Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaką uszczelkę pod głowicę wybrać 1.6 8V 90KM


breakerpc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym się poradzić którą z uszczelek wybrać do wyboru zachwalany ELRING EL219612 oraz CURTY-PAYEN BY030 ta druga jest metalowo-włóknowa i jest droższa od ELRING'a ale z doświadczenia wiem ze cena nie zawsze idzie z jakością, jest to moja pierwsza wymiana uszczelki pod głowicą więc jakbyście mogli rzucić okiem na listę zakupów i doradzić czy te części są dobre i czego ewentualnie brakuje byłbym wdzięczny lub co zmienić (takie rzeczy jak olej i płyn chłodniczy mam na uwadze :notacrook:)

Shop list :!: :

EL759370 - 45,20 PLN

Śruba głowicy cylindrów (kpl)x 1

OP 643/3 - 19,07 PLN

Filtr oleju x 1

EL219612

Uszczelka głowicy cylindrów 118,14 PLN

lub

CURTY-PAYEN BY030 183.31 PLN

EL773581 - 46,14 PLN

Uszczelka kolektora wydechowego x 1

5002988400 - 11,87 PLN

Uszczelka kolektora ssącego gumowa x 1

EL701289 - 15,52 PLN

Uszczelniacz trzonka zaworu x 8

TH6047.89J - 49,86 PLN

Termostat środka chłodzącego x 1

EL773700 - 42,42 PLN

Uszczelka pokrywy zaworów gumowa x 1

koszt części w IC = 348,22 PLN(z uszczelką ELRING)

 

Rozrząd był wymieniany 4tys Km wstecz

Edytowane przez breakerpc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja robiłem uszczelkę w minioną sobotę, uszczelkę Elringa założyłem, śruby te same ( rzecz gustu )kolektora dolotowego nie zdejmowałem a w kolektorze wylotowym pewno masz metalową uszczelkę która można założyć z powrotem ( ja założyłem + cieniutko sylikonu termoodpornego). Po złożeniu nie wlewaj od razu świeżego oleju i płynu tylko niech silnik troche popracuje żeby się zanieczyszczenia wypłukały, ja po złożeniu zalałem układ chłodzenia wodą, silnik pracował ok 30 minut po czym trochę ostygł i wodę wylałem troche syfu wypłynęło.

Edytowane przez Włodzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Uszczelka wymieniona do tego pospawany kolektor wydechowy bo miał pęknięcie, teraz pytanie po całym zabiegu mam wrażenie że megi straciła na mocy co może być przyczyną mechanik cos źle zrobił czy objaw innej usterki,

 

pogrzebalem troche na forum i teraz czy jest mozliwe ze mam zapchany tłumik koncowy bo teraz jednak uklad wydechowy jest szczelny po spawaniu kolektora

Edytowane przez breakerpc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włodzio! nie zgodzę się z Tobą, samochód bez oleju nie może chodzić ze względu na brak smarowania jest to zabronione! świeży olej + nowy filtr oleju wystarczy żeby wszystko się wypłukało to tak na marginesie.

 

Kolego w samochodzie robiłeś głowice, ale z jakiego powodu?

1.czy była robiona szczelność?

2.czy planowałeś głowice?

3. czy silnik na biegu jałowym zagrzał się chociaż raz do 90st lub włączenia wentylatora?

4. czy silnik równo pracuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana uszczelki była konieczna

1. Ubytek (wyciek ) oleju przy deklu i głowicy

2. Skaczaca temp went się zalaczal

3. No i żur w zbiorniczku wyrownawczym płynu chłodzenia

4. Była planowana głowica sam zawozilem

5. Silnik chodzi trochę przypominając diesla

 

dodaje filmik tam gdzie dociskam reka to obroty spadaja a jak troche odciagne to czarne, obroty wzrastaja na dodatek taki dziwny dzwięk dochodzi z tego czarnego ustrojstwa sluchac go na filmiku

http://www.youtube.com/watch?v=ep7chAyHNn8&feature=youtu.be

Edytowane przez breakerpc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. To czarne "ustrojstwo" to silniczek krokowy odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym (tzw.luzie). Moim zdaniem może jest niedokręcony, bądź cos nie tak z jego uszczelką lub on sam szwankuje. A co do klekotania to dokładnie klekocze jak u mnie i ja nie przejmuję się tym już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!