Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Miernik czym to się je


colln

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem zdiagnozować sobie domowym sposobem czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym (dotyczy silnika 16V po 1999r)

czujnik z InterCars

 

By to zdiagnozować należy zmierzyć opór na nóżkach nr 15 i 78. W książce mam, że powinno wynosić 4000 omów. W katalogu z interCars jest dodatkowy opis mówiący, że przy ciśnieniu 20kPa ma mieć warość 520 natomiast przy 100kPa (tu domyślam sie że to atmosferyczne jest czyli silnik nie pracuje) =4780

Odłączyłem akumulator i mierzę. Głupoty jakieś widzę.

I tak ustawiam miernik na skalę 2000 omów i widzę

czujnikpodcinienia2000cse2.jpg

mierzę jeszcze raz ale zamieniłem kabelki teraz czerwony podłączyłem do otworu nr 15 i

czujnikpodcinienia2000czn5.jpg

Przełączyłem miernik na zakres 20K i mierzę jeszcze raz i tak jest

czujnikpodcinienia20kczxn0.jpg

W takim razie tez spróbowałem zamienić kabelki i podłaczyłem czerwony do otworu nr 15 i

czujnikpodcinienia20kczcp8.jpg

i tu wynik otrzymałem mozna powiedzieć taki sam?

 

Powiedzcie mi co jest grane co źle robię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co oznaczają pierwsze pomiary ale wiem na pewno, że opór mierzony w jedną czy drugą stronę powinien dać taki sam wynik. To nie jest napięcie prądu stałego, natężenie prądu czy kondensator elektrolityczny.

Spróbuj pomierzyć jakieś oporniki, bo może to miernik jest skopany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opór mierzony w jedną czy drugą stronę powinien dać taki sam wynik.

 

Spróbuj pomierzyć jakieś oporniki, bo może to miernik jest skopany.

 

też tak myślę i dlatego napisałem że głupoty widze. miernik inne opory mierzy w obie strony jednakowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bateria nowa. Nózki na 100% te co trzeba. Żeby dobrze łaczyło odciąłem te grube końcówki od miernika i same druciki lekko skleiłem cyną - idealnie pasują. Tym samym miernikiem sprawdzałem tez czujnik temperatury, impulsator, czujnik temperatury zasysanego powietrza i tam normalnie pokazuje.

Kurcze może tu trza co innego mierzyc (nie opór)?

Sprawdźcie mnie te 100kPa to jest atmosferyczne ciśnienie czyli przy wyłączonym tak jak mówię powinno być ok ponad 4000 omów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

colln,

Ja bym to zrobił tak:

- czujnik wymontował przez pociągnięcie go do góry (trzyma go tylko oring)

- wypiął go z instalacji (trzy- pinowa standardowa wtyczka)

- położyć go na stół w domku lub garażu i zbadać

 

Jest to czujnik oporowy więc biegunowość tak jak wyżej napisano nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tylko któremu odczytowi wierzyc. Mam ustawić miernik na 20K ? Wtedy ten odczyt 4.1 byłby prawidłowy bo to znaczy ok 4100 omów? Czyli po prostu zakres 2000 jest zbyt mały i dlatego tak sie dzieje, no bo po ustawieniu na 20K niezaleznie jak podłącze to wynik mozna uznac za jednakowy? Czyli czujnik dobry? Bo mam ciut za słabe auto i wywnioskowałem, że to może byc winowajca. Kompresję auto ma lux.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

colln, no i zgadza Ci się. Fota 3, 4 przedstawiają poprawny pomiar 4,14K. Ma być 4000 omów, to jest 4Komy. To po przecinku, może być spowodowane błędem miernika, (to nie jest laboratoryjny, lecz made in china) albo różnicą w ciśnieniu. Pomiary z foty 1, 2, już w założeniu są obarczone błędem, ponieważ miernik jest przełączony na zakres DO 2000 omów (2Komy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi miernikami nieraz tak jest, jak pomiar wychodzi poza skalę to nie zawsze zobaczysz na wyświetlaczu "1" co oznacza przekroczenie zakresu, tylko właśnie takie cuda - miernik głupieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!