Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy, szybko spadające obroty


bioly1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od niedawna stałem się posiadaczem Renault Megane 1.9DCI kombi z 2002r. Auto bardzo fajne niby z małym przebiegiem ale jest kilka rzeczy które mnie męczą. Trochę ciężko się nim jeździ mianowicie trzeba mocno wciskać pedał gazu aby zaczoł się wmiare zbierać. Mam wrażenie że jak na swoją moc 102 konie to jest słaby nie ma takiego odejścia nawet na trzecim lub drugim biegu. Zaczyna się zbierać jakby z opóźnieniem. Po za tym zauważyłem że przy zmianach biegów bardzo szybko spadają obroty. Podłączyłem go pod klipa i pokazuje że turbina zwiększa ciśnienie. Jednak jest ono mniejsze od tego wzorcowego w programie o około 200hpa. Odpinałem już przepływomierz i nie widzę różnicy, czyściłem zawór EGR i też bez rzadnych zmian. Brak błędów w programie CLIP. Zapala bez problemów. Z góry przepraszał za chaotyczny lub niejasny opis. Pozdrawiam i proszę o jakąś pomoc. Dodam iż mam dostęp do CLIPa i mogę coś jeszcze sprawdzić jeśli byłaby taka potrzeba. Aha jeszcze jedno jak sprawdzić jaką mam wersję silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem przepływkę, egr czysciłem, przewód od odmy uszczelniłem bo był przetary, od przepływki też miał przetarcie od kolektora, wymieniłem 2 poduszki, 3 też, ale wróciełm do starej bo mam gorsze wibracje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy u Ciebie też obroty szybko spadają po zmianie biegów? A może to zapchany katalizator co tłumaczyłoby te szybkie spadanie obrotów? Czy w tym silniku są dwa katalizatory? Kiedyś jak go mocno przegazowałem to z rury wyleciało bardzo dużo tłustej sadzy. Może jednak coś jest zapchane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to znaczy szybko?

wg mnie normalnie u mnie, aczkolwiek wg mnie nie ciągnie w góre tak szybko jak powinien, np na biegu jałowym i gaz w podłogę to troche chyba mysli ale nigdy nie miałem diesla i nie wiem, daj jakiś filmik z tego co u Ciebie się dzieje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też pierwszy raz mam diesla. Co znaczy szybko spadają obroty? Jak rozpędzam samochód na kolejnych biegach np. do 3000 obr. to przy zmianach biegów kiedy wciskam sprzęgło obroty już potrafia spaść do 800. W benzyniaku spadały powoli i po puszczeniu sprzęgła nie schodziły do obrotów biegu jałowego. Może za dużo od niego wymagam,ale mam porównanie bo przez jakiś czas jeździłem citroenem berlingo z silnikiem 1.5 i auto na drugim biegu aż wciskało w fotel. Aż przyjemnie się jeździło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ciśnienie doładowania jest za niskie to podjedź do kogoś kto zajmuje się strojeniem cięgna turbo, może ktoś przy nim grzebał i teraz turbo nie umie domknąć klapki upuszczającej spaliny. Drugi powód to zepsuty egr jeżeli masz dwu pinowy tzn, podłączony na dwóch kablach to clip nie pokaże błędu niedomknięcia, może być on uszkodzony i nie domyka co oznacza że turbo pompuje w siebie a nie w dolot, to że go wyczyściłeś nie znaczy że jest już ok. Najlepiej było by zrobić podmiankę z kimś kto ma taki sam silnik :D pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę miał więcej czasu to podłączę go ponownie pod clipa i trochę z nim pojeżdżę. Sprubuję zarejestrować jakieś parametry. Coś mi sie wydaje że ciśnienie doładowania miałem około 1400hpa przy 3.5 tyś obr. Dokładniejsze wyniki będę miał jutro. Napiszcie mi na co zwrócić uwagę w programie Clip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przewody podciśnienia i elektrozawór wpiety pomiędzy gruszke turbo i pompkę podciśnienia. Elektrozawór powinien brzęczeć przy uruchomionym silniku, a cięgno regulujace wastegate powinien sie ruszać. Sprawdź ustawienie pręta przed i po włączeniu silnika. Sprawdź czy zmienił położenie. NIE RUSZAJ REGULACJI CIĘGNA TURBINY.

Szukaj czegos takiego:

http://allegro.pl/elektrozawor-zawor-turbiny-renault-1-9-dci-dti-i2967253655.html

 

Jak sprawdzisz podciśnienie i sterowanie turbina bedziemy szukac dalej. Jak dasz rade zrób kilka zdjęć komory twojego silnika moze czegos brakuje, skup się na tyle silnika, turbo, egr, czujnikach, wężykach i połączeniach. Zrobisz to bez problemu bo dostep jest dobry. Ewentualnie zawsze możesz odkręcić szara atrape silnika żeby widzieć wiecej (3 śruby).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłączyłem dzisiaj Clipa pod moją megi i okazuje się że ciśnienie doładowania na biegu jałowym wynosi około 1000hpa i wzrasta wraz ze wzrostem obrotów i około 3500 wynosi coś koło 2000hpa. Więc czyba ciśnienie mam ok. Po odłączeniu któregoś z wężyków od elektrozaworu doładowania ciśnienie jest stałe około 1000hpa i nie wzrasta wraz ze wzrostem obrotów. Przepływomierz pokazuje przepływ powietrza które zwiększa się po przegazowaniu więc chyba jest ok. Po za tym był odłączany i nie było większej różnicy. Zauważyłem że od około 2500 obr w góre z róry wydechowej zaczyna się wydobywać coś w rodzaju tłustej sadzy. Poza tym zauważyłe małą nieszczelność w górnej rurze idącej do intercolera. Była ona zaklejona taśmą jednakże po odwinięciu widać że ma przetarcie. Czy to może być powodem słabej mocy auta? Chociaż Clip pokazuje że ciśnienie doładowania jest ok. Zauważyłem jeszcze na Clipie że przy powolnym poruszaniu pedałem gazu wartość z drugiego potencjometru czasem wynosi 0V tak jak by przerywał. Czy u was temperatura paliwa na zimnym silniku też wynosi 60 stopni?

Trochę sie opisałem więc dziękuję tym co przeczytają to do końca i coś mi poradzą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!