Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpanie silnika i błąd za niskie ciśnienie na rampie


bioly1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moją megi gdyż ostatnio jak ją odpalę i zaczynam jechać zaczyna szarpać silnikiem. Zrobi tak parę razy po czym jedzie normalnie. Kiedyś po dłuższej trasie przy wyprzedzaniu również zaczeła szarpać aż silnik zgasł i zapaliły sie czerwone kontrolki STOP i kontrolka wtrysku z napisem stop. Po kilku próbach samochód zapalił ale owe kontrolki świeciły już cały czas. Po wizycie u elektryka okazało się że komputer zapamiętał błąd: za niskie ciśnienie na rampie. Po wykasowaniu kontrolki zgasły i ciśnienie na rampie było w normie. Dzisiaj jak wracałem z pracy było podobnie. Podczas jazdy zaczeło szarpać silnikiem i gdy gwałtownie przyśpieszyłem silnik zgasł i zaświeciły się owe kontrolki. Wymieniłem filtr powietrza i filtr paliwa, tankowałem już paliwo z różnych stacji nawet dodałem do baku jakiś dodatek do czyszczenia wtrysków i nic to nie pomogło. Na komputerze tylko ten jeden błąd. Dodam że czasem lekko falują niskie obroty.

Z góry dziękuję za jakieś sugestie. Silnik 1.9 DCI 125 tyś km nie kopci, lekko odpala.

 

Dodano: 11 kwi 2013 - 20:12

Przeczytałem dzisiaj błędy i było iż aż 5: za wysokie ciśnienie paliwa, za niskie ciśnienie paliwa, wyciek paliwa, za niskie ciśnienie paliwa, niskie ciśnienie na listwie. Czy może być to wina regulatora ciśnienia a może czujnika ciśnienia, a może pompy? Co wy o tym myślicie? Nie za bardzo mam jak podjechać tym autem do mechanika bo obecnie jestem nim w Niemczech. Dodam że przed usterką zapsikałem kontaktem wtyczki od tych czujników oraz od sterownika silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie macie ciśnienie w waszych 1.9 dci? Mi CLIP pokazuje na wolnych obrotach około 300 barów a jak zwiększam obroty do 3000 to i ciśnienie wzrasta do około 500 barów.

Czy regulator ciśnienia nie powinien utrzymywać jednakowego ciśnienia bez względu na obroty silnika? Jak jest u was i ile powinno wynosić to ciśnienie paliwa?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jeszcze raz. Auto jeździło poprawnie. Zaaplikowałeś "konatk" i zaczęły dziać sie takie rzeczy? Sprawdź połączenia tam gdzie psikałeś. Wyczysć do sucha. Podjedź gdzieś do serwisu i zpaytaj czy nie podmienią Ci czujnika ciśnienia paliwa i sprawdź jak się będzie auto zachowywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kontakt" zapodałem jako lekarstwo na szarpania silnika. Niestety nie pomogło połączenia już sprawdzałem złącza dodatkowo pozaciskałem. Dziwi mnie to różne ciśnienie paliwa wyświetlane na Clipie stąd pytanie o ciśnienie w waszych autach. Nie mam za bardzo gdzie podjechać gdzyż jestem teraz w Niemczech. Nie wiem czy wymienić czujnik ciśnienia czy raczej zawór regulacji ciśnienia. Czy jakby był uszkodzony czujnik ciśnienia to samochodem też by szarpało? Mam wrażenie że jak samochód się trochę nagrzeje to przestaje już szarpać. Strach jechać do Polski. W związku z tym proszę o jakąś pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jałowym u mnie pokazuje ok 330 barów. Na postoju gazujac nigdy nie osiąniesz wysokiego ciśnienia bo nie ma takiej potrzeby, ECU odpowiednio steruje dawką. Zrób test pod obciążeniem na drodze. Przeciagnij go od 1000-4000 na 3,4 biegu pod delikatna górke i zobacz co komputer wyswietli w trakcie jazdy.

