Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka service


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,z racji tego że borykam się z problemem delikatnego drżenia silnika na wolnych obrotach podjechałem dziś do mechanika podpiąć scenica pod komputer.Nie był to clip tylko jakieś inne urządzenie.Mechanik podłączył do gniazda diagnostycznego i nie wykazało żadnych błędów.Odjeżdżająć od niego zobaczyłem na desce napis service którego wcześniej nie było.Podłączył urządzenie ponownie i znów nie pokazało żadnego błędu,dodatkowo na desce nie wyświetla się żaden inny komunikat a service pali się dalej.Próbowałem odpinać aku ale to nic nie dało,service pozostał.Jak to usunąć bo denerwuje mnie okrutnie.Da się to jakoś zresetować czy muszę koniecznie na clipa,bo nie ukrywam że jest z tym problem w mojej okolicy.

Dzękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli razem z SERVICE nie świeci się inna kontrolka, to pewnie nie jest nic super poważanego, a to, że zaświecił się akurat jak wracałeś od mechanika to czysty zbieg okoliczności. Nie wyświetla czasem komunikatu o zaplanowaniu/wykonaniu przeglądu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie,teraz świeci się ten duży service,a jak scenic wymaga przeglądu to zawsze zapala mi się tylko ikonka klucza.Komunikatu nie było przed wizytą a pokazał się zaraz po podpięciu pod urządzenie diagnostyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwna sprawa, że świeci się samo SERVICE bez innych kontrolek czy nawet komunikatów. Niestety nie wiem co to może być. Może faktycznie jest to wina komunikacji z innym urządzeniem diagnostycznym niż dedykowanym ściśle do renault. Gdzieś na forum czytałem, że inne urządzenia nie tylko, że nie połączą się z wszystkimi modułami auta, to jeszcze mogą spowodować jakieś "szkody". Czy to ma zastosowanie również w tym przypadku wcale nie twierdze bo nie wiem. Może wypowie się ktoś kto zajmuje się tymi sprawami związanymi z diagnostyką komputerową.

Myślę, że najprościej będzie podpięcie auta do CLIPa i to powinno wyjaśnić sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na sobotę umówioną wizytę u mechanika celem sprawdzenia poprawnego ustawienia rozrządu i przy okazji mają się zająć tą nieszczęsną kontrolką.Jeżeli nic się nie uda wtedy będę zmuszony poszukać gdzieś clipa,no chyba że sama zgaśnie po którymś tam odpaleniu silnika.Miałem tak w poprzednim aucie więc skoro nie wyświetla żadnego komunikatu o usterce to może będzie tak też i w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś podpiąłem CREADER V pod lagune II ph 1 i błedy silnika skasował, ale zapalił sie SERWIS ABS...

Jak podłączać coś do reni to tylko CLIPA...

 

Chyba, że ktoś chce szukać przygód a nie usterek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały edit i małe rozjaśnienie sytuacji.Byłem dziś podłączyć scenica do clipa,po połączeniu się z autem clip nie pokazał żadnych błędów poza hamulcem ręcznym.Hamulec działa prawidłowo,trzyma ładnie,odpuszcza bez najmniejszego problemu.Ręczne zwalnianie też odbywa się jak wcześniej.Kontrolka zapala się na desce podczas zaciągania prawidłowo i gaśnie po zwolnieniu.Najśmieszniejsze jest to że na desce jak i na clipie nie ma żadnych komunikatów o błędzie lub nieprawidłowym działaniu ręcznego.Clip zapalił ręczny na czerwono ale po wejściu w ikonke błędów brak.Panowie specjaliści rozłożyli ręce i logicznie stwierdzili że kontrolka service zwykle zapala się z jakimś komunikatem lub clip pokazuje błąd.Nie mogą usunąć tego komunikatu z deski bo skoro nie ma zadnego błędu to nie ma jak tego zrobić, a kontrolka jak się paliła tak pali się dalej.Proponowali mi wymianę modułu ręcznego bo być może to jego wina za bagatela 250 funtów.Na pytanie co będzie gdyby okazało się, że dalej się będzie palić to rozłożyli ręce.Grzecznie podziękowałem bo stwierdziłem że skoro wszystko było w porządku przed podłączeniem do kompa i że ręczny działa dobrze to nie ma co generować kosztów.Chciałem jeszcze sprawdzić bezpiecznik od ręcznego ale nie mogę go znaleźć.Może ktoś będzie wiedział co z tym fantem począć lub miał podobny przypadek z kontrolką service bo ja zgłupiałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie dziwna sprawa, jak CLIP też nic nie pokazał. Tak jak pisałem wcześniej, nie znam się na diagnostyce komputerowej to niewiele Ci doradzę. Jeśli chodzi o lokalizację bezpiecznika to znajduje się on pod fotelem kierowcy, zaraz z przodu po otwarciu schowka jest skrzynka z bezpiecznikami. Bezpiecznik hamulca to pozycja 1- 25 A. Spróbuj wyciągnąć go na kilkanaście minut i włóż z powrotem.

