Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dTI wysokie obroty po odpaleniu.


manos18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Dzisiaj po 6h przerwie po odpaleniu meganki od razu wskoczyła na obroty sięgające 2500obr/min i trwało to jakoś od 3 do 5 sekund po czym obroty spadły na właściwe. Przejechałem z 1,5km po czym meganka miałą znowu przerwe może z 10min, no i przy odpaleniu ten sam problem. Następnie ją nagrzałem do optymalnej temp. i troche ją przegoniłem gdyż pomyślałem. że może sztanga od turba coś się zapieka. Później już na ciepłym silniku wszystko grało, zostało mi sprawdzić czy to sie powtórzy jak samochód ostygnie. Mial ktoś podobny przypadek? domyslacie się od czego to mogło być? Mi od razu przyszło na myśl problemy z turbo (kończące się, jakieś nieszczelności, czy może coś ze sterowaniem). Ale coś tam zacząłem szperać po necie i koledzy z grupy vaga miewają podobne problemy i nawala u nich czujnik temp.?

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Przy niskich temp. tak sie dzieje, że poczatkowo masz wyższe obroty. Poobserwuj jeszcze, jesli problem będzie występował przy wyższych temp. to podepnij sie pod kompa. Może to tylko problem z czujnikiem temp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslę ze w dTi bedzie podobnie jak w moim dCi czyli maksymalne obroty 1100 dla temperatry ponizej -25. Gdy slnik juz nagrzany to obroty po kazdym odpaleniu będa niższe. Przy uszkodzonym potencjometrze gazu obroty stałe 1200, a gdy potencjometr gazu i czujnika hamulca sie kłuca to 1250. Najlepiej sprawdzić na Clipie. czujnik temperatury możesz sprawdzić sam. Czujnik znajduje sie w obudowie termostatu w okolicach zaworu EGR. Masz tam 2x2 piny, które sprawdzasz po przekątnych. Wartości powinny byc zblizone do siebie i będą zmieniac się z temperaturą. Jedna przekatna daje sygnał na tablicę, druga do wentylatora chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tym sęk, że zaczęło się to robić teraz kiedy sa już temperatury w okolicy 5'C. A prędzej przy -15 zgadza się wzsrastały obroty ale do tych okolic 1000obr/min a nie do 2500obr/min. Czyli jak dobrze rozumiem to czujnik temp nie robił by aż takiego zamieszania jeżeli byłby walnięty? Pozsotaje chyba diagnostyka i liczyć że to jakaś drobnostka.

Pozdrawiam!

Edytowane przez manos18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!