Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto stanęło podczas jazdy i nie odpala


barca8899

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, miałem dzisiaj następującą sytuację... jechałem Megane I clasicc 1.4 benzyna rocznik 1998 ok 40km/h i po dodaniu gazu auto zaczęło robić"kangurki" obroty ok 2tys dodałem mocniej gazu to po ok 20 s wskoczyły na 3tys obrotów. W pewnym momencie auto zgasło i nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie wiem czemu nie chce odpalić. Jedyne co zauważyłem to drastyczny spadek płynu chłodzącego z pozycji max na minimum zeszło... i ubytek oleju silnikowego z 6/6 teraz jest 5/6.

 

Co to może być? pompa paliwa?

 

Filtr paliwa był zmieniany jakies 10tys temu tak samo swiece i kable NW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słynne silniki 1.2 i 1.4 Renault mają pływające cylindry co za tym idzie jest możliwość że po puszczeniu uszczelki tłok nie jest wycentrowany z wałem spowodowane przesunięciem cylindra. Kolejnym tropem może być uszkodzona pompa wody w momencie kiedy skończyły się łożyska straciła osiowość i przeskoczył rozrząd. A podczas próby odpalenia słychać czy pompa chodzi nawet lepiej możesz podnieść tylną kanapę i w tedy jeszcze lepiej ją słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mechanik ma odholować auto do swojego warsztatu. Mam nadzieję, że będzie to tylko pompa wody... a koszty naprawy nie przekroczą wartości auta.

 

Jeżeli będzie to wina pompy wody, to oprucz wymiany w/w pomy co powinienem od razu dac do wymiany?

Edytowane przez barca8899
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po oględzinach mechanika stwierdzono:

- wymiana czujnika położenia wału

- nieszczelność chłodnicy

Jutro auto ma byc do odbioru. Dodatkowo wspomniał coś, że silnik "wypluwa" odrobine oleju w okolicach sprzęgła.

 

Dodano: 10 sty 2013 - 19:45

Po wymianie czujnika położenia wału auto jest jak nowe. Teraz pozostaje uszczelnienie wycieku oleju na wysokości sprzęgłą. Niepokoi mnie tylko sytuacja, że na bagnecie olej jest na maxa a komputer wskazuje poziom 2/6. Co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!