejmowania listwy wtryskowej uszkodzone zostały oringi wtryskiwaczy lub są one niedociśnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę ze znajdę przyczyne, we wtorek wstawiam auto i będziemy działać. Myśle ze to jakaś pierdola spowodowana jakaś nieszczelnośćią lub błędnym odczytem kompa z czujników lub krokowca. Pozdrawiam. Fajnie ze nie tylko ja mam taki problem postaramy się coś znależć :D

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!