Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Miernik czym to się je


colln

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem zdiagnozować sobie domowym sposobem czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym (dotyczy silnika 16V po 1999r)

czujnik z InterCars

 

By to zdiagnozować należy zmierzyć opór na nóżkach nr 15 i 78. W książce mam, że powinno wynosić 4000 omów. W katalogu z interCars jest dodatkowy opis mówiący, że przy ciśnieniu 20kPa ma mieć warość 520 natomiast przy 100kPa (tu domyślam sie że to atmosferyczne jest czyli silnik nie pracuje) =4780

Odłączyłem akumulator i mierzę. Głupoty jakieś widzę.

I tak ustawiam miernik na skalę 2000 omów i widzę

czujnikpodcinienia2000cse2.jpg

mierzę jeszcze raz ale zamieniłem kabelki teraz czerwony podłączyłem do otworu nr 15 i

czujnikpodcinienia2000czn5.jpg

Przełączyłem miernik na zakres 20K i mierzę jeszcze raz i tak jest

czujnikpodcinienia20kczxn0.jpg

W takim razie tez spróbowałem zamienić kabelki i podłaczyłem czerwony do otworu nr 15 i

czujnikpodcinienia20kczcp8.jpg

i tu wynik otrzymałem mozna powiedzieć taki sam?

 

Powiedzcie mi co jest grane co źle robię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co oznaczają pierwsze pomiary ale wiem na pewno, że opór mierzony w jedną czy drugą stronę powinien dać taki sam wynik. To nie jest napięcie prądu stałego, natężenie prądu czy kondensator elektrolityczny.

Spróbuj pomierzyć jakieś oporniki, bo może to miernik jest skopany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opór mierzony w jedną czy drugą stronę powinien dać taki sam wynik.

 

Spróbuj pomierzyć jakieś oporniki, bo może to miernik jest skopany.

 

też tak myślę i dlatego napisałem że głupoty widze. miernik inne opory mierzy w obie strony jednakowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bateria nowa. Nózki na 100% te co trzeba. Żeby dobrze łaczyło odciąłem te grube końcówki od miernika i same druciki lekko skleiłem cyną - idealnie pasują. Tym samym miernikiem sprawdzałem tez czujnik temperatury, impulsator, czujnik temperatury zasysanego powietrza i tam normalnie pokazuje.

Kurcze może tu trza co innego mierzyc (nie opór)?

Sprawdźcie mnie te 100kPa to jest atmosferyczne ciśnienie czyli przy wyłączonym tak jak mówię powinno być ok ponad 4000 omów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

colln,

Ja bym to zrobił tak:

- czujnik wymontował przez pociągnięcie go do góry (trzyma go tylko oring)

- wypiął go z instalacji (trzy- pinowa standardowa wtyczka)

- położyć go na stół w domku lub garażu i zbadać

 

Jest to czujnik oporowy więc biegunowość tak jak wyżej napisano nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tylko któremu odczytowi wierzyc. Mam ustawić miernik na 20K ? Wtedy ten odczyt 4.1 byłby prawidłowy bo to znaczy ok 4100 omów? Czyli po prostu zakres 2000 jest zbyt mały i dlatego tak sie dzieje, no bo po ustawieniu na 20K niezaleznie jak podłącze to wynik mozna uznac za jednakowy? Czyli czujnik dobry? Bo mam ciut za słabe auto i wywnioskowałem, że to może byc winowajca. Kompresję auto ma lux.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

colln, no i zgadza Ci się. Fota 3, 4 przedstawiają poprawny pomiar 4,14K. Ma być 4000 omów, to jest 4Komy. To po przecinku, może być spowodowane błędem miernika, (to nie jest laboratoryjny, lecz made in china) albo różnicą w ciśnieniu. Pomiary z foty 1, 2, już w założeniu są obarczone błędem, ponieważ miernik jest przełączony na zakres DO 2000 omów (2Komy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi miernikami nieraz tak jest, jak pomiar wychodzi poza skalę to nie zawsze zobaczysz na wyświetlaczu "1" co oznacza przekroczenie zakresu, tylko właśnie takie cuda - miernik głupieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!