Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnika podczas jazdy i ruszania.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jestem tu nowy, liczę na zrozumienie, przeszukałem forum w podobnych tematach, ale te rzeczy, które tam są przedstawione już przerobiłem. Problem u mnie polega na tym, że: wyjeżdżam autem na wstecznym z garażu, wszystko ok, zmieniam na jedynkę, samochód rusza i tak po chwili jazdy na pierwszym biegu, żeby rozpędzić się do 2 pojawia się pierwsze takie szarpnięcie całym autem, obroty spadają momentalnie w dół i wracają do wcześniejszych. Druga sytuacja - skręcam na skrzyżowaniu, wrzucam 2-gi bieg i chcę przyspieszyć po zmianie kierunku jazdy i niesamowite szarpanie, obroty wariują, ciągle wskazówka od nich góra-dól sobie lata, wciskam sprzęgło, sytuacja się w miarę stabilizuje, muszę obniżyć bieg i zaczynam jechać, choć nie zawsze się udaje, bo z jedynki również szarpie. Działo się to również przy normalnej jeździe na trasie. Prędkość około 80-90 i obroty np z 2tysięcy spadają do 1 i tak sobie wskazówka lata. Skończyły mi się pomysły, a wymieniłem w samochodzie już:

- kable wysokiego napięcia

- świece

- cewki

Wszystkie części zakupiłem oczywiście nowe, nieużywane, a problem nadal występuje, chociaż po zmianie cewek, które zmieniałem ostatnie jeździ się już o wiele lepiej, ale samochód jeszcze potrafi mnie szarpnąć na 1-szym biegu, albo wcześniej wspomnianym skrzyżowaniu.

 

Teraz jeszcze, jak popatrzyłem na ogólną pracę silnika na wolnych obrotach, to widać że ma takie momenty jakby się dławił, tak drży mocniej wtedy, obrotomież też lekko opada. Zauważyłem, że jak np. chcę ruszyć z 1 i puszczam najdelikatniej sprzęgło jak potrafię, troszkę gazu i auto powinno delikatnie ruszać, jednak wtedy obroty skaczą sobie z 1500 do tych najniższych itd. dopiero jak dowale solidnie gazu tak do 2,5-3 tys. i delikatnie puszczam sprzęgło to może ruszy, nie zawsze bez szarpania. Proszę o pomoc bo ja już nie daję z tym rady. Czyściłem, dmuchałem styki od sterownika, wcześniej padła mi masa, ale to zostało zrobione i było ok.

 

Nie wiem też, ale przy wilgotnej pogodzie, lub po deszczu kiedy są kałuże, gdy trochę pojeżdżę włącza mi się żółta kontrolka od ABS informująca że system nie działa. Auto jak postoi w garażu, wyschnie to ABS działa normalnie. Nie mam już siły do tego wszystkiego, proszę o pomoc.

 

Mam tu też filmik zapożyczony od kolegi z forum, tylko że moja wskazówka tylko opada, nie idzie do góry.

Oczywiście moje auto na benzynę. Nigdy nie było LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając tego typu problemy, zbliżone do moich które miewałem, chce się powiedzieć to może byc wszystko. Zauwazyłem, że w tych samochodach nawet to jak siedzisz ma znaczenie. U mnie okazała się wadliwa wiązka od komputera, było trochę łatania i jeszcze trochę mnie czeka. W każdym razie pozbyłem się dziwnych zjawisk z obrotomierzem i pracą silnika i tym samym szarpaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie cała wiązka była sprawdzana, przedmuchiwana, pryskana jakimś preparatem takim w spray'u ( nie znam się na nazwach, ale to nie WD), piny od sterownika też są zdrowe i odziwo bardzo dobrze wyglądają, zero zgnilizny itp. Dzisiaj miałem małe lutowanie przewodów przy mierniku podciśnienia, ale też nic nie pomogło, sprawdzaliśmy też ciśnienie w silniku, jest w porządku. Jutro jadę wymienić czujnik położenia wału, bo mam okazję to sprawdzić za darmo. Nie mam już siły do tego, jak to nie będzie miernik, to może poczekam na jakiś cud ? tak w ogóle, to bardzo dziękuję za odpowiedź.

