Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przerywanie podczas jazdy, duszenie, brak mocy


dest

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum, aczkolwiek od pół roku to forum dużo mi pomogło. Otóż jestem posiadaczem Renault Megane Coupe 1.6 16v rok 99 wersja po faceliftingu. Mam bardzo duży problem który po miesięcznym powtarzaniu się nie daje mi już spokoju. Otóż silnik pali od kopa, obroty przy -5 dochodzą do 1500obr/min po czym z upływem czasu spadają do 750obr/min - normalne. Jednak przy ruszaniu na zimnym silniku, jest takie coś jakby silnik nie dostawał paliwa, albo łapał lewe powietrze, szczególnie przy 2000obr/min na każdym biegu, muszę wtedy puścić nogę z gazu i jeszcze raz dodać gaz by go nie dławiło. Wspomnę też o tym, że czasami wachlarz obrotów mam na biegu jałowym, od min do 750obr/min szczególnie na światłach lub w korku. Dzisiaj jak wracałem z trasy regularnie co 5-8s przy jakiejkolwiek prędkości przerywało mi, tak jakbym puszczał nogę z gazu. Przerwanie trwa jakieś dziesiętne sekundy. Najgorszą rzeczą jest to że np włączam się do ruchu, chce szybko to zrobić, wrzucam 1dynkę, puszczam sprzęgło, dodaje gazu samochód się toczy, łapie to niby 3tys obr/min i nagle tak jakby załapie i dostaje takiej mocy że szok... Jakby nagle zaczęło wszystko pracować.

 

Cewki nowe 4 Beru, Sonda Lambda nowa, Świece 2 miesięczne, NGK czy jakoś tak, przepustnica sprawdzona, (podmianka z innej meganki o tym samym silniku) silniczek krokowy nie sprawdzany.

 

Moje pytania:

Co może być przyczyną takiego zachowania się samochodu?

Czy to może być wina wtryskiwaczy?

W tym samochodzie są kable WN? Czy jakoś tak?

Czy to może być wina ładowania alternatora?

 

PS. Jeśli umieściłem w złym dziale proszę o przeniesienie, oraz z góry przepraszam za błędy stylistyczne, starałem się napisać post zgodnie z zasadami na forum.

 

Dziękuję z góry za każdą pomoc, bo jestem laikiem w tej dziedzinie, i dopiero rozpocząłem przygodę z własnym samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia:

- wtyczka komputera

- wilgoć wokół cewek i świec

- masa silnika i akumulatora

- sprężanie na cylindrach

 

Jakie odczyty podają obie sody? Mieszanka niestechiometryczna (14.7 - 1) na niskich obrotach może takie zachowania generować.

W tym modelu nie ma przewodów wysokiego napięcia.

Ładowanie akumulatora powinno wynosić 13.8V - 14.5V (wartość min i max).

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilgoć w cewkach odpada, przy wymianie w piątek cewek sprawdzone, stare cewki Denso sądzę że są dobre, bo tak samo się zachowuje samochód jak na tych Beru, więc kasę możliwe że wydałem w błoto. Zaraz jadę do elektryka, i na te wszystkie pytania odpowiem jak wrócę.

 

Jeszcze mam pytanie odnośnie immo, czy ominięta blokada immo może takie objawy powodować? Tzn. poprzedni właściciel zgubił kluczyk, i na tym drugim kluczyku po odpaleniu kontrolka immo nie gaśnie, tylko cały czas mruga bardzo szybko w czasie jazdy, mnie to nie przeszkadza, wcale, zawsze samochód odpala nawet na -20 gdzie stoi całą noc na dworze jak mam 3cią zmianę w pracy.

 

I czy brak rury od kolektora do filtra powietrza może takie coś powodować? Bo mam rurę ale nie oryginalną, tylko taką prowizorkę zrobioną z aluminiowej rurki harmonijki, co instaluje się przy zakładaniu np. okapu. Jednak sądzę że to chyba nie ma znaczenia ale mogę się mylić.