 

thumb_hosting_zdjec_1365622511__bezpieczniki_pod_fotelem.jpg

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,znalazłem schemat ale nie znalazłem gdzie szukać skrzynki z nimi.Jadę w sobote znów do mechanika celem sprawdzenia rozrządu może coś wyjaśni.Dzięki i pozdrawiam

 

Edit:

 

Byłem dziś u mechanika,rozrząd ustawiony prawidłowo,zrobiona delikatna korekta.Próba skasowania kontrolki service nie udana a urządzenie nie widzi żadnego błędu.Czysto żadnych usterek w pamięci a silnik drży nadal jak drżał,servis pali się dalej.Mechanik zasugerował jeszcze map sensor,ale pewności nie miał.Nie wiem jeszcze jakie obroty powinien mieć ciepły silnik ale moje oscylują w granicach 700,trochę moim zdaniem mało.Może ktoś miał podobny problem lub gdzieś się z tym spotkał,wszelakie sugestie mile widziane bo w.... mnie strasznie pomarańczowy service na desce :)

 

Ponowny edit;

Dziś zauważyłem że problem drżenia jakby się nasilił,już nie jest wyczuwalny ręką ale widoczny gołym okiem.Podokietnik lata jak w ikarusie,ewidentnie obroty są za małe bo jak delikatnie musnę pedał gazu to wszystkie objawy ustępują.Tu pytanie czy silnik w moim scenicu posiada silniczek krokowy czy z racji tego że przepustnica jest sterowana elektronicznie to takowego nie posiadam.Czy posiadam odmę czy akurat w tym silniku tego nie.Może ma ktoś jakieś sugestie a ten temat bo krew mnie zalewa jak stoje na światłach.Wizyty u mechaników nic nie dały,clip milczy,błędów na desce brak,no poza zapaloną kontrolką service ale to pozostałość po podłączeniu urządzenia diagnostycznego nie dedykowanego.Samochód zapala ładnie,nic go nie muli,nie szarpie.Silnik to K4M D812,za wszelakie sugestie wiekie dziękuje .

 

EDIT DLA ZAINTERESOWANYCH PROBLEMEM ŚWIECĄCEJ KONTROLKI SERVICE

 

Witam ponownie,jak już wyżej pisałem miałem problem ze świecącą kontrolką service,bez żadnego błędu na desce,błędu na clipie.Napis pojawił się po podłączeniu urządzenia diagnostycznego ale nie clipa tylko czegoś uniwersalnego.Mechanicy nie potrafili tego zlikwidować,ani ponowne podłączenie boxu diagnostycznego,ani nawet clipa nic nie dawało.Na clipie stwierdzili że jak service nie jest powiązane z innym błędem to oni tego nie usuna i już.Gdzieś już nawet nie pamiętam gdzie przeczytałem że samo service gaśnie po 60 odpaleniach silnika oczywiście jeżeli nie pojawi się w międzyczasie jakiś błąd.Poczekałem tyle i nic paliło się jak wcześniej.Dziś wracając z pracy aktywowałem tempomat i service samo zgasło :) .Mi takie coś pomogło więc jak ktoś ma podobny problem to niech odczeka 60 odpaleń i włączy tempomat.Czary albo procedura,(może bzdura) ale u mnie zadziałała ;)

Edytowane przez ponuryzniwiarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Gdzieś już nawet nie pamiętam gdzie przeczytałem że samo service gaśnie po 60 odpaleniach silnika oczywiście jeżeli nie pojawi się w międzyczasie jakiś błąd.Poczekałem tyle i nic paliło się jak wcześniej.Dziś wracając z pracy aktywowałem tempomat i service samo zgasło :) .Mi takie coś pomogło więc jak ktoś ma podobny problem to niech odczeka 60 odpaleń i włączy tempomat.Czary albo procedura,(może bzdura) ale u mnie zadziałała ;)

 

Z tymi 60 uruchomieniami to istna bzdura, ale za to włączenie tempomatu to istna rewelka, kontrolka zgasła błyskawicznie jak u kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!