Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Resetujący się licznik + regularne trzaski w radiu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przejrzałem wiele tematów, natomiast wskazówki z nich nie rozwiązały mojego problemu, dlatego proszę o pomoc.

Moje auto to Megane classic I 2003r 1.4, które kupiłem ok 1 m-ca temu. Samochód był tylko w benzynie i jedynym mankamentem był resetujący się licznik (jedyna zależność resetowania się licznika jaką zauważyłem to podczas gwałtownego przyspieszania - często też na postoju sam z siebie się resetuje - tzn opadają wszystkie wskazówki, gaśnie podświetlenie i resetuje się licznik dzienny). Myślałem, ze to kwestia wymiany licznika, ale gdy założyłem instalację LPG okazało się, że czasami komputer od gazu wariuje, tzn sam przełącza na gaz, sygnalizacja "błąd sterownika" a nawet doprowadziło kilka razy do całkowitego unieuruchomienia silnika - kontrolka gazu paliła się nawet po wyłączonym zapłonie - nie można było przełączyć na benzynę ani też odpalić silnika. Jedyne co w tym momencie pomaga, to odłącznie klemy na chwilę. Gdy zaczęły się te problemy, podjechałem do gazownika, wymienili mi komputer LPG i niestety dalej dzieje się to samo.

Mierząc napięcie na klemach okazało się, ze następują chwilowe spadki napięcia nawet do 2V, 7V i tak co ok 2-3sekundy. Sprawdziłem połącznia masy, wyczyściłem klemy, podmieniałem akumulator, wymieniłem regulator napięcia na alternatorze, po podpięciu pod komputer wykazało tylko błąd sondy lambda (za katalizatorem). sprawdzałem bezpieczniki, wizualnie poprzez wyjęcie i włożenie styczników pod maską - niby wszystko ok.

Odłączyłem licznik - ale w radiu bez zmian - regularne trzaski - na biegu jałowym ok 5 trzasków na sekundę i cześtotliwość zwiększa się wraz ze wzrostem obrotów. Kupiłem cewkę i wymieniałem wszystkie po kolei i sprawdzałem trzeszczenie w radiu - niestety bez zmian. Już nie mam pomysłów co to może być. Podejrzewam, że coś z układem zapłonowym, bo tak duże zakłócenia - gaz, licznik, radio, spadające napięcie - nie generowałby jakiś uszkodzony stycznik?

Dodam jeszcze, żę silnik nie wykazuje większych objawów problemu - obroty na biegu jałowym wahają się delikatnie w granicach ok 50-100 obr/min

Czy spotkał się już ktoś z takim przypadkiem?

z góry dziękuję za wskazówki

 

 

PROBLEM ROZWIĄZANY

Okazało się, że dwie cewki robiły zakłócenia do tego stopnia, że wariowało całe napięcie, licznik i instalacja gazowa. Po wymianie cewek wszystko wróciło do normy.

Niestety po kilku tygodniach licznik znowu kasował się sporadycznie; wymieniłem świece na takie, jakie poleca producent i ja na razie 1,5m-ca spokój.

Edytowane przez blendek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!