Edytowane przez dest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa wymieniany 600km temu, a powietrza wymieniany jakoś 2-3 miesiące temu. Byłem u elektryka i na clipie. Otóż masa, ładowanie w normie. Ładowanie jak dobrze widziałem to 14.0 - 14.2V Pokazało mi błędy sondy lambda 1wszej, i błąd odparowania paliwa. Mechanik powiedział mi krótko, nie możliwe jest to żebym zajechał sondę lambda w odstępie czasu 2-3 miesięcy, gdzie objawy wtedy nie ustały i byłem święcie przekonany że to cewki. Podejrzewa przestawioną wartość paliwa w CPU, sonda lambda pokazywała wartości 728mV? najniższa a 867mV najwyższa, jeśli pomyliłem jednostki miary to sorry. Podejrzewa że poprzedni właściciel zrobił chipa, i dlatego mryga mi teraz też kontrolka od immmo, i samochód dostaje tak bogatą jak on to mówi dawkę paliwa. Co o tym sądzicie? Czy to wina komputera w samochodzie? A co do wtyczki CPU jest ona jak nowa, żadnych zaśniedziałych blaszek, żadnej wody, czysto.

Edytowane przez dest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeżeli wskazania sondy są takie jak w opisie tzn "pracuje " w zakresie ok.100mV , to znaczy ,że albo już dogorywa lub nie działa podgrzewanie.

Błąd na clipie na to właśnie wskazuje prawdopodobnie (przerwa układu podgrzewania).

Jest jeszcze jedna możliwość, sonda może pracować poprawnie i pokazywać stale "bogatą" mieszankę( podane napięcia oznaczają taką właśnie), tylko co powoduje takową "bogatość" to trzeba sprawdzić.

Stawiam jednak na sondę.

Warto też sprawdzić zawór pochłaniacza ,jeżeli jest uszkodzony i jest nieszczelny, ECU może wzbogacać mieszankę (nieszczelność zaworu-fałszywe powietrze) lecz czy do tego stopnia?..nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupię nową sondę, może coś się poprawi, ale nadal nie mam pojęcia co może wzbogacać tak mieszankę paliwa, sądziłem że jakiś chip tuning, ale co by to dało jak nie ma żadnego osprzętu, ani dolotu ani jakiś sportowych części, więc taki zabieg nic by nie dał. Jeśli zaś to nie problem z sondą, a CPU przekłamywał to jakie macie jeszcze pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Sprawdzę wtryskiwacze w przyszłym tygodniu i dam znać :notacrook: oby było to właśnie, zakupię też nową sondę, choć to dopiero wtedy jak to nie będą wtryski. Chciałem się zapytać jeszcze o błąd odparowania paliwa? Coś takiego mi na clipe wyszło, co to jest? Czy to jakiś czujnik? Ile może kosztować? I jaką ma znaczenie w samochodzie?

 

Dodano: 11 kwi 2013 - 00:22

Wtryski ok, sonda ok, i dalej takie napady ma... Czy to może być jakiś czujnik odparowywania paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Do tej pory nie rozwiązłem problemu w Meganie i chyba już nikt mi nie pomoże, minął rok a ja się bujam po mechanikach i każdy rozkłada ręce. Czy swap może być jedyną opcją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak stan katalizatora? może jest już zabity? na pewno nie bierze lewego powietrza? psikałeś jakimś samostartem/plakiem w okolicy przepustnicy czy kolektora? bo w sumie to posprawdzałeś praktycznie wszystko i jest to co najmniej dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jakoś w tygodniu pojadę na komputer i zobaczymy co dalej .

Jeszcze jedno przy przedniej lewej lampie dochodzi do niej z silnika coś od powietsza a ja mam to połamane praktycznie nie ma tego.

prosił bym o foto jak to coś wygląda.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie wiem jaki stan katalizatora, ponieważ tego nie sprawdzałem, wraz z nowym wydechem który zakupię we wtorek wywale tego kata i tak i tak, przepustnice wymieniałem 3 razy, sprawdzone z dwóch samochód, i jedna u mechanika była. Problem jest taki jakbym nie miał paliwa, tzn dodaje gaz a samochód się toczy. Zawsze takie przydławienia mam przy odpaleniu, tzn odpalę, samochód chodzi normalnie, wsiadam ruszam i po 50m zaczyna wariować. Kolejnym problemem to teraz zauważyłem, że jeśli jadę (na biegu), puszczam nogę z gazu, to na spalaniu chwilowym mam 0.0 a czasami 3.4 jakby mi sam gazu dodawał,czuję też że samochód jedzie bez mojej ingerencji w gaz, dopiero po przegazówce przestaje, problem tkwi chyba z lambdą, ale to będzie moja druga lambda w tym samochodzie. Czy ktoś jest mi wstanie polecić jakąś dobrą sondę?

Edytowane przez dest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!