Mozesz wypiąc czujnik ciśnienia i zobaczyc czy jest róznica w jeździe. Sprawdź czy nie masz wycieków paliwa na rampie CR lub czy regulator ciśnienia się nie zawiesza. Moze pompka paliwa przed pompą CR się zacina i nie podaje paliwa?

 

http://megane.com.pl/topic/38549-niewielkie-falowanie-obrotow-19-dci/

Moze sie przyda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Dziś gdy na zewnątrz było okolo 5 stopni auto w ogóle nie chciało odpalić po nocy. Po kilku prubach zaskoczyło ale znowu zaczeło szarpać. Po odpięciu czujnika ciśnienia paliwa również szarpało. Wycieków paliwa nie mam nigdzie. Jak szarpie to widać spadki ciśnienia na Clipie. Jak sprawdzić czy regulator ciśnienia się nie zawiesza? Ile czasu u was pracuje pompka paliwa i gdzie w 1.9 dci sie ona znajduje? Aha i jeszcze jedno chcę samemu zrobić test przelewowy tylko nie wiem jak podłączyć wężyki? Czy zaślepić przewód powrotny ten przy pompie? Z której strony wtryskiwacza założyć przewód przelewowy i czy zaślepić jego drugą stronę?

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakich granicach wachały sie skoki napięcia (min-max)? Po odpięciu czujnika ciśninia CR obroty zawsze falują. Przy właczonym silniku pompka pracuje cały czas, po przekręceniu stacyjki na start działa przez ok 30s. Pompka znajduję się na nadkolu po stronie pasażera na wysokości nóg. Odkręcasz koło, demontujesz plastikowe nadkola i dojdziesz do pompki. Można sprawdzić pompkę - powinna utrzymywac ciśnienie od 2,5-4bar ( cieżko sprawdzić) oraz dawać od 80-100L/h (wystarczy odłączyć wężyk od filtra paliwa i przez 30s powinno wypłynąc ok 0,65-0,85 L paliwa). Czujnik ciśnienia CR powinien miec pomiędzy ścieżkami 1-2 oraz 1-3 opór 4,3M om (10^6 om) i 1050 om dla ścieżki 2-3. Regulator ciśnienia powinien mieć opór 5om. Filmik pokazujący sprawdzenie regulatora ciśnienia masz post wyżej. Co do próby przelewowej to musisz ściągnąć wężyki powrotne (uważaj na delikatne oringi), potrzebujesz 4 wężyki ok 1m, średnica chyba 6mm oraz 4 pojemniczki na mocz. Próbe wyonuje sie ok 4minut (2min na wolnych, 2min na 2000rpm) w pojemniczkach powinno byc porównywalna ilość ON.

 

 

http://renaultlaguna.pl/forum/topic/97599-ga%C5%9Bnie-podczas-przyspieszania/?hl=%2Bregulator+%2Bci%C5%9Bnienia#entry8846544

 

http://renaultlaguna.pl/forum/topic/85025-falujace-obroty-19dci-film/?hl=%2Bregulator+%2Bci%C5%9Bnienia#entry763706

 

Kilka podobnych tematów z forum Laguny(może wymagac zalogowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. Sęk wtym że u mnie obroty nie falują tylko silnik przerywa. Jak jest dobrze to po odpięciu czujnika ciśnienia nic się nie dzieje poza pojawieniem się błędu na komputerze. Ciśnienie sprawdzałem programem Clip i skoki w dół sięgały do 100 barów może i mniej tylko że są bardzo szybkie i być może program ich nie zdążył złapać. Oczywiście na wolnych obrotach. Jutro posprawdzam to co mi napisałeś. Najgorsze jest to że dzieje się tak tylko gdy na zewnątrz jest około od 5 do 7 stopni a jak dojadę do pracy to silnik robi sie cieplejszy i wszystko jest ok. Czy jest możliwe że coś zacina sie we wtryskach bo dziś jak przerywał to po nich postukałem i chyba mu przeszło. Mam jeszcze pytanie odnośnie jakiegoś czujnika który jest zamontowany na wężyku od powrotów paliwa z wtrysków. Co to jest za element i do czego służy? Ma dwa przewody i jest na pompie. Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na powrocie znajduje sie czujnik temperatury paliwa. W niektórych F9Q732 temperatura paliwa ustawiona jest na stałe na 60 stopni. Hm z tego co piszesz to czujnik ciśnienia raczej bedzie sprawny. Skoki ciśnienia moga byc spowodowane lejącym lub wieszającym się wtryskiem. Jeśli wtrysk sie wiesza to możesz zastosowac dodatek czyszczący lub mixol s (100ml/50L). Zrób test przelewowy może sie coś wyjaśni. Mam jeszcze jeden pomysł, mianowicie czy szarpanie silnikiem występuję przy pedale gazu ustawionym w określonej pozycji (np w polowie wciśnięcia). Spróbuj też wyczyścic regulator analogicznie do silnika 1.9 JTD:

