Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem


Privilege

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z natury technicznej z moim Scenikiem.

Naturalnie zapoznałem się z wszystkimi możliwymi tematami w tej sprawie, sporo mi podpowiedziały i ukierunkowały na problematykę.

Ale zawsze jest "ale" czy oby na pewno rozwiązują one konkretnie mój problem.

Wybieram się w piątek do mechanika i przyznam, że przy waszej pomocy chcę unikną wyliczanki jaką zaraz przedstawię i zbędnych kosztów na które może mnie narazić mechanik naciągacz.

Jednakże o samym problemie.

Od kilku dni zauważyłem problemy z odpalaniem na zimnym silniku, przy ujemnych lub zerowej temperaturze - niby nic dziwnego gdyby silnik nie łapał za 4-6 razem.

Problem ten jednak był nieregularny czasem za 6, czasem za 2 czasem za 4 - niby świece żarowe, choć nie było to aż tak dokuczliwe.

Jednakże problem ten zagłębił się gdy po odpaleniu silnik wydmuchiwał biały dym dość intensywnie ale krótko.

Nie trzeba było długo czekać i wyskoczył nowy objaw - problem z odpalaniem + nierówna praca zimnego silnika, ewidentnie nie odpalał na wszystkich cylindrach.

Dopiero po paru minutach jak silnik się rozgrzał zaczęły zatrybiać pozostałe cylindry. Zabieg lekkiego dogazowania przyspieszał ten proces i potem wszytko było ok.

No to mamy już świece, wtryski i ewentualnie czujnik położenia wału.

Ale jak w zegarku kolejne dni przyniosły nowe objawy, a w zasadzie objaw.

1. Nie odpala regularnie za pierwszym razem średnio za 3-4 razem;

2. Puszcza biały dym z rury wydechowej po odpaleniu;

3. Silnik nie pali na wszystkich cylindrach przy zimnym silniku;

4. ...

Otóż czwarty objaw to po dłuższej pracy [ jeździe ] gdy silnik jest już rozgrzany [ po ok 60 km lub 50 min pracy ] nagle gubi obroty na dolnych obrotach tj. na postoju. Nie było jeszcze tak aby zgasł, ale silnik jest na tyle słaby, że na jedynce z ledwością rusza i muszę dobrze uważać aby nie zadusił się, po przejściu powyżej 1,5 tyś obrotu czyli od drugiego biegu już leci normalnie, aczkolwiek w czasie jazdy daje się odczuć nierówną pracę, a w zasadzie wibracje silnika.

i pytanie czy to koło rozrządu bo chyba nie poduszki?

Podsumowanie

1. Nie odpala regularnie za pierwszym razem średnio za 3-4 razem;

2. Puszcza biały dym z rury wydechowej po odpaleniu;

3. Silnik nie pali na wszystkich cylindrach przy zimnym silniku;

4. Silnik wibruje na postoju przy rozgrzanym silniku.

Wiem najprościej zmienić auto, ale lubię Scenika.

Informacje pomocnicze:

- tankuje głównie na Auchan, LukOil, rzadko inne stacje;

- olej Mobli;

- auto dziennie przejeżdża ok 140 km;

- 1,5 miesiąca temu regenerowana była turbina - szukam też związku obecnych usterek z tym zabiegiem;

- od roku (poprzedniej zimy) komputer wyświetla mi komunikat aby sprawdzić wtryski, do tej pory nic z tym nie robiłem, ani auto nie zachowywało się inaczej;

- przebieg ok 180 000;

- silnik 1.9 dci 120km

Za wszelkie pomocne uwagi będę wdzięczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja myślę, że jeżeli komputer od roku pokazuje komunikat o wtryskach to już rok temu powinieneś je sprawdzić. Komputer z "kosmosu" sobie tego problemu nie wziął. Wiem, że wtryski to nie jest tania zabawa ale kiedy trzeba to trzeba to zrobić i już. Stawiałbym, że to właśnie wtryski padły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objaw 5. auto w ogóle nie odpala.

Szkoda, że tylko jedna wypowiedź w temacie.

Dziś auto całkowicie odmówiło posłuszeństwa.

Silnik niby kreci ale nic a nic nie drgnie.

Lekko poluźniłem, zaworki przy wtryskach od paliwa aby sprawdzić czy pompa podaje paliwo i niby podaje...

Ciekawostka kolejna to to że w silniku był totalny brak oleju, nawet bagnet się nie moczył, a dzień wcześniej zrobiłem nim 180 kilometrów i nawet lampka kontroli oleju się nie zaświeciła, a komunikat przy odpalaniu powiadamiał że oil level ok. ok 1,5 msc temu przy regeneracji turbiny olej był wlany na maksa, nie zauważyłem też aby z pod silnika coś kapało.

Jutro laweta i jakiś porządny serwis trzeba zrobić.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak oleju, brak miejsca wycieku i bisały dym - turbosprężarka do regeneracji (założę sięw intercoolerze będziesz miał olej).

Cieżko odpala, nie pracuje równomiernie, wibracje - do sprawdzenie kompresja silnika i lejace wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!