 

Dodano: 07 lut 2013 - 23:19

Problem rozwiązany, winny wszystkiemu czujnik położenia wału. Po zmianie na nowy wszystko bardzo ładnie śmiga ! :)

Edytowane przez rivoN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!

 

Pozwolę sobie napisać w istniejącym temacie, by nie zaśmiecać forum, bo wiele jest wątków o tej tematyce, jednak w zasadzie wszystkie porady już chyba wyczerpałem. Od kilku miesięcy mam problemy z pracą silnika. Zaczęło się jeszcze zimą, gdy po nocnym postoju rano trzeba było długo kręcić silnikiem zanim zapalił. Im zimniejsza była noc, tym dłużej trzeba było kręcić (nierzadko do rozładowania akumulatora). Jeżeli już raz zapalił, przy kolejnych próbach zapalał "na dotyk". Gdy zrobiło się cieplej problem częściowo zniknął. Niestety po kilku tygodniach problemów pojawiło się jeszcze więcej.

 

W tej chwili bez względu na temperaturę na dworze, na zimnym silniku trzeba kręcić kilkanaście sekund zanim nastąpi zapłon, po czym natychmiast gaśnie, nawet w przypadku dodania gazu. Przy kolejnej kilkusekundowej próbie odpala. Kolejny problem, który niedawno się pojawił, to gaśnięcie silnika przy wysprzęglaniu - nie zdarza się to regularnie, ale czasami jadąc w korku może zgasnąć i kilka razy na minutę. Często także zdarza się to przy dojeżdżaniu lub postoju na światłach. Na ciepłym zapala od razu. Jeszcze jedno, co odbiera przyjemność z jazdy to dławienie się silnika na niskich obrotach - przy mocnym dodaniu gazu silnikiem potrafi mocno szarpnąć. Zdarzało się też lekkie szarpanie przy spokojnej jeździe z ok 2000 - 2500 obr/min. Najdziwniejsze jest to, że wszystkie objawy występują bardzo nieregularnie - robiąc 30 km trasę mogę ją przejechać zupełnie spokojnie, silnik pracuje płynnie i równo, choć zauważyłem, że częściej problem pojawia się zanim silnik się nagrzeje.

 

w związku z całą historią wymieniłem już:

- świece i przewody WN (rok temu, jeszcze zanim zaczęły się problemy)

- kopułkę rozdzielacza + palec, filtr paliwa, czujnik temperatury

- wyczyściłem przepustnicę

- dziś byłem sprawdzić stan zaworów - okazuje się że nie ma się do czego przyczepić, wszystko w normie

 

Będąc już u kilku mechaników, dwukrotnie auto było podpięte pod komputer, nigdy nie wyskoczyły żadne błędy. Wszyscy rozkładają ręce. Samodzielnie sprawdzałem parametry kolejnych czujników wg "Sam Naprawiam" i również wszystko w normie. Prawdę mówiąc nie mam już pojęcia co jeszcze może powodować takie objawy, przyznam, że trochę boję się jeździć tym samochodem, by w którymś momencie nie zostać na środku skrzyżowania. Może jednak ktoś jeszcze coś doradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szarpania silnikiem to miałem podobnie tylko w zakresie obrotów 1500-2000 pomogła wymiana przedniej prawej poduszki silnika. Efekt piorunujący autko nie trzęsie i jak by ciszej chodzi. Sprawdź w jakim stanie masz poduszki bo moja wyglądała ok a po wyciągnięciu okazało się że jest w 2 kawałkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

Problem rozwiązany. Każdemu, kto spotka się z podobnymi objawami, zanim zacznie brnąć w koszta i wymieniać część po części - radzę zajrzeć do skrzynki bezpieczników w podszybiu przy akumulatorze. Jest ona tak "fortunnie" umieszczona, że dostaje się do niej brud, wilgoć itp. W moim przypadku wystarczyło wyczyszczenie z mnóstwa wilgotnego brudu jaki zdążył się nazbierać przez lata między stykami i ewidentnie mieszał w elektryce. Koszt zerowy - poprawa 100%.

PS. Dziękuję także forumowiczom za wszelkie próby naprowadzenia na przyczynę problemu.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Sintar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!