Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem


Privilege

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z natury technicznej z moim Scenikiem.

Naturalnie zapoznałem się z wszystkimi możliwymi tematami w tej sprawie, sporo mi podpowiedziały i ukierunkowały na problematykę.

Ale zawsze jest "ale" czy oby na pewno rozwiązują one konkretnie mój problem.

Wybieram się w piątek do mechanika i przyznam, że przy waszej pomocy chcę unikną wyliczanki jaką zaraz przedstawię i zbędnych kosztów na które może mnie narazić mechanik naciągacz.

Jednakże o samym problemie.

Od kilku dni zauważyłem problemy z odpalaniem na zimnym silniku, przy ujemnych lub zerowej temperaturze - niby nic dziwnego gdyby silnik nie łapał za 4-6 razem.

Problem ten jednak był nieregularny czasem za 6, czasem za 2 czasem za 4 - niby świece żarowe, choć nie było to aż tak dokuczliwe.

Jednakże problem ten zagłębił się gdy po odpaleniu silnik wydmuchiwał biały dym dość intensywnie ale krótko.

Nie trzeba było długo czekać i wyskoczył nowy objaw - problem z odpalaniem + nierówna praca zimnego silnika, ewidentnie nie odpalał na wszystkich cylindrach.

Dopiero po paru minutach jak silnik się rozgrzał zaczęły zatrybiać pozostałe cylindry. Zabieg lekkiego dogazowania przyspieszał ten proces i potem wszytko było ok.

No to mamy już świece, wtryski i ewentualnie czujnik położenia wału.

Ale jak w zegarku kolejne dni przyniosły nowe objawy, a w zasadzie objaw.

1. Nie odpala regularnie za pierwszym razem średnio za 3-4 razem;

2. Puszcza biały dym z rury wydechowej po odpaleniu;

3. Silnik nie pali na wszystkich cylindrach przy zimnym silniku;

4. ...

Otóż czwarty objaw to po dłuższej pracy [ jeździe ] gdy silnik jest już rozgrzany [ po ok 60 km lub 50 min pracy ] nagle gubi obroty na dolnych obrotach tj. na postoju. Nie było jeszcze tak aby zgasł, ale silnik jest na tyle słaby, że na jedynce z ledwością rusza i muszę dobrze uważać aby nie zadusił się, po przejściu powyżej 1,5 tyś obrotu czyli od drugiego biegu już leci normalnie, aczkolwiek w czasie jazdy daje się odczuć nierówną pracę, a w zasadzie wibracje silnika.

i pytanie czy to koło rozrządu bo chyba nie poduszki?

Podsumowanie

1. Nie odpala regularnie za pierwszym razem średnio za 3-4 razem;

2. Puszcza biały dym z rury wydechowej po odpaleniu;

3. Silnik nie pali na wszystkich cylindrach przy zimnym silniku;

4. Silnik wibruje na postoju przy rozgrzanym silniku.

Wiem najprościej zmienić auto, ale lubię Scenika.

Informacje pomocnicze:

- tankuje głównie na Auchan, LukOil, rzadko inne stacje;

- olej Mobli;

- auto dziennie przejeżdża ok 140 km;

- 1,5 miesiąca temu regenerowana była turbina - szukam też związku obecnych usterek z tym zabiegiem;

- od roku (poprzedniej zimy) komputer wyświetla mi komunikat aby sprawdzić wtryski, do tej pory nic z tym nie robiłem, ani auto nie zachowywało się inaczej;

- przebieg ok 180 000;

- silnik 1.9 dci 120km

Za wszelkie pomocne uwagi będę wdzięczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja myślę, że jeżeli komputer od roku pokazuje komunikat o wtryskach to już rok temu powinieneś je sprawdzić. Komputer z "kosmosu" sobie tego problemu nie wziął. Wiem, że wtryski to nie jest tania zabawa ale kiedy trzeba to trzeba to zrobić i już. Stawiałbym, że to właśnie wtryski padły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objaw 5. auto w ogóle nie odpala.

Szkoda, że tylko jedna wypowiedź w temacie.

Dziś auto całkowicie odmówiło posłuszeństwa.

Silnik niby kreci ale nic a nic nie drgnie.

Lekko poluźniłem, zaworki przy wtryskach od paliwa aby sprawdzić czy pompa podaje paliwo i niby podaje...

Ciekawostka kolejna to to że w silniku był totalny brak oleju, nawet bagnet się nie moczył, a dzień wcześniej zrobiłem nim 180 kilometrów i nawet lampka kontroli oleju się nie zaświeciła, a komunikat przy odpalaniu powiadamiał że oil level ok. ok 1,5 msc temu przy regeneracji turbiny olej był wlany na maksa, nie zauważyłem też aby z pod silnika coś kapało.

Jutro laweta i jakiś porządny serwis trzeba zrobić.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak oleju, brak miejsca wycieku i bisały dym - turbosprężarka do regeneracji (założę sięw intercoolerze będziesz miał olej).

Cieżko odpala, nie pracuje równomiernie, wibracje - do sprawdzenie kompresja silnika i lejace wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!