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/23852-czyszczenie_regulatora_cisnienia_paliwa_jtd.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano znowu nie chciał odpalić. Zauważyłem jednak wtedy bardzo cichą pracę pompki po przekręceniu stacyjki. Zaczołem stukać po wtryskak po zaworze i nic. Dopiero za którymś razem zaskoczył i szarpał. Szarpanie występuje na różnych prędkościach obrotowych łącznie z biegiem jałowym. Jak już się trochę rozgrzał i chodził prawidłowo to po przekręceniu stacyjki słychać było dużo głośniejszą pracę pompki i szum przelewającego się wewnątrz pompy paliwa. Ciśnienie jakie wtedy pompuje pompka to około 8-9 barów. Mierzyłem oporność regulatora ciśnienia paliwa i u mnie wynosi ona 2,6 oma. Jak wysteruje ten zawór Clipem to słychać takie jakby piszczenie a Clip podpowiada że powinny być wyczuwalne jego drgania. Jak jest u was? Może pompka mi się zawiesza i to jest przyczyna albo ten regulator ciśnienia? Sam już nie wiem. Nie chcę wymieniać w ciemno bo nie są to tanie rzeczy tym bardziej w Niemczech. Testu przelewowego nie robiłem bo nie mam na razie takich wężyków. Jak ściągnąć te przelewy z wtrysków? Czy trzeba je podgrzać żeby je zsunąć? Aha i u mnie jak już jest dobrze to pompka paliwa pracuje 54 sekundy.

Proszę o jakieś rady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągasz atrapę silnika, odkręcasz obudowę filtra powietrza (2 śruby 10mm) i podnosisz ją (przepływki nie musisz demontować, wystarczy poluzować opaskę na rurze do turbo). Żeby wyciągnąć przelew musisz najpierw wyciągnąć 4 spinki (uważaj żeby nie zgubić) a następnie ciągniesz do góry końcówki przelewów (znacznie trudniej wciśnąć z powrotem, musi kliknąć).

Słuchaj a może układ paliwa ci się zapowietrza. Sprawdź czy podczas pracy silnika w przewodach paliwa nie pojawia się powietrze. Ustal wydajność pompki, zrób kilka testów napełniając litrową butelkę (paliwo zawsze wróci do baku). Wtedy wyeliminujesz pompkę paliwa. I będziemy szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co u mnie buczy to pompka paliwa a brzęczy elektrozawór turbiny jak silnik pracuje. Próbowałeś popukać w regulator? Jeśli przelewy wyjdą ok to zostaje ten paskudny regulator. Nagraj może filmik z próby odpalenia samochodu i pracy silnika i wrzuć np na YT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pukałem i w regulator i w pompe oraz we wtryski. Nic to nie dawało. Dziś też nie chciał odpalić i było bardzo słabo słychać pompke paliwa. Polałem pompę wtryskową gorącą wodą. Odrazu nie odpalił ale wydaje mi się że po krótszym czasie niż bez polewania. Czy jest możliwe że pompa już wysiada? Dodam jeszcze że czasem po odpaleniu słyszę takie lekkie piszczenie na wolnych obrotach. Ustępuje po paru sekundach albo po dodaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!