Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

trzesienie silnikiem, niedopalanie na 2 gary


krosowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z silnikiem 1.6 16v k4m a mianowicie nie dopala na 2 srodkowe gary co powoduje zmniejszenie mocy auta zwiekszenie spalania i nierowną pracę na wolnych obrotach. Autko sprawdzone komputerem - brak błedów. Wymiana sterownika komputera - nie pomogła. Podmiana cewek zaplonowych z pełni sprawnej megane nie pomogła. Swiece nowe. Jakies pomysly ? dodam że jest to clio II z podmienionym silnikiem z scenic 1. Na obu silnikach podobny problem a wiec przyczyna w osprzęcie musi tkwic. Cisnienie dobre na cylindrach w okolicy 10

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeskoczył ci rozrząd na klinie

Jakim klinie?

Cewki działają w parach 1-4 i 2-3. Sprawdź czy dochodzi do nich napięcie, a jak jest to czy jest masa.

Ewentualnie czy ECU podaje napięcie na te cewki.

Na Downloadzie masz schematy, pobierz sobie schemat do Scenica/Megane I PhII, będzie łatwiej ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli podmienia cewki i wszystko już posprawdzał od strony elektrycznej to zostaje usterka mechaniczna . Ja obstawiam przestawiony rozrząd może przeskoczyć pasek lub wałek i tam są kliny . Nie wiem dokładnie ale miałem kiedyś podobnie w silniku 1.8 16v reno i po zmianie cewek i wielu innych rzeczy chodził nie równo aż rzucało motorem oraz palił 16 l na sto km i okazało się że przeskoczył rozrząd na wałku.

Obstawiam rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie

Jak nie wiesz to po co wprowadzasz w błąd?

Nie ma żadnego klina

thumb_hosting_zdjec_1364593117__wal_korbowy_k4m700.jpg

1,6/16V to nie do końca to samo co 1.8/16V są pewne różnice konstrukcyjne.

Jesli podmienia cewki

Jak zmienił tylko cewki, a to obstawiam na 95%, to nic to nie da jak nie będzie dochodzić napięcie do cewek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :notacrook:

Elektromechanik, który grzebał mi przy tym aucie posprawdzał wszystko co możliwe ze strony eletrycznej. Jeżeli chodzi o rozrząd to był ustawiany przez doświadczonego mechanika z blokadą rozrządu więc to raczej też odpada.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu sprawdził bym jeszcze raz czy cewki dostają napięcie i czy jest przejście z wtyczek cewek do masy.

Moim zdaniem to uszkodzenie elektryczne, jedyne co pozostaje to ECU nie podaje napięcia na cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!